Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@20:25:46 GMT

فراخوان معاونت علمی برای مقابله با ملخ ها

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۱۱۲۵

فراخوان معاونت علمی برای مقابله با ملخ ها

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، هجوم ملخ از جمله آفت‌هایی است که به دلیل بروز خشکسالی موجب ایجاد خسارت در مزارع و عرصه‌های کشاورزی کشور می‌شود. مقابله با این آفت از طریق روش‌های نوین و غیرشیمیایی می‌تواند مزایایی را نسبت به روش‌های شیمیایی در برداشته باشد.

این حشره در دستجات میلیونی، مزارع کشاورزی و محصولات را مورد حمله قرار می‌دهد، بروز خشکسالی و تغییرات آب و هوایی از جمله عواملی است که باعث بروز این آفت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه کشورهای مختلفی در منطقه با این مشکل دست به گریبان هستند، همکاری‌های بین المللی نیز در این‌باره شکل گرفته است.

مقابله با ملخ با استفاده از روش‌های غیر شیمیایی دارای مزایای متعدد زیست محیطی است. بر این اساس شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دعوت شده‌اند تا طرح‌های خود را برای مقابله با آفت ملخ با استفاده از روش‌های غیر شیمیایی ارسال کنند. این فراخوان بر روی دفع هجوم ملخ‌ها به مزارع جنوب کشور متمرکز است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی دارد تا با ایجاد ارتباط میان شرکت‌های دانشبنیان، فناور و استارتاپ‌ها و بخش‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ، در جهت رفع مشکلات گام بردارد. برقراری این ارتباط می‌تواند به ارائه پاسخ‌های فناورانه به برخی مشکلات، نظیر هجوم ملخ‌ها بیانجامد.

انتهای پیام/

169 / 336 دانش بنیان استارتاپ ملخ معاونت علمی مزارع کشاورزی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانش بنیان استارتاپ ملخ معاونت علمی مزارع کشاورزی معاونت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۱۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

 سبحان، دبیر اجرایی برگزاری رویداد استارتاپی شتاب با اشاره به اینکه فراخوان رویداد شتاب ویژه استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های نو در آذر سال گذشته به مراکز علمی و آموزشی ارسال شد، گفت: ۱۳۸ ایده در این فراخوان شرکت کردند که در نهایت در ۲ دوره داوری ۱۴ صاحب ایده به این رویداد ۳ روزه دعوت شدند.

وی با بیان اینکه این رویداد در حوزه فناوری اطلاعات و صنایع خلاق برگزار می‌شود، افزود: شرکت کنندگان در این رویداد بر ۲ موضوع ارائه نمونه اولیه محصول -همان سایت است - و همچنین نحوه ارائه خود در روز اختتامیه کار کنند.

دبیر اجرایی این رویداد از برگزاری اختتامیه آن در روز ۹ اردیبهشت خبر داد و گفت: تمامی صاحبان ایده و کسب و کار‌هایی که بتوانند امتیاز‌های لازم را در این رویداد سه روزه به دست آورند می‌توانند از تسهیلات مالی و تجهیزاتی پارک علم و فناوری استفاده و در آینده شرکت خود را تاسیس کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق
  • موسویان: «فراخوان بزرگ» تبدیل به «فضاحت بزرگ» شد
  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم