Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@02:25:35 GMT

بانوان طلبه ازنایی در میدان خدمت و جهاد+عکس

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۲۰۱۷

بانوان طلبه ازنایی در میدان خدمت و جهاد+عکس

بانوان طلبه‌ همگام و هماهنگ با دستگاه‌های مسئول، همه وسع و توان خود را در جمع‌آوری، تامین و توزیع اقلام مورد نیاز عموم مردم، به ویژه اقشار مستضعف به کار بسته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک، از ابتدای شیوع کرونا، بانوان در قشرهای مختلف برای خدمت رسانی و مقابله با بیماری کرونا پای کار آمده اند و در بخش های مختلف با حضور و مشارکت خود در سنگرهای پشتیبانی خدمات قابل توجهی انجام داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه‌های مختلف بانوان طلبه و حوزه‌های علمیه خواهران که همواره در بزنگاه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، حامی اقشار مختلف مردم و پناهگاه و ملجأ آنان بوده‌اند،‌ اکنون نیز با تمسک به آموزه‌های دینی و پیروی از ائمه معصومین «علیهم السلام»، تکلیف خود را به بهترین شکل ممکن، ادا کرده‌اند.

بانوان طلبه‌ همگام و هماهنگ با دستگاه‌های مسئول، همه وسع و توان خود را در جمع‌آوری، تامین و توزیع اقلام مورد نیاز عموم مردم، به ویژه اقشار مستضعف به کار بسته اند و در مراکز بهداشت در حال خدمت رسانی اند.

اکرم جعفری درگفت وگو با سفیرافلاک با اشاره به خبرهای ناگوار مرتبط با بیماری کرونا که کام هم‌میهنان را تلخ کرده است،اظهارداشت: حضور بانوان طلبه جهادگر در میدان خدمت و جهاد موجب دلگرمی، قوت قلب و التیام آلام داغ‌دیدگان این حادثه شده است.


مدیر حوزه علمیه نجمیه شهرستان ازنا بیان کرد: طلاب بسیجی مدرسه علمیه نجمیه در چهار قالب، برنامه‌های خود را در مهار کرونا در سطح شهرستان اجرا کردند.

جعفری با اشاره به بحران کمبود اقلام بهداشتی در نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان ازنا گفت: طلاب جهادی مدرسه علمیه نجمیه با هزینه شخصی خود و کمک برخی خیّرین ۲۰۰۰ عدد دستکش نایلونی و دستکش لاتکس، ۱۰۰ بطری کوچک الکل و ۱۰۰ عدد ماسک را بین خانواده‌های آسیب پذیر در مناطق کمتر برخوردار توزیع کردیم.

 
مدیریت حوزه علمیه نجمیه ازنا گفت: در یک اقدام فرهنگی تعداد ۱۰۰ بروشور با مضمون چگونگی مقابله با ویروس کرونا تهیه و در سطح شهر توزیع شده است.

وی افزود: به مناسبت نیمه شعبان نیز اقلام بهداشتی جمعاً به مبلغ ۳۰میلیون تومان به بیمارستان امام علی (ع) ازنا اهداء و تعداد ۱۰۰ ماسک و ۳۰ شیلد بین مردم توزیع شد.

جعفری با اشاره به این که یکی از خواهران طلبه، از همان زمان اعلام نیاز به ماسک، کارگاه تولیدی لباس خود را به دوخت ماسک اختصاص داد، گفت: طلاب بسیجی مدرسه علمیه نجمیه با حضور جهادی خود در کارگاه های تولیدی ماسک اعم از خصوصی یا وابسته به دستگاهها، اقدام به دوخت بیش از ۳۰۰۰ عدد ماسک کرده و این برنامه همچنان ادمه دارد.


این استاد حوزه و دانشگاه اظهارداشت: طلاب بسیجی مدرسه علمیه نجمیه برای مهار کرونا با حضور در کنار کارشناسان شبکه بهداشت در مراکز بهداشت شهر ازنا در قالب طرح غربالگری کرونا تاکنون جمعاً به مدت ۱۱۰ ساعت همکاری کرده اند.


وی با اشاره به رسیدگی به وضعیت معیشتی خانواده های شناسایی شده آسیب دیده از بحران کرونا گفت: کمک های نقدی خود، خانواده و سایر خیّرین سطح شهر به مبلغ ۷۰ میلیون تومان جمع آوری شد و ۱۰۰ بسته حمایتی مواد غذایی – بهداشتی طیّ دو مرحله میان اقشار کم درآمد و نیازمند سطح شهر ازنا توزیع شد.

به گفته وی مرحله بعدی این طرح به یاری خداوند در ایام میلاد امام حسن مجتبی (ع) انجام خواهد گرفت همچنین در این مدت بخشی از هزینه درمان بیماران خاص به مبلغ دو میلیون تومان برای ایمنی بیشتر و امکان درمان در شرایط اقتصاد کرونایی پرداخت شده است.

مدیریت حوزه علمیه نجمیه بیان کرد: بسیجیان طلبه نجمیه، با تشکیل گروه هایی در پیام رسان های مجازی ضمن مشاوره، آرامش بخشی و همدلی با هموطنان عزیز، همگام با سایر بانوان به ختم گروهی اذکار، آیات قرآن و ادعیه با نیت شفای همه بیماران و رفع ویروس منحوس کرونا اقدام کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بانوان طلبه سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۲۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد

به گزارش قدس خراسان، باقر صدیقی امروز جمعه ۷ اردیبهشت در حاشیه دیدار با مدیر برق شهرستان قوچان با بیان اینکه مدیریت حوزه برق سرولایت با قوچان و سه روستا نیز با خوشاب سبزوار است، افزود: مدیریت حوزه آب و آب‌رسانی سرولایت نیز با شهرستان نیشابور و آب‌رسانی به تعدادی از روستاهای فیروزه، نیشابور و خوشاب نیز با این بخش است.
وی عنوان کرد: چون نقطه مرزی هستیم متأسفانه این گونه تقسیم‌بندی شده است. در حوزه برق‌رسانی از ۴۰ روستا ۳۷ روستا زیر نظر قوچان و سه روستا با خوشاب است.
بخشدار سرولایت با بیان اینکه در حوزه خدمات‌رسانی مانند گاز و آب این منطقه نیاز شهرستان‌های هم‌جوار را تأمین می‌کند، تصریح کرد: چون هم‌جوار ما روستاهای بخش آبکوه شهرستان قوچان است، به همین دلیل از این منطقه برق مورد نیاز وارد بخش سرولایت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برای شبکه توزیع برق استان از این مسیر مقرون به صرفه‌تر است تا اینکه بخواهد از نیشابور توزیع برق صورت گیرد. بخش سرولایت ۹۰ کیلومتر تا مرکز شهرستان فاصله دارد، در صورتی که این فاصله تا قوچان ۳۰ کیلومتر بیشتر نیست.
صدیقی در ادامه تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان را از محورهای مهم توسعه و آبادانی یک منطقه دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم موانع و مشکلات را برطرف و راهکارهای عملی برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم را انتخاب کنیم.
وی با تأکید بر تداوم اجرای طرح تعویض شبکه توزیع برق فعلی به کابل خود نگهدار و همچنین تأمین روشنایی معابر روستایی خاطرنشان کرد: فرمانداری و بخشداری نقش حمایتی، نظارتی و هدایت‌کننده دارد و سایر دستگاه‌های اجرایی باید با هم افزایی و تعامل مشکلات مردمی را برطرف کنند.
بخشدار سرولایت در ادامه بر اختصاص پنل‌های خورشیدی به منظور تأمین درآمد پایدار برای دهیاری‌ها، پیگیری چارت و تأمین نیرو و بالابر مختص اداره برق مستقر در منطقه تأکید کرد.
وی همچنین به ضرورت هماهنگی بیش از پیش بین ادارات آب و برق با لحاظ حداقل اثرات اجتماعی اشاره و اظهار کرد: انتظار داریم برق کنتورهای چاه و خط پمپاژ به هیچ وجه قطع نشوند تا مشکل در کمبود و توزیع آب شرب برای اهالی بخش سرولایت را نداشته باشیم.صدیقی همچنین با هرگونه تعامل و همکاری با مجموعه برق و تداوم این همکاری‌ها اعلام آمادگی کرد و خواستار تسریع در اصلاح و نوسازی شبکه توزیع برق و برخی از خطوط انتقال آب و همچنین رفع مشکل مالکیت و دولتی شدن شبکه آب‌رسانی در ۳ روستای باقی مانده سطح بخش شد.
مدیر برق شهرستان قوچان در این نشست سه جانبه ضمن بیان اقدامات مهم انجام شده و در دست اقدام اظهار کرد: با توجه به اینکه رسالت شرکت برق خدمت‌رسانی به مردم است، از هیچ کوششی جهت خدمت شایسته به مردم دریغ نخواهیم کرد.
مهدی آدینه ادامه داد: خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان یک نعمت الهی است که باید قدردان و شکرگزار این نعمت باشیم.
وی با اشاره به هزینه کرد حدود ۴۵ میلیارد ریال برای برق‌رسانی به روستای ماه نشین سرولایت در سال گذشته ادامه داد: تکریم ارباب رجوع و پیگیری مطالبات به حق مردم از جمله محورهای مهم مورد توجه است که برای موفقیت در این راه و کسب رضایت مردم تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است