Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@22:14:13 GMT

دستورتهیه حلوا نشاسته با شیر

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۲۰۳۷

حلوا شیر، به روش های متفاوتی تهیه می شود این حلوا اغلب شیرازی ها در ماه رمضان می پزند و در افطار میل می کنند در این مطلب شما را با دو روش طرز تهیه حلوا شیر آشنا می کنیم. ناطقان: مواد لازم برای حلوا نشاسته :
 شكر      3 پیمانه
شیر      2 پیمانه
 نشاسته ذرت     1 پیمانه
 نشاسته ذرت     1 پیمانه
 گلاب     به مقدار لازم
 زعفران آبکرده     به مقدار لازم
 مغز بادام، پسته و گردو خرد شده      به مقدار لازم
 پودر هل      به مقدار لازم

 

طرز تهیه حلوای نشاسته با شیر :

ابتدا نشاسته را با شکر و آب مخلوط کنید سپس آن را روی حرارت قرار بدهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و آرام هم بزنید بعد پودر هل را اضافه کنید زمانی که نشاسته سفت شد شیر را اضافه کنید و هم بزنید. نزدیک سفت شدن آن که شد زعفران آبکرده و گلاب را اضافه کنید در صورت تمایل می توانید داخل آن مغزهای خرد شده اضافه کنید و دائم هم بزنید تا سفت شود و به قابلمه نچسبد. سپس تا زمانی که گرم است آن را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید و به سلیقه ی خود تزیین کنید.

 

 

حلوای شیر با آرد برنج و نشاسته :

مواد لازم برای تهیه حلوا شیر :
آرد برنج      1 پیمانه
نشاسته ذرت     2 قاشق سوپخوری
شکر      2 پیمانه سرخالی
روغن     نصف پیمانه
زعفران دم کرده      مقداری
شیر     2/5 پیمانه

 

طرز تهیه حلوای شیر با آرد برنج :

برای درست کردن حلوای ارد برنج با شیر، ابتدا شیر، شکر، زعفران، وانیل را مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا شکر حل شود.

سپس آرد برنج، نشاسته ذرت را مخلوط کنید روی حرارت بگذارید و تفت بدهید تا بوی خامی آرد گرفته شود ولی تغییر رنگ ندهد بعد روغن را اضافه کنید.

 

بهتر است مخلوط شیر خنک شده باشد تا نشاسته و آرد گلوله نشود. سپس قابلمه حاوی آرد را از روی حرارت بردارید و مخلوط شیر را اضافه کنید دائم هم بزنید تا یکدست شود و بعد آن را روی حرارت قرار بدهید و دائم هم بزنید تا سفت شود و از ظرف جدا شود. حدوداً 5 دقیقه به همزدن ادامه بدهید، از روی حرارت بردارید در ظرف بریزید و تزیین کنید.

 
برچسب ها: حلوا ، شیر ، نشاسته ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: حلوا شیر نشاسته ناطقان مقدار لازم اضافه کنید نشاسته ذرت تهیه حلوا روی حرارت آرد برنج هم بزنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۲۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: هرچقدر پنجره تعامل کشور با دنیا کاهش پیدا کند، فرصت‌ها برای ارتباطات حوزه کسب و کار هم کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا؛ اخیرا کمیسیون اجتماعی مجلس طرحی پیشنهادی را مصوب کرد که طی آن روز‌های تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روز‌های کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود، اما برخی فعالان اقتصادی نسبت به این موضوع انتقاد داشتند. آن‌ها معتقدند ایران در حال حاضر هم چهار روز کاری مشترک با دنیا دارد و اگر یک روز دیگر هم کم شود، ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم که عدد کمی در محاسبات اقتصادی نیست. البته این موضوع هنوز قطعی نیست و باید منتظر بررسی نهایی این قانون در صحن علنی مجلس باشیم.

در این رابطه شهاب جوانمردی اظهار کرد: در اصل فقط بحث ارتباط دو سازمان مطرح نیست، بلکه با توجه تفاوت‌های زمانی و برنامه‌های کاری، در موارد زیادی حتی تنظیم زمان جلسات مشترک هم دشوار است؛ به ویژه به این دلیل که معمولا کارمندان در سایر کشور‌ها در روز‌های تعطیل خود کار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه اثرگذاری منفی تعطیل شدن روز پنجشنبه بر بحث تجارت بدیهی است، تصریح کرد: این اثرگذاری حتی در ارتباط با کشور‌های همسایه هم وجود دارد.

به گفته این عضو حتی اگر بانک‌ها در روز دوم تعطیلات فعال باشند باز هم بر تجارت خارجی اثر منفی دارد، گفت: در آن صورت یک روز به تعطیلات کشور اضافه شده، اما بانک‌ها و شرکت‌هایی که باید به آن‌ها خدمات دهند باید فعالیت کنند و به کارمندان اضافه کاری پرداخت کنند که این خود یک هزینه اضافه است.

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • سپاهان پیروزی را با تساوی عوض کرد/ کار به وقت های اضافه رسید
  • تایلند فینالیست شد/ حذف تاجیکستان در ضربات پنالتی
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه