Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: یکی از برنامه‌های این سازمان در سال ۹۹ ایجاد شهر صنعتی شماره ۳ منطقه آزاد انزلی با هزینه ۱۰۰ میلیارد تومان در مساحت ۵۰ هکتار است. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدولی روزبهان امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به نامگذاری سال 99 به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایجاد شهر صنعتی شماره 3 منطقه آزاد با صرف هزینه 100 میلیارد تومانی در مساحت 50 هکتار از جمله برنامه‌های سازمان منطقه آزاد انزلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی وجود 7  منطقه آزاد در کل کشور را مورد اشاره قرار داد و در همین زمینه عنوان کرد: در حال حاضر منطقه آزاد انزلی به دلیل اتصالش به دریای خزر و همجواری با کشورهای همسایه آسیای شمالی مهم‌ترین منطقه آزاد تجاری - صنعتی در کشور محسوب می‌شود.

روزبهان اهمیت بسیار بالای منطقه آزاد انزلی و قرار داشتن آن در مسیر کریدور نوستراک و راه ابریشم را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه خدای متعال ایران و گیلان را در مقر ارتباطی جهان قرار داده است افزود: نزدیکی به قطب جمعیتی کشور اهمیت و جایگاه منطقه آزاد انزلی را در بین سایر مناطق آزاد بالا برده است.

50 میلیارد تومان جهت تکمیل خط آهن رشت به انزلی اختصاص یافتتوزیع 10 هزار بسته معیشتی بین اهالی منطقه آزاد انزلی؛ پروانه بهره‌برداری 8 واحد تولیدی جهت تأمین ملزومات بهداشتی تغییر کرد44 فرصت سرمایه‌گذاری جدید با رویکرد «جهش تولید» در منطقه آزاد انزلی ایجاد می‌شود

وی از فراهم شدن فضای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی با توجه به زیرساخت‌های خوب ایجاد شده در سال‌های گذشته سخن گفت و تصریح کرد: سال گذشته یک میلیون تن کالای اساسی کشور در منطقه آزاد انزلی تولید شد و شاهد تشکیل بزرگ‌ترین قطب اقتصادی شمال کشور در  منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی بودیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی سرمایه‌گذاری هزار و 300 میلیارد تومانی در بخش ریالی و 61 میلیون دلاری خارجی این منطقه در سال 98 را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته 350 میلیون دلار صادرات و 370 میلیون دلار واردات کالا به کشور از طریق منطقه آزاد انزلی انجام شد.

روزبهان فعالیت 170 کارخانه در شهرهای صنعتی منطقه آزاد انزلی را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه 23 هزار نفر در واحدهای تولیدی شهرهای صنعتی منطقه فعالیت دارند گفت: 9 درصد اقتصاد گیلان در منطقه آزاد انزلی شکل می‌گیرد و حضور سالانه 7 میلیون گردشگر در منطقه آزاد انزلی نشان دهنده ظرفیت‌ بالای این منطقه است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تولید را محور و پاشنه آشیل اقتصاد تمام کشورهای دنیا تلقی کرد و اظهار داشت: عملیات اجرایی شهر صنعتی شماره 3 منطقه آزاد انزلی از بهار امسال شروع شده و قرار است 200 واحد تولیدی و کارگاهی در شهر صنعتی شماره 3 منطقه آزاد انزلی ایجاد شود.

روزبهان اتمام پروژه راه آهن رشت - بندر کاسپین را از جمله برنامه‌های سال 99 سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی خواند و ابراز داشت:  تقویت ظرفیت‌های بندری منطقه آزاد انزلی از دیگر برنامه‌هایی محسوب می‌شود که سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی با توجه به وجود مزیت‌های اقتصادی نسبت به تحقق آن اقدام می‌کند.

وی گردشگری، آموزش عالی و بخش درمان را از موضوعات مؤثر در منطقه آزاد انزلی دانست و با بیان اینکه پیگیر اهداف موجود در این حوزه‌ها هستیم تصریح کرد: با دانشگاه‌های معتبر دنیا رایزنی‌هایی به عمل آمده است تا رشته‌های دانشگاهی توسط دانشگاه‌های دنیا در منطقه آزاد انزلی راه‌اندازی شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی مبارزه با ویروس کرونا را از جمله اقدامات انجام شده واحدهای موجود در منطقه آزاد انزلی اعلام کرد و اظهار داشت: در راستای مقابله و مبارزه با شیوع ویروس کرونا تعداد 800 هزار عدد ماسک و گان پزشکی در منطقه آزاد انزلی تولید شده است.

انتهای پیام/614/ ع

R7877/P1494/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه آزاد انزلی منطقه آزاد تجاری شهر صنعتی شماره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۲۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعلی داوود مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: واردات قطعی این خودروهای هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودروهای سواری و تجاری از محصولات هشت برند دیگر توسط یکی از شرکت‌های معتبر واردات و صادرات ذیل رویه گمرکی بر اساس مصوبه هیأت وزیران برای واردات قطعی خودرو در ۲۳ دی ۱۴۰۲ به مناطق آزاد کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: پس از ورود این خودروهای وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط شرکت طلوع طلایی کیش، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز شده و پس از آن برای استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم، جزیره کیش و شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می‌رسند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که اسفندماه سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودروها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد. همچنین مذاکراتی با سایر مناطق آزاد کشور نیز برای عرضه این خودروها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است.

داوود با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودروها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (ای.پی.ال) انجام شده است، افزود: تمامی مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز اخذ شده و خودروهای یادشده دارای استانداردهای بین المللی (جی. سی. سی) و (سی. سی. سی) هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی خودروهای وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل ۲۰۲۴ هستند که واردات برخی از مدل‌ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس یو. ایکس و ۱۸ مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته محموله‌های بعدی خودروهای واردات قطعی به فوریت و در روزهای آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

کد خبر 6097567 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد