Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@03:14:36 GMT

فعالیت ۹۳ «ماما» در جهرم

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۴۸۶۵

فعالیت ۹۳ «ماما» در جهرم

ارجمند از فعالیت ۹۳ «ماما» در شهرستان جهرم خبر داد و گفت: خدمات پيش از بارداري، حين و پس از بارداري، مراقبت از نوزاد، ترويج تغذيه با شير مادر و آموزش شير دهي، مراقبت از زنان ميانسال و غربالگري از آن ها از جمله فعالیت های ماماها به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «سیدمجید ارجمند»، امروز (دوشنبه ۱۵ اردیبهشت)، با اشاره به خدمات و فعالیت ماماها در جهرم، گفت: حفظ سلامتی مادران و زنان باردار، مشاوره و آموزش از جمله فعالیت ماماها است که در جهرم نیز خدمات گسترده ای برای افراد تحت پوشش انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به خدمات پيش از بارداري، حين و پس از بارداري ماماها، افزود: 9 هزار و 566 مراجعه از سوی زنان باردار به خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت در شهر و روستا در سال گذشته در سطح شهرستان جهرم انجام شده است.

وی با اشاره به خدمات آموزشی، بهداشتی، درمانی و مراقبتی از سوی ماماها، بیان کرد: در این راستا نیز 32 هزار و 331 خدمت برای زنان تحت پوشش در جهرم انجام شده است.

ارجمند به فعالیت 93 ماما در شهرستان جهرم اشاره کرد که حفظ سلامت زنان باردار و نوزادان از جمله خدمات مهم و حساس آنها بوده که در این زمینه 893 خدمت از سوی ماماهای جهرم در سال گذشته صورت گرفته است.

وی مراقبت از زنان ميانسال و غربالگري از آن ها در خصوص سرطان هاي سينه و دهانه رحم از دیگر فعالیت های ماماها عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیز بیش از 193 هزارخدمت در شهرستان جهرم انجام شده است.

پایان پیام/691

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماما روز جهانی ماما مامایی انجام شده شهرستان جهرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار