Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر ایرج حریرچی دوشنبه شب ۱۵ اردیبهشت ماه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان تاکید کرد: مردم همه مناطق از جمله مناطق کم خطر باید همچون گذشته رعایت الزام های بهداشتی را با جدیت انجام دهند و در نظر داشته باشند که از سرگیری فعالیت ها به معنای اتمام این بحران نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیشترین سیر صعودی کرونا در کشور را مربوط به استان خوزستان دانست و گفت: طبق اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی این استان، افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از جمله دلایل این سیر صعودی بوده است.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: بحران کرونا توانمندی کشورها در حوزه بهداشت و درمان را به نمایش گذاشت که در این میان ایران اسلامی عملکرد خوبی داشته است.

وی افزود: در روزهای نخست شیوع کرونا نگرانی های بسیاری در کشور وجود داشت که خوشبختانه با عملکرد خوب نیروهای بهداشت و درمان، توانستیم این بحران را مدیریت کنیم.

 وی ادامه داد: فاصله گذاری اجتماعی، تعطیلی مدارس، تعلیق تجمع‌ها و محدودیت‌های مسافرتی از جمله اقدامات تاثیرگذار کشورمان در مبارزه با کووید ۱۹ بوده است.

حریرچی تصریح کرد: در حال حاضر نیز فاصله گذاری اجتماعی، ایزوله بیماران مبتلا و قرنطینه افراد نزدیک این بیماران مهمترین راهبردهای وزارت بهداشت برای مهار و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت اصلی این راهبرد بر عهده دانشگاه های علوم پزشکی مراکز استان ها است که البته برای موفقیت در این امر باید سایر نهادها نیز همکاری و تعامل لازم و کافی را داشته باشند.

این مقام مسوول تاکید کرد: تا زمانی که داروی قطعی برای مقابله با این ویروس کشف نشود، باید رعایت پروتکل های بهداشتی را با جدیت انجام دهیم و به این نوع زندگی عادت کنیم.

بر اساس آمار وزارت بهداشت، تا ظهر ۱۵ اردیبهشت ماه، تاکنون ۹۸ هزار و ۶۴۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۲۷۷ نفر رسیده است.

کد خبر 508223 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۷۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید احتمال ارتکاب نسل کشی در غزه از سوی رژیم صهیونیستی را رد کرد.

«جان کربی» سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه مدعی شد: هیچ مدرکی مبنی بر نسل کشی ارتش اسرائیل در غزه وجود ندارد، اما تعداد قربانیان بسیار زیاد است و مردم از گرسنگی می میرند.

سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید مدعی شد: آمریکا همچنان به اسرائیل فشار می‌آورد تا برای کاهش درد و رنج مردم فلسطین و تلاش برای دستیابی به آتش‌بس بیشتر تلاش کند.

کربی این را هم به ادعاهایش افزود که دولت بایدن نسبت به نتانیاهو در مورد ضرورت کمک رسانی به غزه بسیار سختگیر بود، در غیر این صورت آمریکا تغییر سیاست خود را بررسی خواهد کرد.

این ادعاها در حالی مطرح شد که وزارت بهداشت نوار غزه امروز از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۳۶۸ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه شد که طی آن ۵۱ نفر شهید و ۷۵ نفر زخمی شدند.

کد خبر 6089290

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • آمریکا: اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان