Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@23:36:39 GMT

روایت عشق معلم رامسری در اردیبهشت کرونایی مازندران

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۸۹۰۲

روایت عشق معلم رامسری در اردیبهشت کرونایی مازندران

ایسنا/مازندران هفته پیش عکسی در فضای مجازی استان مازندران دست به دست شد که در آن خانم معلمی میان حیاط مدرسه با رعایت پروتکل های بهداشتی سرگرم تدریس به دانش آموز خود بود، ذیل این عکس هشتگ "یادگیری تعطیل نیست" درج شد و تعهد و احساس مسئولیت آموزگار رامسری نیز به عنوان تیتر این خبر خودنمایی می‌کرد.

با دیدن عکس اولین سوالی که به ذهنم خطور کرد این بود چرا با توجه به شیوع همه‌گیر بیماری کرونا و تعطیل شدن مدارس در کل کشور، این آموزگار به تنهایی در حیاط مدرسه مشغول تدریس به یک دانش آموز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معصومه فرجاد آموزگار پایه اول دبستان شهید لَمتَر محمدی شهرستان رامسر پس از اطلاع از مشکلات و بیماری سرپرست خانواده دانش آموزِ خود، تدریس را در حیاط مدرسه انجام داد.

این‌بار گمان دیگری به ذهنم رسید حتما والدین و یا یکی از اولیاء این دانش آموز به بیماری کرونا مبتلا شده و امکان تحصیل در خانه برای این محصل فرآهم نیست و بنابراین خانم معلم، شاگرد خود را به مدرسه دعوت کرده است.

برای پی بردن به حقیقت ماجرا که چرا این آموزگار دست به چنین کاری زده تصمیم گرفتم که از خود او موضوع را جویا شوم.

معصومه فرجاد که بیش از ۱۵ سال سابقه کار در مقطع ابتدایی و پیش دبستانی دارد در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح ماجرا پرداخت و اظهار کرد: این دانش آموز که یک از شاگردان خوبم در پایه اول ابتدایی است به دلیل مشکلات خانوادگی از حضور در کلاس‌های غیر حضوری جامانده و به خصوص در درس ریاضی عقب افتاده بود، به همین دلیل از او خواستم تا روزهای شنبه و دوشنبه به مدرسه آمده تا با برگزاری کلاس جبرانی عقب ماندگی وی جبران شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار که چرا مشخصا این دانش آموز را انتخاب کرده و مشکلات خانوادگی او چیست، می‌گوید: خانواده دانش‌آموز در خانه مادربزرگ که همان مادرِ پدر شاگردم است، ساکن هستند، متاسفانه مادربزرگ این دانش آموز به علت سکته مغزی در بستر افتاده و قادر به فعالیت نیست و همچنین پدر دانش آموز که کارگر ساختمانی بوده با پرت شدن از داربست دچار شکستگی دست شده است بنابراین مشغله مادر این محصل بسیار زیاد بوده و دیگر قادر به رسیدگی درس فرزندش نیست.

این معلم رامسری افزود: بنا به دلایل فوق تصمیم گرفتم برای کمک به خانواده دانش‌آموز و همچنین جبران عقب افتادگی درسی محصل این کار را انجام دهم چراکه معلمان در واقع عضوی از خانواده دانش آموزان محسوب می‌شوند، هم ساعات زیادی با آنان بوده و هم نسبت به محصلان خود مسئولند و از آنجا که او شاگرد کلاس اول دبستان بوده که پایه حساس آموزشی به شمار می‌رود بنابراین اقدام به این کار کردم.

فرجاد در پاسخ به سوال آیا به نظر شما می‌توان این اقدام را به عنوان یک راهکار فراگیر برای تمام دانش آموزان نیازمند اجرایی کرد، گفت: معتقدم در وهله اول باید دانش آموزانی که مشکل دار بوده و علیرغم خانه نشینی قادر به تحصیل نیستند، را شناسایی کرد و سپس در گام بعدی با هماهنگی اولیاء مدرسه و دانش آموزان و برنامه ریزی دقیق این دانش‌آموزان تحت پوشش علمی قرار گیرند.

وی دارای مدرک کارشناسی علوم تربیتی است، شایسته می‌دانم درباره ماهیت شبکه آموزشی دانش آموزان موسوم به «شاد» از وی سوالاتی بپرسم، اینکه آیا این سامانه توانسته در شرایط کرونا موفق عمل کند و اگر کرونا در سال ۹۹ ادامه یابد آیا شاد می‌تواند جایگزینی برای تحصیل دانش آموزان باشد.

این معلم رامسری تصریح کرد: در ابتدای امر بسیاری از والدین و حتی برخی معلمان نسبت به این سامانه جبهه گرفتند و استقبالی خوبی در ابتدا از شبکه آموزشی دانش آموزان نشد اما با پیشرفت زمان و الزامی شدن استفاده از سامانه توسط وزارتخانه، همگی عضو شدند که بدلیل نبود زیرساخت‌ها و فقدان بسترهای لازم اختلالاتی هنگام استفاده از سامانه ایجاد می شود.

فرجاد خاطرنشان کرد: پایین بودن سرعت و عدم پوشش همگانی اینترنت مشکلاتی است که در در این بین وجود دارد و چنانچه این معایب رفع شود می‌تواند، موثر باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فضای مجازی به هیچ عنوان مناسب تحصیل سنین پائین نیست، گفت: در سطوح ابتدایی ارتباط معلم با دانش آموز عامل اصلی برای تعلیم و تربیت است و تا ارتباط مطلوب و مناسب بین معلم و شاگرد برقرار نشود تدریس مثمرثمر نخواهد بود بنابراین دانش آموزان سنین پایه نیازمند ارتباط چشمی و نزدیک با معلم خود هستند.

این معلم رامسری با تاکید بر اینکه در آموزش سطوح ابتدایی نخست باید ارتباط نزدیک حسی و عاطفی محقق شود و سپس تدریس انجام گیرد، یادآور شد: بر این اساس استفاده از فضای مجازی برای سطوح پایه به تنهایی کاربردی نداشته و چنانچه در کنار آموزش حضوری قرار گیرد می تواند قابل قبول باشد.

گفت و گویم با این معلم به پایان رسیده و با خود می‌اندیشم که چه بسیارند از این معلمان که بی‌منت، هم‎چون باران بر کویر خشک اندیشه‌ها می‌بارند و هر سختی را به جان می‌خرند تا نسلی پویا و موفق تربیت کنند برای فردایی بهتر و با همه چالش‌های موجود این معلمانند که کارخانه انسان سازی‌اند و آینده تا ابد مدیون معلم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش و پرورش معلم رامسر خانواده دانش آموز دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۸۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد

ایسنا/مازندران مدیر آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه گفت: تعیین تکلیف اردوگاه «سی پی» به مساحت ۱۵ هزار متر مربع با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش اقدام مهمی بود که بعد از ۳۰ سال انتظار در دولت سیزدهم به سرانجام رسید.

علی خلیل نژاد ۱۴ اردیبهشت در جمع خبرنگاران پیوست فرهنگی را یکی از الزامات برنامه‌های تدوین شده است مجموعه عنوان کرد.

وی در خصوص ظرفیت‌های آموزشی و زیرساخت‌های موجود در شهرستان گفت: ۵۲ مدرسه شهری و روستایی، ۵۰۰۴ دانش آموز، بیش از ۵۵۰ پرسنل، ۱۱۳ کلاس درس و ۱۱ مدرسه چندپایه، مهمترین داشته‌های آموزش و پرورش سوادکوه است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه اظهار کرد: ساماندهی نیروی انسانی، بررسی و حل چالش‌ها، اختصاص یک میلیارد تومان برای مدرسه آیت‌الله خامنه‌ای پل‌سفید و ۵۰۰ میلیون برای مکان دانشگاه پیام نور سابق زیراب، خرید تجهیزات مدارس به میزان چندین برابر مصوب کمیته برنامه ریزی، آسفالت ۶ مدرسه، خرید تجهیزات ورزشی با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، اختصاص امتیاز ۲ مرکز جامع سنجش و آموزش که کد سازمانی گرفته شد و استقرار مدرسه استثنایی تربیت در زیراب نیز بخشی از عملکرد آموزش و پرورش سوادکوه در سال گذشته بود.

وی افزود: همچنین تعیین تکلیف اردوگاه «سی پی» به مساحت ۱۵ هزار متر مربع با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش اقدام مهمی بود که بعد از ۳۰ سال انتظار به سرانجام رسید.

خلیل نژاد به تعامل و همکاری خیرین مدرسه‌ساز با اداره آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: سال گذشته مجمع خیرین مدرسه یار آموزش و پرورش سوادکوه تشکیل شد و ۵۰ مدرسه را با کمک خیرین برای تعمیر، تجهیز و رنگ آمیزی و سیستم نرم افزاری و سخت افزاری برنامه‌ریزی شد.

مدیر آموزش و پرورش سوادکوه با بیان اینکه این شهرستان هشت معلم شهید و ۲۷ شهید دانش‌آموز دارد، خاطر نشان کرد: همایش ۸۰۰ نفره دختران حاج قاسم و یادواره شهدای معلم و دانش آموز در طرح لاله‌های روشن از مقاومت تا شهادت در همه مدارس با یک شهید شاخص در راستای حرکت در مسیر شهدای معلم و دانش آموز برگزار شد.

وی در خصوص دفتر خبرگزاری پانا گفت: دفتر خبرگزاری پانا مختص دانش آموزان را در سال گذشته افتتاح کردیم تا دانش آموزان علاقمند به حوزه خبر در این مجموعه فعالیت کنند؛ به همین خاطر۷۰ نفر از دانش آموزان استعدادیابی شدند و کلاس‌های آموزشی و مهارت‌افزایی برای آنان برگزار شد.

فعال شدن شورای ورزشی آموزش و پرورش شهرستان، برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی با حضور ۱۲۰ دانش‌آموز دختر و ۶۰ دانش آموز پسر، یادواره شهدا و تشییع شهدای خوشنام در ۶ مدرسه و مکان آموزش و پرورش، ثبت نام هزار و ۷۹۰ دانش آموز در پایگاه‌های اوقاف فراغت، برگزاری المپیاد دانش آموزی در ۵۰ مدرسه، انجام دو دوره بازی‌های بومی محلی دانش‌آموزی، کمک به عتبات عالیات و پویش نذر حسینی با استقبال دانش‌آموزان، حضور ۱۲۰ دانش آموز و ۴۰ فرهنگی در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، تعامل نزدیک با ادارات و نهادها، مشارکت ستاد اجرایی حضرت امام که بنیاد برکت و اهدای ۱۳۰ میلیونی مواد دندان پزشکی قرارگاه پیشرفت و بنیاد برکت برای ترمیم دندان دانش آموزان مقطع ابتدایی از مهمترین رخدادهای آموزش و پرورش سوادکوه در سال گذشته بود.

مدیر آموزش و پرورش سوادکوه در پایان از انتخاب ۳ معلم نمونه استانی و ۸ نمونه شهرستانی و منتخب آموزشگاهی با نظر مدیر مدرسه اشاره کرد و گفت: در مقطع ابتدایی مریم فرهادپور، در مقطع متوسطه اول فرحزاد کریمی و در مقطع متوسطه دوم اعظم امیری راه یافته استانی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد
  • مدرسه‌ای با یک معلم و یک دانش آموز
  • اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • دبستان شهر تاریخی ماسوله با کمتر از ۱۰ دانش آموز
  • اینجا دست‎‌ها، دانش و ایثار را روایت می‌کند
  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • با دانش آموزانم رفاقت دارم/نقش معلم در ترویج باورهای دینی
  • از معلمی روی صندلی چرخدار تا معلمی در برفی که هم‌قد دانش‌آموزان است
  • اینجا به تماشای ایثار بنشینید؛ معلمانی که پیامبر زمان خود شده‌اند