Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@01:51:24 GMT

بخشش اجاره‌بهای املاک شهرداری خمینی‌شهر

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۹۴۷۷

بخشش اجاره‌بهای املاک شهرداری خمینی‌شهر

شهردار خمینی شهر از بخشش اجاره‌بهای املاک شهرداری این شهر خبر داد.

علی‌اصغر حاج‌حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا مشکلات اقتصادی زیادی را برای شهرها و شهرداری‌ها به دنبال داشته است، اظهار کرد: با تصمیم شورای اسلامی این شهر، هیچ مبلغی از مستأجران شهرداری در ماه‌های فروردین و اردیبهشت دریافت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مالکان مغازه‌های دوشنبه‌بازار نیز تمام یا نیمی از اجاره‌بهای املاک خود را بخشیده‌اند، تصریح کرد: عوارض شهرداری بر اساس نرخ‌نامه سال گذشته محاسبه می‌شود تا به این وسیله حمایت بیشتری از اصناف و شهروندان انجام شده باشد.

شهردار خمینی شهر با بیان اینکه جشنواره‌های اسفند و فروردین‌ماه شهرداری از جمله جشنواره‌های استقبال از بهار و جشنواره ملی فرهنگ و سنن لغو شد، عنوان کرد: از شهروندان خمینی‌شهری درخواست می‌کنیم به منظور همراهی با خدمتگزاران حوزه سلامت جامعه، از حضور غیر ضروری در اماکن عمومی خودداری کنند.

حاج‌حیدری از ادامه عملیات ضدعفونی و گندزدایی اماکن و معابر این شهر خبر داد و افزود: کلاس‌های آموزشی ویژه پاکبانان برگزار شده و تجهیزات بهداشتی نظیر دستکش و ماسک نیز بین آنان توزیع شده است.

وی از توسعه خدمات الکترونیکی برای کاهش مراجعات مردمی به شهرداری خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرداری خمینی شهر پیش از این سرمایه گذاری زیادی برای افزایش خدمات الکترونیکی انجام داده بود و با شیوع کرونا طرح‌های اجرایی در این زمینه افزایش می‌یابد.

کد خبر 422195

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی کرونا در اصفهان ضدعفونی مواد ضد عفونی کننده مدیریت شهری مدیران شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خمینی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است

ایسنا/البرز مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: هرنوع قرارداد رهن و اجاره ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و صنعتی توسط افراد و مشاوران املاک با اتباع خارجی غیر مجاز ممنوع است.

به گزارش ایسنا، سیروس دهقان شیری روز شنبه هشتم اردیبهشت  افزود: عقد قرار داد رهن و اجاره با اتباع خارجی مجاز نیز منوط به استعلام از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز بوده و درصورت تاییدیه در این زمینه امکان پذیر است.

وی بیان کرد: تمام مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره املاک به اتباع خارجی غیر مجاز هستند و بر این اساس با سکان دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می آید.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز افزود: درصورت بی توجهی به این امر و انعقاد قرارداد بدون تاییدیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، بنگاه های مشاورین املاک مشمول اعمال مقررات ماده۹ آیین نامه اجرایی ماده ۸۱ قانون نظام صنفی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر این اساس این بنگاه‌های مشاورین املاک که بدون رعایت ضوابط ابلاغی به خصوص معرفی نامه اجاره، رهن واحد مسکونی یا تجاری به اتباع خارجی اقدام به تنظیم قرارداد کرده اند، پلمب خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • خبر خوش برای مستاجران
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس