Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:25:50 GMT

بیش از ۲۰ هزار مادر باردار در کرمانشاه غربالگری شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۱۱۷۳

بیش از ۲۰ هزار مادر باردار در کرمانشاه غربالگری شدند

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی روز سه شنبه به نقل از دکتر محمودرضا مرادی اعلام کرد: از این آمار غربالگری تاکنون ۲۷ مورد مشکوک به بیماری کرونا شناسایی شده است که مورد مراقبت قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه تمام بلوک های زایمانی استان برای مراقبت از مادران باردار در آماده باش کامل هستند، گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده نوزدان متولد شده از مادران باردار به منظور انجام تست های لازم به بیمارستان محمدی کرمانشاهی منتقل می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: تا زمان بهبود کامل مادران مبتلا به کرونا کودکان از شیر مادر تغذیه نمی کنند و برای آنان تغذیه جایگزین در نظر گرفته می شود.

مرادی با اشاره به اینکه چهار هزار و ۵۰۰ ماما در بخش‌های بهداشتی‌، درمانی و ‌خصوصی استان کار مراقبت از مادران را انجام می دهند، گفت: ماما های استان با حضور علاوه بر مراقبت حضوری از مادران باردار در بیمارستان ها در مراکز ۱۶ ساعته نیز حضور دارند و به صورت تلفنی و یا حضوری از آنان مراقبت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه خطر کرونا هنوز از بین نرفته است، گفت: مردم باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی همچنان حساس باشند و تا جایی که امکان دارد از منازل خود خارج نشوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: استان از نظر مدیریت بیماری وضعیت مناسبی دارد و این جدا از آمار و اعداد است و همکاری مردم نیز در برخی امور بسیار مناسب بوده است و نقش اصلی بر عهده خود مردم است.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا روز ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۸ هزار و ۶۴۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۲۷۷ نفر رسید.

برچسب‌ها کرونا استانداری کرمانشاه ویروس کرونا کرمانشاه پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا استانداری کرمانشاه ویروس کرونا کرمانشاه کرونا استانداری کرمانشاه ویروس کرونا کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۱۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزادِ عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر متولد شد

کارشناسان اورژانس پیرانشهر موفق شدند با مدیریت مادر باردار فرآیند زایمان را تسهیل و نوزاد دختر را در داخل آمبولانس به‌دنیا بیاورند.

این مأموریت توسط مرکز پیام آذربایجان‌غربی به پایگاه اورژانس پیرانشهر گزارش شد و کارشناسان اورژانس بلافاصله به محل فوریت اعزام شدند.

کارشناسان مادر باردار را برای انتقال به بیمارستان به داخل آمبولانس انتقال داده و در مسیر انتقال با توجه به شروع فرآیند زایمان، نوزاد را به دنیا آوردند.

مادر و نوزاد هم اکنون با وضعیت بالینی پایدار در بیمارستان شهید سلیمانی پیرانشهر زیر نظر هستد.

این مأموریت در روستای گلات منگور از توابع شهرستان پیرانشهر اتفاق افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • تدوین برنامه مراقبت از راه دور نوزادان نارس بعد ازترخیص در اصفهان
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • نوزادِ عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر متولد شد
  • نجات جان مادر باردار در نهبندان
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • کدام گیاهان برای مادران باردار مفید هستند؟
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز