Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد انور هاشمزهی از افزایش جمعیت گربه شنی در پی بارش های بهاری در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد انور هاشمزهی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست  ایرانشهر در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: بارش های زمستان گذشته و بهاری موجب بهبود شرایط زیستگاه های طبیعی و رویش پوشش گیاهی مناسب در مناطق حوزه ایرانشهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ایجاد پوشش گیاهی مناسب و به طبع آن بهبود شرایط گونه های جانوری علف خوار در طبیعت منطقه موجب افزایش طعمه های غذایی برای گونه های جانوری گوشتخوار منطقه و ایجاد وضعیت مناسب زیستی و زادآوری گونه های مختلف جانوری شده است.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر اذعان کرد: این موضوع منجر به افزایش جمعیت این گونه ها از جمله کوچکترین عضو این خانواده یعنی گربه شنی در مناطق مختلف و زیستگاه های دشتی و ماسه زارهای منطقه شده است.

به گفته هاشمزهی، گشت و کنترل های یگان حفاظت در مناطق و سرشماری های حاصل از این گشت و کنترل ها در مناطق به صورت بیتوته های طولانی مدت در مناطق بوده و مشاهده بیش از حد معمول این گونه ها در فواصل مختلف حاکی از افزایش جمعیت به دلیل پوشش گیاهی مناسب و افزایش جمعیت گونه های جانوری کوچکتر است.

وی افزود: در مناطق حوزه شهرستان ایرانشهر گربه سانانی نظیر پلنگ، گربه جنگلی، گربه وحشی، گربه شنی و... زیست می کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: افزایش جمعیت گربه شنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم جنوب سیستان وبلوچستان بوده است و سیل زدگان این منطقه خدمت رسانی می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی‌ هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر اوامر فرماندهی کل ارتش، از همان روزهای اول سیل، اقدام به جمع آوری کمک‌های امدادی و ارسال آنها به مناطق سیل زده کرد.

امیر واحدی افزود: در زمان سیل، نیروی هوایی ارتش، در کنار وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران کشور بود تا هر چه زودتر کمک‌ها را از نقاط مختلف کشور جمع آوری و با استفاده از بالگردهای ارتش به منطقه سیل زده ارسال کند.

وی با اشاره به آمادگی نیروی هوایی در پاسداری از حریم هوایی کشور، تأکید کرد: سربازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در تمام بحران‌ها در کنار مردم خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • باران چگونه تنش آبی سیستان و بلوچستان را شست؟
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران