Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس،‌ سردار "شیرزاد" در تشریح این خبر اظهار داشت: بیمارستان ها و موسسات کشورهای عضو سازمان اینترپل، ضمن در معرض قرار گرفتن خطرات ویروس کرونا، اکنون با تهدید دیگری از مجرمان سایبری روبه رو هستند.

وی  افزود: سازمان اینترپل در خط مقدم واکنش جهانی به شیوع کووید ۱۹ که اکنون نیز هدف حملات باج افزار تبدیل شده‌اند، هشدارهایی را به سازمان‌ها داده است که مجرمان به منظور تلاش برای اخاذی، سیستم سازمان ها را قفل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس بین الملل ناجا اضافه کرد: تیم واکنش به تهدیدات سایبری، افزایش قابل توجهی از تعداد حمله‌های باج افزار به سازمان های کلیدی و زیرساختی درگیر با ویروس را نشان داده است. مجرمان سایبری از طریق باج افزار ( ransomware) برای نگه داشتن بیمارستان ها و خدمات پزشکی به صورت گروگان دیجیتال استفاده می‌کنند و از دسترسی آنها به پرونده ها و سیستم‌های حیاتی تا زمان پرداخت باج به مجرمان ممانعت می‌کنند.

سردار "شیرزاد"  خاطر نشان کرد: برای حمایت از تلاش های جهانی در برابر این خطر مهم، سازمان اینترپل اعلان بنفشی را منتشر، تا تهدید شدید باج افزار را به پلیس ۱۹۴ کشور عضو هشدار دهد و در پاسخ به این خطر در حال رشد، تیم واکنش به تهدیدات سایبری، تمامی اقدامات مشکوک مربوط به کووید ۱۹ را برای پشتیبانی از سازمان هایی که در معرض تهدید از طریق این باج افزار هستند را  جمع آوری و رصد می‌کند.

وی در پایان گفت: بیمارستان ها و سازمان های پزشکی در سراسر جهان بدون هیچ گونه چشم داشتی برای حفظ رفاه افراد مبتلا به کرونا ویروس، فعالیت می‌کنند، لذا آنها به هدفی برای  مجرمان سایبری تبدیل شده اند که به دنبال سودآوری به بهای جان بیماران هستند و سازمان اینترپل به پلیس و سازمان‌های اجرای قانون برای تحقیقات در مورد پرونده های باج افزار و تجزیه و تحلیل داده‌ های تهدید کمک می‌کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اینترپل بیمارستان قانون ویروس امنیت سازمان اینترپل بیمارستان ها باج افزار سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۱۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

امیر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

کد خبر 6089352 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • صفر تا ۱۰۰ پابندهای الکترونیکی
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه