Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:07:10 GMT

۷۰ درصد دانش‌آموزان زنجانی در سامانه شاد فعالیت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۲۳۰۹

۷۰ درصد دانش‌آموزان زنجانی در سامانه شاد فعالیت می‌کنند

ابراهیم رفیعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از شیوع بیماری کرونا شیوه‌های تعلیم و تربیت تغییر کرد و فعالیت معلمان در فضای مجازی شکل گرفت که در زمان حاضر با راه‌اندازی سامانه شاد اقدامات مربوطه انسجام بیشتری یافته است.

وی اضافه کرد: سامانه شاد بزرگترین پروژه فضای مجازی محسوب می‌شود چرا که در مقایسه با پیام رسان‌های دیگر جامعه هدف ۱۸ میلیون نفری را تحت پوشش خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول ادامه داد: سامانه شاد شناسنامه دارد و کار ارزشمندی محسوب می شود که معلم می تواند به راحتی با دانش آموزان ارتباط برقرار کند و در واقع چاره ای جز انجام چنین کاری نبود.

این مسؤول با اشاره به اینکه اجرای هر طرح یا نرم افزاری به طور حتم بااشکالاتی مواجه است، گفت: هرچند شبکه شاد نیز ایراداتی داشته اما به تدریج مسائل برطرف شده این در حالی است که آموزش های مجازی غیر ازاین بستر، بصورت خود جوش و غیر سازمان دهی شده و نامطمئن بود.

وی اظهار داشت: برنامه شاد مدرسه محور بوده و فرهنگیان اشراف کامل بر گنجاندن محتوای درسیدر آن دارند و از طرفی افراد نمی‌توانند به یکدیگر پیام بفرستند.

رفیعی افزود: بر این اساس در مناطق فاقد اینترنت نیز باید جایگزین تعیین شود و برای معلمان بسته‌هایی ارائه شده که طراحی بسته‌های ویژه برای دانش آموزان نیز می تواند مسائل را کاهش دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: هدف از راه اندازی شبکه شاد، نظام‌مند ساختن آموزش در فضای مجازی به عنوان یک ابزار ایمن، برنامه ریزی شده و متمرکز است و با این ابتکار تمامی مدارس و معلمان از بستر مشترکی بهره مند خواهند شد.

رفیعی یکی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش را بسترسازی برای آموزش رایگان دانش آموزان عنوان کرد و گفت: نقد و نظر پیرامون یک موضوع و مراحل اجرای آن موضوع، ۲ مقوله قابل توجه هستند که در مواجهه با یک موضوع باید با بررسی علمی و مستدل اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: تحولات پیش آمده در فضای مجازی در خصوص آموزش مهم بوده چرا که به تدریج تبدیل به ساختار شده اند و شرایط فعلی کشور، تجربه بدیعی است که رخ داده و باید راهکارهای علمی و عملیاتی ارائه و اجرا شده و دانش آموزان و خانواده ها در نهایت آرامش، امر آموزش را پیگیری کنند.

  هم‌اکنون حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزارو ۵۵۰ مدرسه سطح استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها کرونا مدارس آموزش الکترونیکی زنجان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مدارس آموزش الکترونیکی زنجان دانش آموزان کرونا مدارس آموزش الکترونیکی زنجان دانش آموزان دانش آموزان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در استان جذب می‌شوند که با استفاده از معلمان قراردادی این تعداد به ۱۲ هزار و ۶۸۹ نفر افزایش می‌یابند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدامیر شوشتری درجمع خبرنگاران به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، ضمن تشکر از تلاش‌های معلمین و اهمیت به وضعیت معیشت و حقوق معلمین اظهار داشت: آموزش و پرورش خراسان رضوی به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین دستگاه، با 100 هزار همکار فرهنگی و یک میلیون و 500 دانش آموز مشغول فعالیت است.

وی افزود: در آزمون‌های استخدامی مختلفی که برگزار شد برای سال تحصیلی آینده 10 هزار و 208 معلم جدید در استان خراسان رضوی جذب آموزش و پرورش می‌شوند. با استفاده از معلمان قراردادی نیز این تعداد به 12 هزار و 689 نفر افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 20 هزار نفر بازمانده از تحصیل در این استان طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش اعلام شده و این در حالی است که 5 هزار نفر از بازماندگان تحصیل برای سال گذشته هستند که به صورت تکراری در آمار مجدد آورده شده‌اند.

شوشتری اضافه کرد: 90 درصد از دانش‌آموزان اتباع در خراسان رضوی افغانستانی هستند و اتباع عراق و سوریه در رتبه‌های بعدی قرار دارند، همچنین شمار دانش‌آموزان اتباع خارجی استان خراسان رضوی 70 هزار نفر است و علاوه بر این 3 هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع خارجی نیز در مدارس خودگردان مشغول تحصیل هستند که این مدارس زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار ندارند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی