Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@05:42:28 GMT

مرز بازرگان به صورت محدود بازگشایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۳۹۸۵

مرز بازرگان به صورت محدود بازگشایی می‌شود

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدروح اله لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: پس از گفت‌وگوی ویدئو کنفرانسی روسای گمرک ایران و ترکیه در عصر گذشته، و تاکید رئیس کل گمرک ایران در اجرای پروتکل‌های بهداشتی، صبح امروز با درخواست ملاقات مرزی فوری از سوی گمرک بازرگان، ضمن بازدید مدیران مرزی گمرک گوربلاغ ترکیه از زیر ساخت‌های بهداشتی بازرگان، مقرر شد ۴۵۰ کامیون حامل محموله‌های صادراتی شامل هندوانه، خرما، کیوی؛ و ترانزیتی که به علت عدم پذیرش کشور ترکیه در مرزبازرگان بلاتکلیف مانده بود بار دیگر نسبت به پذیرش ازطرف ترکیه اقدام شود که ظرف یک ساعت بیست کامیون ترک از مرز خارج شد و همچنان نیز خروج این کامیون‌ها ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی گمرک افزود: در این ملاقات اضطرراری مرزی در خصوص تردد کامیون‌های ایرانی مانند سایر کشور‌ها به ترکیه و تعیین تکلیف ۱۶۰ کامیون محموله‌های تجاری که به مقصد ایران با ناوگان کشور ترکیه که از زمان بسته شدن مرز در طرف ترکیه متوقف وبلاتکلیف هستند مذاکراتی صورت گرفت که اعلام شد، منتظر دستور رضا تونا توراگای، رییس کل گمرک ترکیه هستند.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک اعلام کرد: در این ملاقات مرزی مقامات ترک از تمهیدات بهداشتی گمرک و اکیپ مستقر شده وزرات بهداشت (غربالگری) و محل داگت ضد عفونی کامیون‌ها در مرز بازرگان نیز بازدیدی داشتند و طرف ایرانی اعلام آمادگی کرد تا با داگت و تونل‌های ضد عفونی، کلیه کامیون‌های خروجی به سمت ترکیه کاملا ضد عفونی شوند و تیم وزارت بهداشت نیز امکان صدور گواهی سلامت برای رانندگان را پس از معاینه خواهند داشت. طرف ترک نیز ضمن رضایت از عملکرد بهداشتی ایران اعلام کرد که اقدامات بهداشتی ایران به اطلاع مقامات ارشد گزارش خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرز بازرگان مرز ایران مرز ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۳۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد

با حکم معاون توسعه مدیریت گمرک ایران، سرپرست معاونت فنی گمرک شهید رجایی منصوب شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، براساس حکم معاونت توسعه مدیریت گمرک ایران، علی نباتی به عنوان سرپرست معاونت فنی گمرک شهید رجایی بندرعباس منصوب شد.

نباتی سابقه 26 سال فعالیت در حوزه های گمرکی داشته که 17سال آن در گمرکات مختلف استان هرمزگان بوده است.

پیشتر محمد آگاهی به عنوان معاون فنی گمرک شهید رجایی فعالیت میکرد که به تازگی با حکم رییس کل گمرک به عنوان ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیر کل گمرک شهید رجایی منصوب شد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ۲۵۰۰ بازرگان خارجی برای بازدید از اکسپو به ایران آمدند
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم