Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@12:33:23 GMT

با انواع مختلف سمعک آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۴۱۹۸

با انواع مختلف سمعک آشنا شوید

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، سمعک یک وسیله الکترونیکی کوچک است که وظیفه آن تقویت صدا برای افراد کم شنوا و بهبود درک گفتار برای این گروه است. تمامی سمعک‌ها از سه قسمت اصلی میکروفون، آمپلی فایر و گیرنده تشکیل شده است. به طور کلی سمعک‌ها در دو گروه اصلی سمعک‌های پشت گوشی و سمعک‌های داخل گوشی طبقه بندی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با راهنمای خرید سمعک با ما همراه باشید.

سمعک‌های پشت گوشی و داخل گوشی

سمعک‌های پشت گوشی در پشت لاله گوش قرار داده می‌شوند و می‌توانند تمامی درجات کم شنوایی را پوشش دهند. این سمعک اندازه بزرگ‌تری از سمعک‌های داخل گوشی دارند اما دارای امکانات بیشتری هستند. در مقابل سمعک‌های داخل گوشی برخلاف سمعک‌های پشت گوشی، درون مجرای گوش قرار داده می‌شوند و اندازه کوچک‌تری و ظاهر بهتری دارند. با این وجود این سمعک‌ها نسبت به سمعک‌های پشت گوشی قدرت کمی دارند و نمی‌توانند تمامی درجات کم شنوایی را پوشش دهند. این سمعک‌ها برای افرادی که دوست دارند سمعکشان دیده نشود، انتخاب مناسبی است.

سمعک‌ها خواه پشت گوشی یا داخل گوشی، پیش از استفاده نیازمند تجویز و تنظیم توسط متخصصین شنوایی برحسب میزان کم شنوایی افراد است و این کار در کلینیک‌های شنوایی‌سنجی انجام می‌شود. از کلینیک‌های معتبر شنوایی سنجی و تحویز سمعک در تهران می‌توان به کلینیک شنوایی سنجی نوین سمعک اشاره کرد که بیش از ۱۰ سال در زمینه سمعک و وسایل کمک شنوایی سابقه دارد.

قیمت سمعک

عوامل اصلی تعیین کننده قیمت سمعک شامل سطح تکنولوژی به کار رفته در سمعک، نوع و میزان کم شنوایی، برند آن و میزان بودجه فرد کم شنوا است. تکنولوژی سمعک دارای چندین سطح است که شامل؛ سمعک دیجیتال، فول دیجیتال، سمعک هوشمند و سمعک‌های هوشمند وایرلس. سمعک هوشمند دارای امکانات و ویژگی‌های همچون کیفیت صدای نزدیک به صدای طبیعی است. سمعک‌های هوشمند به دلیل کیفیت صدای بهتر و امکانات بیشمار در مقایسه با سایر رده‌های تکنولوژی سمعک دارای قیمت بالاتری است.

عامل مهم دیگری که بر قیمت سمعک تأثیر می‌گذارد، برند شرکت سازنده سمعک است. از جمله معروف‌ترین و معتبرترین برند سازنده سمعک می‌توان به سمعک زیمنس اشاره کرد. شرکت زیمنس اولین شرکت سازنده سمعک است و بیش از ۱۵۰ سال در زمینه طراحی و ساخت وسایل کمک شنوایی و سمعک تجربه دارد. عمده شهرت سمعک زیمنس، کیفیت صدای بالا و نزدیک به صدای طبیعی و همچنین پیشرو بودن در زمینه نوآوری در زمینه تکنولوژی است.

راهنمای خرید سمعک

سمعک‌ها در مدل‌ها و برندهای مختلف در بازار موجود هستند و بنابراین باید قبل از خرید، در مورد آن اطلاعات کافی کسب کنید. همانطور که گفتیم سمعک یک کالای پزشکی پیچیده است که قبل از استفاده نیاز به تنظیم و فیتینگ توسط متخصص شنوایی دارد. به یاد داشته باشید که تنها مرجع معتبر برای تجویز و تنظیم سمعک، متخصصین شنوایی یا همان ادیولوژیست‌هاست. ادولوژیست ابتدا تست شنوایی انجام می‌دهد تا میزان و نوع کم شنوایی فرد مشخص شود و سپس پس از جمع آوری اطلاعاتی در مورد مشکلات ویژه فرد و نیازهای شنوایی او سمعک مناسب را توصیه می‌کند.

افرادی که سبک زندگی فعالی دارند و در محیط‌های پر سر و صدا کار می‌کنند، توصیه می‌شود که سمعک‌های رده بالا بخرند چرا که این سمعک‌ها عملکرد بهتری در زمینه کاهش نویز و بهبود درک گفتار دارند و مناسب افراد با سبک زندگی فعال است. در مقابل افرادی که بیشتر اوقات خود را در محیط‌های آرام و خانه سپری می‌کنند، توصیه می‌شود از سمعک‌های رده متوسط استفاده کنند و نیازی به هزینه اضافی در این افراد دیده نمی‌شود.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4917521

منبع: مهر

کلیدواژه: سمعک ناشنوایی شنوایی شناسی گروه خودروسازی سایپا همراه اول صنعت خودروسازی ویروس کرونا بیمه سایپا موبایل مهاجرت مصرف آب خرید آنلاین تپ سی دانشگاه ها سامسونگ کم شنوایی داخل گوشی سمعک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط تلخ تیم نام آشنا به سری بی ایتالیا

به گزارش "ورزش سه"، سالرنیتانا با شکست ۳-۰ در بازی جمعه‌شب مقابل فروزینونه، شانس‌هایش برای بقا در سری A را از دست داد و به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

ماتیاس سوله در دقیقه ۱۰ از روی نقطه پنالتی، مارکو برشیانینی در دقیقه ۲۵ و نادیر زورته‌آ در دقیقه ۸۵ گل‌های میزبان را به ثمر رساندند و سقوط مهمان را قطعی کردند.

این پیروزی همچنین یک گام بزرگ و مهم برای فروزینونه محسوب می‌شود، چراکه آنها با کسب سه امتیاز جمعه‌شب، در رده هفدهم ۳۱ امتیازی شد، اگرچه خطر سقوط همچنان آنها را تهدید می‌کند اما شاگردان اوزه‌بیو دی‌فرانچسکو شانس زیادی برای بقا در سری A دارند.

سالرنیتانا اما با شکست امشب بدون هیچ شانسی برای بقا در رده بیستم جدول قرار گرفته‌اند. آنها در ۳۴ بازی ۲۳ شکست و ۹ تساوی ثبت کردند و فقط دو بازی را برده‌اند.

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • با این کلاهبرداری‌های اینترنتی آشنا شوید
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید
  • سقوط تلخ تیم نام آشنا به سری بی ایتالیا
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی