Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@10:18:08 GMT

بهترین نرم افزار حسابداری چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۴۸۵۳

بهترین نرم افزار حسابداری چیست؟

همین ابتدای مقاله به شما می گوییم که این مقاله، یک لیست از بهترین نرم افزارهای حسابداری نیست. ما، علاقه ای نداریم که به سلیقه خودمان ماهی را به دستتان بدهیم؛ بلکه ماهیگیری را یادتان می دهیم تا خودتان با سلیقه خودتان بهترین ماهی را بگیرید!

تعریف بهترین نرم افزار حسابداری برای هر فرد و سازمان متفاوت است و افراد با توجه به نیازهایشان، درمورد خوب بودن یا نبودن یک نرم افزار حسابداری اظهار نظر می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر میخواهید بدانید بهترین نرم افزار حسابداری کدام است، پیشنهاد می کنیم ابتدا ویژگی های یک نرم افزار حسابداری خوب را بشناسید و آن ها را با نیازهایتان تطبیق دهید. در یک کلام می گوییم که یک نرم افزار حسابداری خوب، نرم افزاری است که برای نیازهای شما پاسخ خوبی داشته باشد.

پس در اولین قدم، مهم ترین انتظاراتتان را از یک نرم افزار حسابداری بشناسید سپس برای خرید نرم افزار اقدام کنید. زیرا بسیاری از برنامه ها، با ارائه امکانات زیاد مجبور به اعلام قیمت بالا هستند در صورتی که شما نیازی به هیچ یک از آن امکانات پیشرفته نخواهید داشت.

به همین دلیل است که توصیه می کنیم با توجه به نیازها و خواسته هایتان، سراغ شناسایی انواع نرم افزارها و خریدشان بروید. در این مقاله ما به بررسی مهم ترین ویژگی های یک نرم افزار حسابداری خوب پرداختیم و در نهایت یکی از بهترین و کامل ترین نرم افزارهای حسابداری را معرفی خواهیم کرد.

1-به روز بودن نرم افزار حسابداری

یکی از مهم ترین موارد و ویژگی های یک نرم افزار حسابداری، این است که نگرانی های شما را از بابت احتمال تغیرات قوانین و استاندارهای مالی از بین ببرد. با توجه به تغیرات متفاوت که در روند قوانین مالی پیش می آید، یک نرم افزار حسابداری خوب باید پتانسیل آپدیت شدن و همگام شدن با تغیرات را داشته باشد و این کار مستلزم وجود یک تیم قوی است.

2-پشتیبانی و خدمات پس از فروش

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که برای خرید نرم افزار حسابداری باید به آن دقت کنید، خدماتی است که شرکت ارائه کننده بعد از فروش محصول برای مشتریان خود در نظر گرفته است. ممکن است پیچیدگی های برنامه یا هر موضوع دیگر، اختلالاتی را در انواع عملکرد شما مانند محاسبه و ارسال لیست مالیات حقوق با مشکل مواجه کند.

به صورت کلی برنامه های حسابداری، پکیج های متنوعی را برای پشتیبانی و خدمات پس از فروش در نظر می گیرند که تا مدت زمان محدودی رایگان است و بعد از مدتی برای ادامه دار بودن پشتیبانی نیاز به خرید پکیج است. خدمات پشتیبانی نرم افزار حسابداری به شکل های مختلف تلفنی، ویدئوهای آموزشی و یا ریموت انجام می شود.

3-آنالیز و بررسی گزارش ها به ساده ترین شکل ممکن

سادگی، متضاد با پیشرفته بودن نیست. قطعا یک برنامه حسابداری خوب، با هدف ارائه قابلیت هایی مانند انواع گزارش گیری، تهیه اظهارنامه مالیاتی، ارزش افزوده و موارد مشابه، امکانات متفاوتی را در نظر می گیرد. یک برنامه خوب باید به شکلی تهیه شود که علاوه بر فراهم کردن بستری کاملا حرفه ای و مناسب برای دستیابی به امور مد نظر، مدت زمان گزارش گیری و دسترسی به اطلاعات در آن بسیار کم باشد و انجام کارها بدون پیچیدگی و به ساده ترین حالت ممکن انجام شود.

4-دارا بودن گرافیک خوب و سهولت استفاده از برنامه

قطعا مشاهده اعداد و ارقام بسیار و کار کردن با آن ها به اندازه کافی نیاز به دقت دارد. از این رو انجام امور حسابداری در یک برنامه، نیازمند فضایی مناسب با گرافیک خوب است. همچنین دارا بودن گرافیک خوب یک برنامه حسابداری تنها مرتبط با فرد حسابدار نیست. بلکه ارائه تحلیل و گزارش ها در قالب گرافیک و تصاویر، باعث درک بهتر آن ها خواهد شد.

5-امنیت، مهم ترین مشخصه یک نرم افزار حسابداری

امنیت در یک نرم افزار حسابداری مالی به شکل های متفاوت معنا می شود. در اولین مورد قابلیت بکاپ گیری رایگان و خودکار با هدف جلوگیری از تغیرات متفاوت ناشی از خراب شدن سیستم، اهمیت بالایی دارد. شفافیت اطلاعات و اطمینان از صحت آن ها، مهم ترین موردی است که برای مدیران سازمان ها در اولویت قرار دارد.

حال این شفافیت ممکن است به شکل های گوناگون اعم از دستکاری و یا حتی افشای، خدشه دار شود که در هر صورت آسیب های گوناگون را به یک کسب و کار و سازمان وارد می کند. یک برنامه حسابداری خوب باید امنیت را به بهترین شکل فراهم سازد و اقدامات لازم را برای شفاف سازی تغیرات احتمالی توسط کارمندان را داشته باشد.

قطعا ویژگی های دیگری وجود دارد تا یک نرم افزار به بهترین حالت خود تبدیل شود اما 5 مورد ذکر شده، از مهم ترین مواردی هستند که وجود آن ها در یک برنامه حسابداری الزامیست.

نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم، مناسب برای تمام کسب و کارها

با توجه به ویژگی های ارائه شده، اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی داشته باشیم و در نهایت یک برنامه حسابداری خوب را بررسی کنیم باید بگوییم که نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم، یکی از بهترین مواردی است که می توانید روی آن حساب باز کنید. علاوه بر موارد ذکر شده، برنامه سپیدار همکاران سیستم، ویژگی های خوب و متفاوت دیگری دارد که شاید در هر برنامه حسابداری دیگری، آن ها را مشاهده نکنید. این ویژگی ها عبارت اند از:

قابلیت استفاده از برنامه حسابداری سپیدار سیستم بدون نیاز به موس
امکان جستجو در هر فرم به صورت جداگانه
قابلیت وارد کردن اطلاعات تکمیلی و ایجاد گزارش جدید و منحصر به فرد
قابلیت پیوست انواع اسناد برای هر فرم

البته که ویژگی های این برنامه به این موارد محدود نمی شود بلکه گزینه های ذکر شده از قابلیت هایی هستند که در کمتر برنامه ای وجود دارد و قطعا این مورد نشان دهنده اهمیت دادن تیم تحقیق و توسعه برای فراهم کردن بستری مناسب و پویا است.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی دشت همکاران سیستم نیز یکی دیگر از برنامه های حسابداری است که متناسب با انواع اصناف و فروشگاه ها ساخته و عرضه شده است که بهترین امکانات را با هدف کنترل و مدیریت حساب ها فراهم کرده است.

در نهایت پیشنهاد می کنیم اگر موضوع خاصی وجود دارد که به نظر شما در نرم افزارهای حسابداری به خوبی مورد بررسی قرار نگرفته است، آن را با ما درمیان بگذارید.

منبع: فارس

کلیدواژه: حسابداری نرم افزار ماهی برنامه بهترین نرم افزار ترین موارد ویژگی ها مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۴۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | این پسربچه بهترین مجسمه رونالدو را ساخت

به گزارش همشهری آنلاین، یک صفحه توئیتری تصویری از یک پسربچه در کنار مجسمه کریستیانو رونالدو را پست کرد و نوشت: «این پسربچه مجسمه کریستیانو رونالدو را با سنگ آهک ساخت».

هرچند هواداران بلافاصله متوجه شدند که این مجسمه واقعی نیست و با استفاده از هوش مصنوعی طراحی شده، و با این حال معتقدند که این تصویر از تمام مجسمه‌هایی که تا به الان از چهره فوق‌ستاره پرتغالی ساخته شده بهتر است.

کد خبر 847471 برچسب‌ها ویژه ورزشی کریستیانو رونالدو

دیگر خبرها

  • عکس | این پسربچه بهترین مجسمه رونالدو را ساخت
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر
  • تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک
  • پاسخ تکراری انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد