Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@02:54:13 GMT

اختلاف 17 هزار تومانی قیمت لیموترش از آمار اعلامی 2 مسئول

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۵۰۰۶

اختلاف 17 هزار تومانی قیمت لیموترش از آمار اعلامی 2 مسئول

در حالیکه طی روزهای اخیر معان نظارت و بازرسی سازمان صمت، نرخ عمده فروش هر کیلو لیمو ترش را در میادین میوه و تره بار 15 هزار تومان اعلام کرد، اما مسئول اتحادیه میوه و تره بار، نرخ واقعی این محصول را 32 الی 36 هزار تومان در میادین میوه عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرحسین فخرآوران رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص آخرین نوسانات قیمت انواع میوه در بازار امروز گفت: در بازار امروز، بیشترین نوسان قیمتی مربوط به سیب سفید دماوندی می‌باشد که قیمت 8 هزار تومانی هر کیلوی آن طی روزهای گذشته با توجه به نزدیک شدن به پایان فصل برداشت این میوه، هم اکنون به کیلویی 13 تا 14 هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در واکنش به اعلام نرخ 15 هزار تومانی فروش هر کیلو لیمو ترش در میادین مرکزی و همچنین نرخ 18 هزار تومانی هر کیلو لیمو ترش در سطح خرده فروشی‌ها طی روزهای اخیر از سوی معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان، عنوان کرد: قیمت حال حاضر هر کیلو لیمو ترش در میادین میوه، بین 32 تا 36 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران مطرح کرد: به دلیل آنکه عرضه لیمو ترش در بازار کم است و از سوی دیگر، تقاضا برای خرید این محصول بالا است، نرخ این میوه روند افزایشی را داشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: نرخ فروش میوه در بازار را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند و در حال حاضر، قیمت واقعی هر کیلو لیموترش در بازار به دلیل افزایش تقاضا برای خرید این میوه، 32 تا 36 هزار تومان است.

فخرآوران متذکر شد: سایر اقلام میوه در بازار نظیر سیب زمینی، پیاز و بادمجان، ضمن حفظ ثبات قیمت روند نزولی نیز داشتند و قیمت‌ها در بازار ماه رمضان، جدا از چند قلم، نسبتا مطلوب است.

به گفته وی، تنها نوبرانه‌های حال حاضر در بازار ، آلوچه و توت فرنگی است که هر کیلو آلوچه محلی در میادین میوه 10 هزار تومان، شهریاری 35 هزار تومان و هر کیلو توت فرنگی محلی نیز 12 هزار تومان و بهنمیر 25 هزار تومان است.

این مسئول در خصوص آخرین وضعیت پروژه ساخت میدان جدید میوه و تره بار مرکز مازندران در کمربندی ساری-قائم‌شهر اظهار کرد: بنا بود تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال، ساخت میدان جدید تره بار مرکز استان به اتمام برسد و آن را از پیمانکار تحویل بگیریم.

وی افزود: اما در ادامه روند کار متاسفانه به کرونا برخورد کردیم و با توجه به تعطیلی پروژه و نبود کارگر، این پروژه نیز متوقف شد و با توجه امهال دو ماهه به پیمانکاران در شرایط ویژه کشور، به احتمال فراوان این مهلت نیز به ما و پیمانکار داده می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به ورود فرماندار به این ماجرا جهت تسریع در روند اتمام پروژه، ما تاکنون با همه تلاش، به تعهدات خود عمل کردیم و سعی داریم تا در کمترین میزان ممکن، این پروژه را به مرحله بهره برداری برسانیم.

فخرآوران با اشاره به پیشرفت 70 درصدی این پروژه، عنوان کرد: حدود 20 درصد از میزان باقیمانده مربوط به آسفالت و محوطه سازی این پروژه است که با اتمام این بخش از کار، این پروژه در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اعلام کرد: تاکنون نزدیک به 27 میلیارد تومان برای ساخت این پروژه بدون حمایت دولت و سرمایه‌گذاری کسبه میدان قدیم و متقاضیان جدید، هزینه شده است و با احتساب میزان باقیمانده، باید چیزی نزدیک به 21 میلیارد تومان دیگر به حساب پیمانکار پروژه واریز شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران اذعان کرد: میدان جدید، 155 حجره فروش عمده میوه و تره بار خواهد داشت که با دارا بودن محوطه 7 هکتاری در زمینی به وسعت 21 هکتاری، بزرگ‌ترین میدان میوه و تره بار مازندران و یکی از بزرگ‌ترین میادین میوه کشور به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کیلو لیمو ترش میادین میوه هزار تومانی لیمو ترش هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۵۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است

یک کارشناس اقتصادی ضمن تاکید بر حرکت بازار ارز به سمت ثبات، افزایش یک تا دو هزار تومانی قیمت در بازار غیررسمی را امری طبیعی توصیف کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مرتضی عزتی» کارشناس اقتصادی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تغییر قیمت چند روز اخیر نرخ ارز در بازار غیررسمی اظهار کرد: نوسانات نرخ ارز همواره متاثر از انتظارات و یا پیش‌بینی متغییر‌هایی است که به دلیل برخی وقایع اقتصادی، سیاسی و یا حتی نظامی دچار تغییر و تحول می‌شوند.


این کارشناس اقتصادی با اشاره افزایش یک هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت دلار در بازار غیررسمی گفت: این مقدار نوسان‌های اندک مشکلی در شرایط بازار ایجاد نخواهد کرد. احتمال دارد که این موضوع ناشی از برخی مسائل سیاسی و یا حتی ورود تقاضای موثر بر بازار باشد.


وی تاکید کرد: تغییر ۲ تا ۳ درصدی نرخ ارز در بازار غیررسمی در طول یک بازه زمانی یک هفته تا ۱۰ روزه موضوع چندان غیرمنتظره‌ای نیست، بلکه با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی ایران این موضوع یک امر طبیعی محسوب می‌شود. افزایش یک و یا حتی ۲ هزار تومانی قیمت دلار در بازار غیررسمی عدد نگران کننده‌ای نیست، زیرا این میزان نوسان همیشه وجود داشته است.


عزتی در پایان خاطرنشان کرد: احتمالاً بازار ارز به سمت ثبات حرکت خواهد کرد، زیرا بازار کاهش‌های خود را انجام داده؛ لذا، پیش‌بینی می‌شود که در ادامه امر شرایطی باثبات و یا اندکی افزایش را تجربه کند.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار ارز ، نرخ ارز ، قیمت دلار ، نوسان ارزی ، مرتضی عزتی ، بازار غیررسمی ارز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9t

دیگر خبرها

  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار زیر چتر کدام رخداد جان گرفت؟
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • کاهشی شدن قیمت سکه و طلا
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد