Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@17:44:45 GMT

برگزاری نماز جمعه 19 اردیبهشت‌ماه در 5 شهر مازندران

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۶۲۹۸

برگزاری نماز جمعه 19 اردیبهشت‌ماه در 5 شهر مازندران

سرانجام با اعلام 5 نقطه سفید در مازندران از سوی ستاد مرکزی مقابله با کرونا کشور، امکان برگزاری مراسمات مذهبی، نماز جماعت و نماز جمعه در این شهرها فراهم آمد و مسئولان مربوطه در استان در صدد فراهم آوردن شرایط لازم برای اجرایی شدن این تصمیم هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، با شیوع کرونا از اسفندماه سال گذشته، بنا بر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری نماز جمعه در استان‌های کشور لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حالی که نمازگزاران تا پایان سال گذشته، طی سه هفته متوالی از حضور در نمازجمعه به دلیل ممنوعیت برگزاری هر گونه مراسمات تجمعی برای مقابله با شیوع کرونا محروم ماندند، طی سال جدید نیز این وضعیت تداوم پیدا کرد.

بر این اساس، در حالیکه برای هفتمین جمعه متوالی طی سال جاری نیز برگزای نماز در تمامی شهرهای مازندران، لغو شد، اما خوشبختانه طی روزهای جاری با اعلام وضعیت سفید در 4 شهر استان، امید شهروندان این شهرها برای برپایی و حضور در نماز جمعه این هفته قوت گرفت.

بنا بر اظهارات احمد حسین‌زادگان، وضعیت کرونایی در 4 شهر مازندران سفید اعلام شده است و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزاری مراسمات مذهبی، نماز جماعت و نماز جمعه در این شهرها ممکن شد.

با توجه به توصیه‌های موکدانه مسئولان امر، اعلام وضعیت سفید در این شهرها به معنای رفع کامل خطر و نادیده گرفتن رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی نیست و لذا رعایت مراقبت‌های فردی جزو ضروریات در برگزاری این مراسمات است.

حجت الاسلام محمد انتظاری رئیس ستاد اقامه نماز جمعه مازندران در این باره طی گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: ستاد مرکزی مقابله با کرونا در کشور به ریاست رئیس جمهور، طی روزهای اخیر اعلام کرد چند نقطه در استان‌های کشور از جمله مازندران وضعیت سفید می‌باشد.

وی افزود: بر این اساس، وضعیت در شهرهای کلاردشت، محمود‌آباد، سوادکوه، میاندرود و یک بخش از سرخرود سفید اعلام شده است و این وضعیت سفید، به معنای کم خطر عنوان شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه مازندران خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، این شهرها می‌توانند با رعایت کامل تمام پروتکل‌های بهداشتی، اقدام به برگزاری مراسمات مذهبی، نماز جماعت و نماز جمعه کنند.

انتظاری تصریح کرد: در حال حاضر، امام جمعه، مسئولان و تمام دست اندرکاران مربوطه، به دنبال اجرای این برنامه هستند تا نماز جمعه این هفته در این شهرستان‌ها برگزار شود.

وی با بیان اینکه تصمیم برگزاری یا لغو نماز جمعه با ستاد ملی مقابله با کشور است؛ تاکید کرد: بر این اساس، ستاد اقامه نماز جمعه مازندران هیچ نامه‌ای مبنی بر برگزاری نماز جمعه برای هیچ یک از این 5 شهر صادر نکرده است و  تنها مجری این تصمیم در این 5 شهر است.

گفتنی است با توجه به اعلام شدن 5 نقطه سفید در مازندران، مسئولان مربوطه در صدد فراهم آوردن شرایط و مقدمات برای برگزاری نماز جمعه این هفته در این شهرها هستند و طبیعی است امکان لغو برگزاری نماز جمعه نیز در این شهرستان‌ها، همچنان وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: برگزاری نماز جمعه مقابله با کرونا نماز جمعه وضعیت سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

روابط عمومی آب‌ منطقه‌ای مازندران، جلسه بررسی وضعیت تقسیم و توزیع آب در دشت هراز در فصل زراعی جاری در با حضور مدیرعامل، معاونین حفاظت و بهره‌برداری و طرح و توسعه شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران و فرمانداران شهرستان‌های محدوده دشت هراز برگزار شد. 

داودیان مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران در این جلسه ضمن تشریح آخرین وضعیت بارش و منابع آب استان در دشت هراز گزارشی نیز درخصوص آخرین وضعیت آبدهی رودخانه هراز ارائه کرد.

برنامه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز و سهم هر شهرستان، نحوه توزیع و نوبت بندی در حال انجام در این دشت نیز تشریح شد.

فرمانداران شهرستان‌های محدوده این دشت نیز در این جلسه ضمن بیان مشکلات شهرستان‌های خود در حوزه تامین آب کشاورزی، پیشنهادات خود را به منظور بهبود وضعیت تقسیم و توزیع آب مطرح نمودند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • کارگران رکن اصلی تولید در سال جهش تولید
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه