Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@02:43:45 GMT

۷۰ درصد پیاز جیرفت روی دست کشاورزان باقی مانده است

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۷۶۶۶

۷۰ درصد پیاز جیرفت روی دست کشاورزان باقی مانده است

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد پیاز برداشت شده یعنی حدود ۱۵۰ هزار تن از پیاز (عمدتاً پیاز درجه ۳ و ۴، باران خورده و سایز درشت) باقی مانده است و میتوان گفت اکنون در حال گذر از مرحله اوج برداشت پیاز جیرفت هستیم. ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ اقتصادی کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعاون روستایی حسین شیرزاد مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی اظهار کرد: محصول پیاز در دو مرحله در منطقه جیرفت کشت میشود، یکی طرح استمرار که از شهریورماه شروع شده و دیگریکشت عادی که در آذر و دی ماه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجموع دو مرحلهای کشت حدود 11 هزار و 850 هکتار است (با متوسط عملکرد 50 تن در هکتار) که تولید منطقه حداقل پانصد و شصت و پنج هزار تن است.

تعرفه صادرات پیاز برداشته شد/ قیمت 400 تومانی پیاز در جنوبقیمت خرید پیاز از کشاورزان به 400 تومان کاهش یافتخرید توافقی پیاز آغاز شد

 

شیرزاد اظهار داشت: این تولید عظیم در حالی که جیرفت و کهنوج فاقد امکانات لازم برای انبارش و ذخیره سازی تخصصی پیاز هستند نه تنها انبار تخصصی نگهداری پیاز ندارد بلکه هیچ واحد صنایع تبدیلی تکمیلی فرآوری پیاز نیز در این منطقه موجود نیست. 

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 70 درصد پیاز برداشت شده یعنی حدود 150 هزار تن از پیاز (عمدتاً پیاز درجه 3 و 4، باران خورده و سایز درشت) باقی مانده است و میتوان گفت اکنون در حال گذر از مرحله اوج برداشت پیاز جیرفت هستیم.

انتهای پیام/

R1342/P/S7,83/CT12 واژه های کاربردی مرتبط بازار میوه سازمان تعاونی روستایی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار میوه سازمان تعاونی روستایی بازار میوه سازمان تعاونی روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۷۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود

بهمن عشقی؛رییس اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با «هم‌میهن» گفت : پیام روشن دولت درباره اختصاص چنین قیمتی برای دلار این است که صادرکننده را از چرخه تولید خارج کند.

این شیوه باعث شده تا بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار ناترازی در صادرات غیرنفتی داشته باشیم و این رفتار باعث کاهش ارزش صادراتی کشور سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱شده است.

هم‌میهن نوشت: دولت می‌گوید حدود ۴۹ میلیارد دلار صادرات داشته و حدود ۶۷ میلیارد دلار نیز واردات داشته‌ایم در نتیجه با کسری مواجه هستیم.

حتماً دولت این سیاست را تغییر خواهد داد چون اصولاً دولت‌ها در ایران عادت دارند چوب و پیاز را با هم بخورند.

اگر امروز هم دولت بر رفتار خود اصرار کند فردا قطعاً عقب‌نشینی خواهد کرد اما دود آن به چشم کشور و صادرکننده می‌رود چون مدیران که خسارتی پرداخت نمی‌کنند و این مردم هستند که از سوءتدبیرها دچار خسارت می‌شوند.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898902

دیگر خبرها

  • جالوروسی در منطقه کسب سهمیه UCL / ده‌روسی اودینه را با ۳ امتیاز ترک کرد
  • ویرجیل فن دایک: اسلوت برای جانشینی کلوپ گزینه مناسبی است
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • ابهام در میزبانی استقلال در لیگ دسته اول
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • وزیر ورزش: ۵ درصد باقی مانده سهام استقلال و پرسپولیس در اختیار ماست که متعلق به پیشکسوتان است / فیلم
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
  • تبدیل ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به الکترونیکی در کشور