Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار کهگیلویه گفت: کلیپ منتسب به منطقه آبریز دشمن زیاری از اساس کذب بوده و مردم این روستا هیچ مشکلی در تردد ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، کلیپی از عبور دلهره‌آور یک زن با نوزادش به وسیله«گرگر» در فضای مجازی دست به دست شده و ادعا می‌شد این زن ساکن روستای آبریز دشمن زیاری از توابع شهرستان کهگیلویه است که برای وضع حمل به دهدشت مراجعه کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی که بر اساس بررسی‌های به عمل آمده کلیپ مربوط به سال‌های گذشته و در منطقه زیلایی است و گفته می‌شود مستندی به اسم«برزخ نیلوفری» برای روایت دو کودکی از اهالی این روستا که به وسیله آویزان شدن به یک کابل از پهنای رودخانه خروشان عبور کنند ساخته و پس از آن وضعیت روستا از قبیل راه ارتباطی به همت خیرین بهتر شده است.

انتشار این کلیپ در یکی از سایت‌های محلی استان بهانه جدید تاخت و تاز رسانه‌های بیگانه علیه انقلاب و نظام شد.

همین موضوع باعث شد فرماندار کهگیلویه امروز بلافاصله بعد از انتشار کلیپ راهی آبریز شود تا از نزدیک وضعیت این روستا و صحت و سقم کلیپ را بررسی کند.

علیرضا اتابک در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: طی بازدید چند ساعته ضمن بررسی اصل موضوع و تحقیقات بعمل آمده توسط نیروی انتظامی مشخص شد فیلم منتشر شده مربوط به روستای نسیه زیلایی شهرستان بویراحمد است که در ۹ سال پیش ضبط و پخش شده است.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: طبق اظهارات مردم روستای آبریز در ماه اخیر هیچ گونه وضع حمل و زایمانی در این روستا صورت نگرفته است.

 

اتابک با بیان اینکه روستای آبریز دارای ۱۷ خانوار و ۷۵ نفر جمعیت در دهستان دشمن زیاری از توابع بخش مرکزی شهرستان واقع شده است، گفت: این روستا در فاصله ۲/۵ کیلومتری تونل شماره یک محور اصلی پاتاوه به دهدشت قرار دارد.

وی اضافه کرد: این روستا دارای برق ، آب لوله کشی سالم و مدرسه ابتدایی است که هم اکنون راه ارتباطی روستا باز بوده و تردد به صورت عادی صورت می‌گیرد.

فرماندار کهگیلویه گفت: اکثر مردم این روستا تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.

وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته برای جابجایی ساکنان یکی از روستاهای دارای مرز مشترک چرام با کهگیلویه از وسیله گرگر استفاده می‌شد، بیان کرد: در حال حاضر همه راه‌های ارتباطی این روستا به بخش‌ها و شهرستان‌ها باز بوده و گرگر نصب شده بر روی رودخانه بلااستفاده است.

 

فرماندار کهگیلویه همچنین یادآور شد که که در بازدید قبلی از روستای آبریز مبلغ ۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده برای بهسازی روستای مذکور اختصاص یافته بود.

وی افزود: با توجه به رایزنی با پیمانکار پروژه پاتاوه دهدشت ( قرارگاه خاتم) به وسیله چندین لوله بتنی ۵۲ اینج پلی بر روی رودخانه فصلی در مسیر ورودی رستا ایجاد شده است.

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: آبریز دشمن زیاری گرگر زن باردار فارس فرماندار کهگیلویه روستای آبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۹۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان

معاون فرماندار همدان گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌ها و اختصاص امتیازات ویژه باعث مهاجرت به روستاها، کاهش جمعیت شهری و رونق روستا خواهد شد.

وی افزود: شغل‌هایی همچون کشاورزی، مشاغل خانگی، خیاطی و قالی‌بافی، صنایع‌دستی، نان‌های خانه‌پز و زنبورداری از کسب و کارهای موفق در روستاها است و روستاهای ابرو و چشین در کنار گردشگری، ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی دارند.

معاون فرماندار همدان با تقدیر از برادران بختیاری در توسعه کسب‌وکار در این روستا، ادامه داد: از کسب‌وکارهای بانوان این روستا حمایت و به برگزاری نمایشگاه‌ها و تسهیلات کمک خواهیم کرد.

ربانی‌مهر تصریح کرد: دفتر کارآفرینی با مشارکت خوب بانوان و مدیریت برادران بختیاری، اقدامات خوبی را با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، نان خانه‌پز در حوزه اشتغال‌زایی و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی انجام داده است.

وی گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

کد خبر 748674

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر