Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانم معلم، امسال سی‌امین سال کاری‌اش را می‌گذراند و حالا شیوع بیماری کرونا، آخرین سال کاری او را به تجربه متفاوتی بدل کرده است؛ تجربه‌ای که باعث شده است از دانش‌آموزانش دور بماند و این هجران، او را سخت پریشان کرده است.

خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: در گوشه‌ای از کارگاه جهادی هنرستان، خانم معلمی در حال دوختن ماسک است؛ آنقدر در افکار خودش غوطه‌ور است که حتی متوجه حضورمان هم نمی‌شود و آن چیزی که در او، مرا به سمتش می‌کشاند، غم عجیبی است که به رغم آرامش ظاهرش، به خوبی درک می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم معلمی که امسال سی‌امین سال کاری‌اش را می‌گذراند و حالا شیوع بیماری کرونا، آخرین سال کاری او را به تجربه متفاوتی بدل کرده است؛ تجربه‌ای که باعث شده است او از دانش‌آموزانش که چون 3 فرزندش، دوستشان دارد، دور بماند و این هجران، او را سخت پریشان کرده است.

چه کسی از قلب رنجور او آگاه است؟ چه کسی می‌داند که چرا دبیر جغرافیای مدرسه، در روزهای تعطیلی مدارس، سر از کارگاه دوخت ماسک درآورده است؟ و چه کسی می‌داند که او هر بار که قدم به درون مدرسه می‌گذارد، انگار جان می‌گیرد و در فضای کلاس درس، اکسیژن ذخیره می‌کند.

اکرم مغیثه امسال در سی‌امین سال خدمت، پشت چرخ خیاطی کارگاه جهادی تولید ماسک هنرستان امام خمینی(ره) روایت می‌کند روزهای تدریس و عشق معلمی‌اش را.

خانم معلم همان اول گفت‌وگو بغض می‌کند از اینکه آخرین سال کاری‌اش به گونه‌ای دیگر رقم خورد و غم وجودش را در بر می‌گیرد؛ می‌گوید: «اول مهر که به کلاس درس می‌رفتم به خانم مدیر گفتم اکسیژن‌های کلاس درس را نفس می‌کشم چرا که خیلی مدرسه را دوست داشتم و الان هم خیلی دوست دارم. 

هیچوقت فکر نمی‌کردم آخرین سال کاری‌ام به این شکل شود؛ نتوانستم آخرین سال کاری‌ام را همانطور که دوست دارم به پایان برسانم؛ چرا که به دانش‌آموزان عشق می‌ورزم».

خانم مغیثه، معلم به شدت عاطفی به نظر می‌رسد، خودش می‌گوید: «وقتی دانش‌آموزی با من درد دل می‌کرد تا دو هفته ناراحت بودم و دوست داشتم برایش کاری کنم تا مشکلش برطرف شود».

خانم معلم داستان ما، دبیر جغرافیاست و البته درس جغرافیا شاید برای برخی دانش‌آموزان درس شیرینی نباشد؛ او ادامه می‌دهد: « سعی می‌کردم سر کلاس درسم را به شادی تدریس کنم و سعی می‌کردم شادشان کنم».

از شرایط درس دادن و آموزش‌های در ایام تعطیلی مدارس و کرونا می‌پرسم و او پاسخ می‌دهد: «از همان ایام که مدارس تعطیل شد، ما هم درس‌هایمان را آماده می‌کردیم و در قالب جزوه و صوت برای بچه‌های کلاس می‌فرستادیم؛ برای اینکه بچه‌ها به درس خواندن مجازی راغب شوند، برایشان می‌نوشتم «عزیزانم، دختران گلم از امتیازات ویژه برخوردار می‌شوید» مثلا یکی از امتیازات ویژه این بود که اگر در آموزش مجازی همکاری کنید، 5 نمره طرح تحقیق را می‌دهم».

دوباره بغض می‌کند و اینبار به سختی از ریزش اشک‌هایش جلوگیری می‌کند و ادامه می‌دهد: «برایشان در کنار درس از احساساتم هم می‌گفتم. راستش خیلی ناراحتم که آخرین سال کاری‌ام این جوری است و دوست داشتم حداکثر استفاده را ببرم».

خانم معلم می‌گوید: «همیشه سعی کردم که با شاگردانم دوست باشم و در کلاس درس خشن نباشیم یا برخورد بدی نکنم و امیدوارم همینطور باشد».

او سال‌ها شاگردان زیادی را آموزش داده است و وقتی آنها را بعد از سال‌ها می‌بیند، خود را شادترین فرد جهان می‌یابد؛ می‌گوید: «یکبار در مترو، دختر جوانی صدایم زد و با دیدنم شاد شد؛ او یکی از شاگردانم بود که مرا به خاطر داشت؛ وقتی می‌بینم شاگردانم بعد از سال‌ها مرا فراموش نکردند و حتی تکه کلام‌هایم را به خاطر دارند، وجودم سرشار از شادی می‌شود».

خانم مغیثه در این سال‌ها عاشقانه تدریس کرده است و حالا در آخرین سال کاری‌اش احساس می‌کند، دوست ندارد این سال به این شکل پایان پذیرد. 

او به عشق دانش‌آموزانش، هر روز به هنرستان می‌آید تا کار جهادی کند ولی در کنار آن، در کلاس‌های درس اکسیژن ذخیره می‌کند تا بتواند سال‌های بازنشستگی را بدون حضور دانش‌آموزانش، نفس بکشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش فیلم معلم کرونا آخرین سال کاری دانش آموزانش سال کاری اش خانم معلم کلاس درس سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۹۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فدوی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد با اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس و مشارکت خیران بازسازی شدند اظهار کرد: در همین مدت علاوه بر ساماندهی ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، شش چمن مصنوعی هم نصب شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی تا کنون ۳۸ کلاس درس با صرف اعتبار ۱۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شهرستان گناباد هوشمندسازی شد، افزود: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به طور متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی کلاس‌های هوشمند را در ارتقا بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری دانش آموزان مؤثر دانست و تصریح کرد: این کلاس‌ها فرصت‌های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می‌کند فناوری‌های جدید را بهتر فرا بگیرند.

فدوی با اشاره به تحصیل ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش‌آموز در مدارس مناطق شهری و روستایی گناباد خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 6088736

دیگر خبرها

  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • یک معلم درکلات کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد
  • معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • شکرگزاری در کلاس ریاضی
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک