Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:14:35 GMT

۴۰ درصد زیتون به‌ صورت سبز از طارم خارج می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۱۲۱۵

۴۰ درصد زیتون به‌ صورت سبز از طارم خارج می‌شود

ایسنا/زنجان فرماندار طارم گفت: ۴۰ درصد زیتون این شهرستان به ‌صورت سبز از این منطقه خارج می‌شود.

ستار صفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه اقتصاد شهرستان متکی به کشاورزی و زیتون محصول استراتژیک این منطقه است، افزود: تولید محصول زیتون مازاد بر نیاز شهرستان، می‌طلبد جهت ایجاد ارزش‌افزوده برای محصولات تولیدی کشاورزان، واحدهای فرآوری و بسته‌بندی در شهرستان گسترش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که ۶۰ درصد محصول تولیدی زیتون طارم توسط واحدهای فرآوری خانگی و ۵۰ واحد فرآوری فعال بخش خصوصی در شهرستان فرآوری می‌شود، گفت: ۴۰ درصد از این محصول به‌صورت سبز از شهرستان خارج و در سایر شهرها و استان‌های مجاور فرآوری شده و درصدی نیز به روغن‌کشی اختصاص می‌یابد.

این مسئول یکی از مشکلات شهرستان و سرمایه‌گذاران در زمینه راه‌اندازی واحدهای های فرآوری و بسته‌بندی زیتون به صورت انفرادی را، مشکلات زیست‌محیطی عنوان کرد و افزود: صادر نشدن مجوز زیست‌محیطی مسائلی از قبیل صادر نشدن پروانه بهره‌برداری، پرداخت نشدن تسهیلات و ..‌. موجب شده که در نهایت امکان عرضه نظامند محصول و نظارت بر این واحدها را دچار مشکل می‌کند.

فرماندار طارم ادامه داد: طی بررسی‌های کارشناسی و پیگیری‌های مکرر جهت پاسخ مناسب به تقاضاهای مردم در این زمینه، راه‌اندازی سایت‌های کارگاهی روستایی در شهرستان کلید خورد و انتظار است با توجه به اهمیتی که موضوع برای شهرستان دارد، راه‌اندازی این نواحی با جدیت هر چه بیشتر دنبال شود.

صفری تاکید کرد: اولویت واگذاری اراضی در این نواحی با واحدهای فرآوری و بسته‌بندی زیتون بوده و خارج از امکان واگذاری به متقاضیان نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طارم زنجان زيتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۱۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران؛ بر اساس نرخ نامه مصوب این سازمان، قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ غیر بسته بندی ۳۰ عددی در میادین میوه و تره بار ۴۶ هزار تومان و هر شانه ۳۰ عددی بسته‌بندی شانه‌های خمیری شیرینگ شده با قیمت ۹۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است، هر شانه تخم مرغ ۲۴ عددی بسته بندی شانه‌های خمیری درب دار یا بسته بندی با دو شانه خمیری و شرینگ شده ۷۹ هزار تومان، ۲۰ عددی ۶۶ هزار تومان، ۱۵ عددی ۵۰ هزار تومان، ۹ عددی ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان و ۶ عددی ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار به فروش می‌رسد.

کد خبر 6097996

دیگر خبرها

  • توصیه به مصرف آب چاه به جای آب معدنی اشتباه است
  • قیمت تخم مرغ در میادین تره‌بار
  • افزایش تولیدات آبزیان فرآوری چهارمحال وبختیاری به ۳۶ هزار تن
  • قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • آب معدنی استفاده کنیم یا نه؟
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • فرایند خشک کردن و بسته بندی پرتقال در یک کارخانه کره‌ای (فیلم)