Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@02:26:15 GMT

افزایش قدرت خرید با آزاد سازی سهام عدالت

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۳۹۷۴

افزایش قدرت خرید با آزاد سازی سهام عدالت

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه آزادسازی سهام عدالت منجر به افزایش دارایی‌های نقد دارندگان این سهام و قدرت خرید آن‌ها می‌شود، به مردم توصیه کرد تا در این شرایط از سپرده‌گذاری پس‌انداز بلندمدت در بانک‌ها پرهیز کنند.

 

به گزارش پول نیوز، کامران ندری درباره تاثیرات آزادسازی سهام عدالت بر اقتصاد و معیشت مردم، اظهار کرد: این اقدام تغییری در شیوه مدیریت بنگاه‌ها ایجاد نمی‌کند، بنابراین، آزادسازی این سهام به دارندگان آن‌ها اجازه می‌دهد تا آن را در بازار بسته به قیمتی که در بورس پیدا می‌کند و با توجه به وضعیت بازار سرمایه پیش‌بینی می‌شود که قیمت قابل قبولی پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه این امر، به میزان دارایی‌های نقد مشمولان این نوع سهام افزایش پیدا می‌کند.

افزایش قدرت خرید مردم با آزادسازی سهام عدالت

وی ادامه داد: آزادسازی سهام عدالت به طور موقت می‌تواند یک قدرت خریدی را بسته به قیمت سهام برای دارندگان این نوع سهام فراهم کند. اما نمی‌توان انتظار داشت که آزادسازی این سهام، مشکلات اقتصادی اکثریت مردم را حل کند.

در ادامه این کارشناس اقتصادی افزود: هر کسی بسته به شرایط زندگی و نیازهایش، تصمیم می‌گیرد که از این سهام چگونه استفاده کند. طبیعتا فردی که بدهکاری زیادی دارد، سهام خود را خواهد فروخت و به توصیه‌های کارشناسان هم توجه نخواهد کرد.

یک توصیه برای سرمایه‌گذاری

به گفته این استاد دانشگاه، مساله مورد توجه در این زمینه رشد بسیار بالای شاخص کل بورس است که باید تلاش شود تا آن حالت طبیعی و عادی به خود بگیرد. اگر این صعودهای پی در پی منجر به ایجاد حباب و ترکیدن آن شود، همه منتفعان این بازار تحت تاثیر قرار می‌گیرند و ضررهای زیادی می‌بینند.

ندری در پایان سخنانش با بیان اینکه بورس بدون بهبود وضعیت اقتصادی در حال رشد است، خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می‌کنم که در این شرایط سپرده پس‌انداز بلند مدت بانکی نداشته باشند.

 

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پس انداز سهام عدالت پول نیوز سود سهام عدالت سپرده گذاری آزادسازی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۳۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد

کیانی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس در آذربایجان شرقی گفت: به منظور رصد، کنترل، پایش و نظارت بر حسن اجرای وظایف و ماموریت‌های محوله و بر اساس شاخص‌های تخصصی، منطقه آزاد ارس رتبه اول مناطق آزاد کشور را با امتیاز ۷۲ را کسب و در منطقه سبز رده‌بندی قرار گرفت.

وی ادامه داد: کسب این رتبه در سرجمع ارزیابی‌های انجام شده در بخش‌های اقتصادی، مدیریت منابع، عمرانی و زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، حقوقی، فناوری اطلاعات و تصویرسازی بوده است.

در این ارزیابی مناطق آزاد تجاری صنعتی ارس با ۷۲ امتیاز، منطقه آزاد تجار صنعتی اروند با ۶۹.۹ امتیاز در رده سبز و به ترتیب رتبه اول و دوم و مناطق آزاد انزلی و کیش در رده سفید و به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از هفت شاخص ارزیابی شده، ارس در شاخص‌های اقتصادی، مدیریت منابع، حقوقی و فناوری اطلاعات مقام اول را کسب کرده و در بخش عمرانی و زیربنایی نیز حایز رتبه دوم بوده که در مجموع تمام شاخص‌ها رتبه اول مناطق آزاد کشور را کسب و لوح تقدیر طی مراسمی توسط سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین حجت الله عبدالملکی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعطا شد.

وی همچنین گفت: سال گذشته صادرات در منطقه آزاد ارس به ۱۷۲ میلیون دلار افزایش یافت که این مقدار در سال ۱۴۰۱، ۱۴۷ میلیون دلار بوده است.

وی همچنین میزان افزایش صادرات به خارج از کشور از مسیر منطقه آزاد ارس را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: صادرات از طریق منطقه آزاد ارس در سال ۱۴۰۱. ۹۴ میلیون دلار بوده در حالی که در سال گذشته این مقدار با ۴۴ درصد افزایش به ۱۳۵ میلیون دلار رسیده است.

وی یادآور شد: منطقه آزاد ارس در جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید نیز رکوردزنی کرده طوری که سرمایه‌گذاری داخلی بر اساس طرح‌های مصوب کمیسیون اقتصادی در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۸ میلیارد ریال بوده در حالی که این مقدار در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۸۷۱ درصدی (۸.۷ برابری) به ۶۵۸ میلیارد و ۹۷۱ میلیارد ریال جهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری خارجی بر اساس طرح‌های مصوب کمیسیون اقتصادی نیز از ۳۸ میلیون دلار در مدت یاد شده به ۴۹.۳ میلیون دلار افزایش یافته است.

وی همچنین یادآور شد: کشور‌های روسیه، ترکیه، آذربایجان، عراق، ارمنستان، گرجستان، امارات، قزاقستان، افغانستان و پاکستان به ترتیب بیشترین میزان خرید را از محصولات منطقه آزاد داشته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود