Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:31:44 GMT

مطالبات بیمارستان‌های دولتی از تأمین اجتماعی به روز است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۴۵۱۰

مطالبات بیمارستان‌های دولتی از تأمین اجتماعی به روز است

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: مطالبات بیمارستان‌های دولتی از تأمین اجتماعی کاملا به روز است.

به گزارش ایسنا، مصطفی سالاری، در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران ارشد وزارتخانه  با معاون اول رئیس جمهور افزود: با آخرین پرداختی انجام شده در هفته گذشته، مطالبات بیمارستان‌های دولتی کاملا به روز شده و پرداخت‌ها مطابق قانون در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره مطالبات مراکز درمانی غیر دولتی طرف قرارداد با این سازمان نیز گفت: از ماه‌های پایانی سال گذشته درحال پرداخت مطالبات این مراکز هستیم و تأخیر در پرداخت مطالبات از ۱۸ ماه به ۴ ماه رسیده است.

سالاری اظهار امیدواری کرد: امیداریم با برنامه ریزی انجام شده  تا نیمه سال جاری وضعیت پرداخت مطالبات مراکز درمانی غیر دولتی نیز به روز شود.

وی به ضرورت تلخیص بخشنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی سراسر کشور بر اساس حدود ۲هزار بخشنامه فعالیت می‌کنند که با تنقیح و تلخیص این بخشنامه‌ها امیدواریم تا شهریور ماه سال جاری بتوانیم تعداد بخشنامه‌ها را به ۶۰ مورد کاهش دهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، سطح بندی خدمات درمانی این سازمان را از دیگر برنامه‌های مهم در راستای برقراری عدالت در دسترسی به خدمات درمانی در سطح کشور برشمرد و گفت: این کار با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

سالاری افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود مراکز درمانی در اختیار سازمان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت متناسب با نیاز هر منطقه برای افزایش ظرفیت مراکز موجود و یا احداث مراکز جدید تصمیم گیری می‌شود.

وی از طرح ویژه‌ مدیران آینده برای انتصاب مدیران در سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: به منظور تحقق شایسته سالاری و انتخاب بهترین افراد برای انتصاب در سمت‌های مدیریتی آزمون کتبی از طریق سازمان سنجش در بین حدود ۷هزار نفر از همکاران متقاضی برگزار شد که نتیجه این آزمون در کنار مصاحبه‌های تخصصی و سوابق شغلی کارکنان مبنای انتصاب افراد در پست‌های مدیریتی خواهد بود و تا کنون ۱۵۰ انتصاب بر اساس همین معیارها انجام شده است.

سالاری با بیان اینکه مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی عملکرد موفقی در زمینه ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا داشته‌اند، گفت: حدود ۱۶ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی بستری شدند و میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی نشانه موفقیت بخش درمان این سازمان در خدمت رسانی به بیماران است.

وی اظهار امیدواری کرد که متناسب با خدمات ارائه شده به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی، بخشی از منابع مالی هزینه شده برای این بیماران از سوی دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود.

گسترش بیمه اجتماعی در جامعه روستایی و کشاورزی کشور بدون حمایت استانداران ممکن نیست

همچنین در ادامه این نشست علی شیرکانی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار کرد: گسترش بیمه اجتماعی در میان جامعه روستایی و کشاورزی کشور نیازمند توجه ویژه استانداران و توجه آنان است. تحقق حق بیمه برای این گروه بدون حمایت استانداران ممکن نیست.

شیرکانی همچنین گفت که صندوق در سال گذشته(۱۳۹۸) با اصلاح نظام سرمایه گذاری بر اساس تعادل بین منابع و مخارج و خروج از بنگاه داری به یکی از  صندوق‌های پیشران در میان صندوق‌های بازنشستگی کشور بدل شد.

براساس گزارش روابط عمومی وزارت کار و رفاه اجتماعی، وی با بیان اینکه این صندوق در سال گذشته شاهد رشد بی‌سابقه جمعیت بیمه شده فعال بوده است اظهار کرد: جمعیت بیمه شده صندوق سال گذشته نسبت به ۹۷، ۸۴ درصد رشد را تجربه کرده است. از این جهت برای پوشش حداکثری بیمه شدگان نیاز داریم که دولت برای پرداخت مطالباتش به صندوق عزم جدی داشته باشد تا صندوق کشاورزان، روستاییان و عشایر به سرنوشت سایر صندوق ها دچار نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت رفاه مطالبات تامین اجتماعی صندوق بازنشستگي سازمان تأمین اجتماعی پرداخت مطالبات مراکز درمانی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها

ایسنا/گیلان رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: آموزش ایمنی و آتش‌نشانی برای تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که اعلام آمادگی کنند، برگزار می‌شود.

شهرام مومنی امروز، هفتم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام آمادگی سازمان آتش نشانی رشت در ارائه آموزش به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، اظهار کرد: آموزش‌ها برای تمام پرسنلی که علاقمند باشند، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی افراد با نکات ایمنی، افزود: حضور در محل کار در کنار رعایت نکات ایمنی، قطعا آسودگی خیال برای پرسنل و مراجعه کنندگان را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با اشاره آمادگی این سازمان برای آموزش ایمنی و آتش نشانی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، گفت: تیم عملیاتی آتش نشانان با حضور در مراکز تخصصی نسبت به برگزاری دوره تئوری و عملی  آموزش ایمنی و آتش نشانی می‌پردازند.

مومنی با بیان اینکه حفظ ایمنی در کنار افزایش دانش ایمنی یک اولویت است، تصریح کرد: بسیاری از کارگاه‌های بزرگ، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و غیره در سایه اشتباهات کوچک؛ دستخوش خسارات جبران ناپذیر مالی و گاهی جانی شده‌اند که حفظ ایمنی در محیط کار به همراه افزایش سواد ایمنی کارکنان؛ گام‌های اولیه و یک الویت ویژه است.

وی افزود: روش‌های پیشگیری از آتش‌سوزی، شناخت انواع آتش‌سوزی‌ها، شناخت انواع تجهیزات ایمنی و اطفاء حریق، شناخت انواع کپسول آتش‌نشانی و نحوه صحیح استفاده از خاموش کننده‌های دستی، دروس ارائه شده در این دوره‌های آموزشی خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد