Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی «پسا کرونا» زیاد است گفت: آسیب دیدگان از کرونا در اولویت هزینه کرد زکات قرار گیرند. ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی امروز در شورای زکات خراسان شمالی اظهار داشت: مکتب تربیتی نماز هر روزه، مکتب تربیتی روزه و زکات سالیانه، مکتب تربیتی نماز جمعه هفتگی و مکتب تربیتی حج سالیانه است و اسلام همه این‌ها را برای تربیت ما تعبیه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهران| امام جمعه شهرری: پرداخت زکات باید نمود عملی داشته باشدارتباط روزه و زکات چیست؟خراسان‌‌جنوبی رتبه دوم پرداخت زکات کشور را از آن خود کرد

وی افزود: اینکه در زکات مردم می‌خواهند بخشی از مال خود را با اعتقاد به اینکه جایگزین می‌شود جدا کنند٬ امتحان بزرگی است و این نگاه زیبای قرآن و اسلام باید فرهنگ‌سازی شود زیرا هنوز آن‌ چنان‌که شایسته و بایسته است این نگاه معنوی به زکات در جامعه فرهنگ‌سازی نشده است.

امام جمعه بجنورد گفت: باید این موضوع در بین مردم تبیین شود که وقتی زکات پرداخت می‌کنید در واقع برای رشد و قرب الی الله این کار را می‌کنید تا وقتی پرداخت زکات صورت می‌گیرد مانند نماز حالت سبک‌بالی به پرداخت‌کنندگان دست دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه رسانه‌ها و صدا و سیما هم باید زکات خود را پرداخت کنند، بر تبلیغ و اطلاع‌رسانی بیشتر در مورد زکات در رسانه‌ها و صدا و سیما تأکید کرد و افزود: تولید و برنامه‌سازی برای پرداخت زکات و فضاسازی بسیار مهم است. از این‌رو انتظار می‌رود رسانه‌ها و صدا و سیما قبل از فصل درو و برداشت٬ برای زکات فضاسازی کنند تا پرداخت زکات برای مردم آسان شود.

یعقوبی خطاب به اهالی رسانه اظهار داشت: با کارهای هنری و تبیینی٬ زیبایی‌های برنامه‌ریزی اسلام را در مسائل معنوی و فرهنگی برای مردم برجسته‌تر کنید.

وی در ادامه با بیان اینکه در نظر گرفتن موارد تشویقی در پرداخت زکات بسیار مهم است، گفت: باید کشاورزانی که زکات می‌دهند مورد تشویق مادی و معنوی قرار گیرند زیرا کسی که در خط اول پرداخت زکات است با کسی که زکات خود را نمی‌پردازد یکی نیست و کسی که این واجب خود را انجام بدهد باید بداند نه‌تنها در دنیا بلکه در آخرت هم دیده می‌شود.

وی افزود: امسال و با توجه به شیوع کرونا مردم آمادگی بیشتری برای پرداخت زکات دارند؛ زیرا زکات نوعی صدقه برای دور کردن بلا بوده و این صدقات غضب الهی را فرومی‌نشاند. اگر با صدقات به میدان بیاییم این صدقات آثار غضب الهی را از بین می‌برد، هرچند برخی از بلاها عکس‌العمل کارهای ما است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خطاب به اعضای شورای زکات خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید اولویت‌ها را در هزینه کرد زکات رعایت کنید اظهار کرد: در پساکرونا مشکلات مادی زیادی خواهیم داشت از این‌رو باید آسیب دیدگان از کرونا را در هزینه کرد زکات ببینید و آن‌ها را در دریافت زکات در اولویت قرار بدهید.

انتهای پیام/311/ح

R7719/P/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هزینه کرد زکات مکتب تربیتی پرداخت زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دانشگاه تربیت مدرس

همایش عمره دانشجویی، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078009 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دانشگاه تربیت مدرس
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • خمس و زکات در عین وجوب یک امر داوطلبانه است
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند