Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فرماندهی الحشد الشعبی در عملیات سامراء از خنثی کردن عملیات نفوذ تروریست‌های داعش به این شهر در منطقه «تل طوگان» خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، در بیانیه این فرماندهی که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، آمده است که فرماندهی عملیات سامراء اطلاعاتی را به دست آورده بود که نشان می‌داد، تروریست داعش قصد نفوذ به این شهر را دارند اما نیروهایی از تیپ 313 با مشارکت استخبارات (نهاد اطلاعات نظامی عراق) و پشتیبانی توپخانه‌ای و موشکی، طی یک کمین، عملیات تروریست‌ها برای نفوذ از طریق منطقه تل طوگان را خنثی کردند و آنها را به فرار مجبور کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندهی الحشد الشعبی در سامرا همچنین امروز اعلام کرد که پس از آنکه استخبارات، اطلاعاتی درباره هفت مخفی‌گاه داعش دو منطقه حویجه ام جریش و هلال سالم در شهرستان تکریت واقع در شمال شهر سامرا ارائه کرد، این مخفی‌گاه‌ها با خمپاره هدف قرار گرفتند و نیروهای پشتیبانی تویخانه‌ای و موشکی با همکاری پلیس فدرال این مناطق را خمپاره باران کردند و خسارات مالی و جانی زیادی به تروریست‌ها وارد آوردند.
فرماندهی الحشد الشعبی عملیات سامراء از روز یک‌شنبه (3 می) درباره تلاش‌های گاه و بی‌گاه داعش برای رسیدن به اماکن مقدس در این شهر واقع در استان صلاح‌الدین هشدار داد و از نیروهای تحت فرمان خود خواست تا برای دفاع از حرم «امامین عسکریین (علیهما السلام)»، در آماده باش کامل به سر برند.
«ابوحسن الحلفی» فرماندهی عملیات محور سامراء نیز طی دو نشست جداگانه با فرماندهان تیپ‌های 313 و 314 و مقامات مسئول به بررسی کلیات طرح‌های نظامی، روند تحولات اخیر، پیشنهاداتی در خصوص حمله اخیر داعش و آمادگی به نحو احسن در قبال هرگونه وضعیت فوق‌العاده‌ای پرداخت.

گلوله باران مواضع تروریست های داعش در استان صلاح الدین عراق
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین؛ منابع عراقی خبر دادند توپخانه حشدالشعبی، تجمعات تروریست های داعش در اطراف شهرستان طوزخرماتو در شرق صلاح الدین را گلوله باران کرد.

حمله خمپاره‌ای حشد شعبی به 7 پایگاه داعش در شمال سامراء
نیروهای حشد شعبی مواضع گروه تروریستی داعش در شمال شهر سامراء را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار دادند.
حشد شعبی بامداد امروز (چهارشنبه) در بیانیه‎ای اعلام کرد که نیروهای آن پایگاه‌های گروه تروریستی داعش در مناطق «حویجه ام جریش» و «هلال السالم» شهرستان تکریت واقع در شمال شهر سامراء را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار دادند.
در این بیانیه آمده که حشد شعبی در این حمله خمپاره‌ای خود، هفت پایگاه داعش را در دو منطقه مذکور هدف قرار داد.
حشد شعبی اعلام کرد که خمپاره‌ها دقیقا به اهداف مورد نظر اصابت کردند که در پی آن، تعدادی از عناصر داعش کشته و یا زخمی شده و پایگاه‌های آنها دچار آسیب جدی شد.
پیش از این، حشد شعبی اعلام کرده بود که مانع نفوذ داعش به نزدیکی زندان امام هادی (ع) در شهر سامراء استان صلاح الدین شد.

حملات موشکی به فرودگاه بغداد
فرودگاه بین‌المللی بغداد صبح امروز (چهارشنبه) هدف سه حمله موشکی قرار گرفت که در پی آن آژیرهای خطر داخل فرودگاه به صدا درآمدند.
یک منبع امنیتی به ارم نیوز گفت، فرودگاه بین‌المللی بغداد در ساعات اولیه صبح امروز هدف سه موشک کاتیوشا قرار گرفت که بخش نظامی فرودگاه را هدف قرار داده بود نه غیرنظامی را.
در پی این حملات آژیرهای خطر به صدا درآمدند.
این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت، آسمان بغداد بعد از حملات موشکی شاهد پرواز متعدد هواپیماهای آمریکایی برای رصد محل شلیک موشک و رصد هرگونه تحرک گروه‌های مسلح بود.
این منبع تاکید کرد، تاکنون به دلیل تدابیر امنیتی شدید در داخل فرودگاه اطلاعاتی از وجود تلفات جانی و مالی گزارش نشده است.

انتقال شبانه عناصر داعش به عراق با بالگرد‌های آمریکایی
گروه النجباء تصاویری از انتقال شبانه عناصر داعش در عراق را با بالگردهای آمریکایی منتشر کرد.
گروه مقاومت «النجباء» عراق تصاویری منتشر کرد که گفته می‌شود مربوط به انتقال شبانه عناصر تروریستی داعش از سوریه به عراق با بالگرد‌های آمریکایی است.
پیش‌تر شماری از مقامات عراقی از جمله چند نماینده پارلمانی هشدار داده بودند که آمریکا سعی دارد از طریق سوریه عناصر داعش را وارد عراق کند.
«حسن سالم» عضو فراکسیون صادقون نیز در این ارتباط گفت که گروه‌های تروریستی داعشی با همان سناریوی سابق و از طریق حمله به نیروهای امنیتی عراق، کمین کردن کار خود را از سر گرفته‌اند به دنبال تضعیف نیروهای امنیتی هستند.
طی چند روز اخیر تحرکات بقایای داعش در استان‌های صلاح‌الدین، دیالی، بابل، الانبار افزایش چشم‌گیری داشته و چندین حمله تروریستی علیه نیروهای امنیتی و سازمان الحشد الشعبی صورت گرفته که به شهادت و مجروح شدن شماری از آنها منجر شده است. فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق نیز عملیات امنیتی گسترده‌ای را برای پیگرد بقایای داعش در سراسر کشور صادر کرد.

طرح آمریکا برای حمایت از داعش در عراق
حمید الهایس از طرح آمریکا برای حمایت از گروهک‌های داعش در مناطق صحرایی استان الانبار خبر داد.
به گزارش الاتجاه، حمید الهایس رئیس شورای نجات استان الانبار گفت: نیرو‌های آمریکایی در شرایط کنونی در تلاش برای اعمال فشار بر دولت برای تمدید حضور خود در عراق و ترک نکردن این کشور، از برگه احیای داعش استفاده می‌کنند. وی افزود: بیش از چهار هزار داعشی در مناطق صحرایی و مرزی بین عراق، سوریه و عربستان به سر می‌برند.

آمریکا از داعشی‌ها برای حملات تروریستی در عراق استفاده می‌کند
یک تحلیل‌گر امور امنیتی عراق گفت که آمریکا در حال استفاده از داعشی‌های سوریه برای انجام حملات تروریستی در عراق است.
«سعد الکعبی» تحلیل‌گر امور امنیتی عراق تایید کرد که آمریکا شماری از عناصر داعش را از سوریه وارد عراق کرده است و این اقدام در پی موفقیت‌های دولت سوریه در آزادسازی اغلب مناطق اشغالی تحت سیطره تروریست‌ها صورت گرفته است.
وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، تصریح کرد: نیروهای آمریکایی از برخی مناطق در عراق عقب‌نشین کردند اما در عین حال زمینه را برا بازگشت تروریست‌ها به این مناطق فراهم ساختند تا این امر را القاء کنند که حضور آنها امنیت این مناطق را تامین می‌کرد.
الکعبی گفت: آمریکا برای بازگشت به مناطقی که آنها را ترک کرده است، برای دولت عراق توجیه می‌آورد. این در حالی است که پس از آنکه دولت سوریه اغلب مناطق تحت سیطره داعش را آزاد کرد، آمریکا عناصر این گروه تروریستی را از مناطق مذکور به عراق انتقال داد.
تحلیل‌گر امور امنیتی عراق توضیح داد: داعش برگ برنده آمریکا برای تداوم حضورش در عراق به شمار می‌رود. به همین دلیل انتظار می‌رود که روزهای آتی نیز شاهد شماری از حملات تروریستی باشیم و این امر مستلزم عملیات‌های پیشگیرانه نیروهای امنیتی کشور در همه مناطق به ویژه مناطق مختلف در صحرای غربی که پناهگاه تروریست‌هاست، است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عراق داعش نیروهای امنیتی تروریستی داعش الحشد الشعبی امنیتی عراق تروریست ها عناصر داعش صلاح الدین خمپاره ای حشد شعبی گاه داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۶۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان

وزیر دفاع روسیه اظهار داشت تهدید اصلی برای آسیای مرکزی از سوی گروه‌های تروریستی افراطی است که در افغانستان مستقر هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه  در نشست سازمان همکاری شانگهای گفت کشورهای آسیای مرکزی از سوی گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان مورد تهدید قرار دارند.

شویگو تصریح تهدید اصلی از سوی «گروه‌های تروریستی افراطی مستقر در افغانستان» متوجه آسیای مرکزی است.

وزیر دفاع روسیه در ادامه از این گروه‌ها نامی نبرد، اما پیش از این گفته بود سازمان‌های تروریستی بین‌المللی در حال افزایش نفوذ خود در افغانستان هستند و کشورهای غربی فعالانه‌تر با گروه‌های مسلح مستقر در خارج از کشور کار می‌کنند.

شویگو پیش از این درباره اهداف کشورهای غربی از افزایش تعاملات با گروه‌های مسلح مخالف طالبان در خارج افغانستان گفته بود: هدف آنها روشن است؛ از یک سو، یک کانون درگیری در مناطق مرزی شرکای ما ایجاد می‌شود و از سوی دیگر کمک‌های نظامی برای خنثی کردن درگیری که به طور غیرطبیعی ایجاد شده، ارائه می‌شود.

این در حالی است که بارها مقامات حکومت طالبان تاکید کرده‌اند از خاک افغانستان هیچ کشوری تهدید نمی‌شود و گروه تروریستی داعش نیز در این کشور نابود شده است.

روسیه: قاچاق هروئین از افغانستان تهدیدی برای امنیت آسیای مرکزی استروسیه: نگرانی‌های تاجیکستان درباره تهدیدات ناشی از افغانستان را درک می‌کنیمروسیه: گسترش گروه‌های تروریستی در افغانستان چالشی جدی برای آسیای مرکزی است

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز پیش از این در یک نشست خبری گفته بود گروه تروریستی داعش با حمایت نیروهای خارجی در پی تضعیف ثبات کشورهای آسیای مرکزی است.

وی تاکید کرده بود تامین مالی گروه تروریستی داعش در افغانستان توسط سرویس‌های اطلاعاتی خارجی انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از هیچ کشوری نام نبرد اما پیش از این «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور گفته بود آمریکا از داعش و القاعده در افغانستان حمایت می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است