Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@03:10:29 GMT

بورسی شدن ۲۰ شرکت صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان امسال

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۶۹۰۲

بورسی شدن ۲۰ شرکت صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان امسال

به گزارش روز چهارشنبه اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، اکبرافتخاری در نشست وزیر و مدیران ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، با تشریح دیدگاه ها و نظرات بازنشستگان کشوری درباره حقوق بازنشستگی و همسان سازی در نشست ها و همچنین فضای مجازی، گفت: همسان سازی حقوق به ویژه کاهش فاصله حقوق ها یکی از درخواست های جدی بازنشستگان کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعتبار همسان سازی بازنشستگان کشوری امسال و در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده، افزود: امسال با تخصیص ۶۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار، این طرح برای حدود ۹۰ درصد از بازنشستگان زیرپوشش اجرایی شده و به طور میانگین همراه با افزایش سنواتی بین ۲۲ تا ۵۷ درصد به حقوق بازنشستگان مشمول این طرح اضافه شده است.

افتخاری با اشاره به طرح جدید بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری نیز اظهار داشت: با نهایی شدن طرح، جزئیات آن اعلام می شود. براساس این طرح، سرانه بیمه درمان از ۶۰ هزار تومان به ۱۴۰ هزار تومان افزایش یافته که سهم بازنشستگان بدون تغییر خواهد ماند؛ این برای اولین بار است که پس از چندسال، سهم دولت به این بخش اضافه شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: قرار است انواع بیمه نامه ها از سوی شرکت بیمه ملت با تخفیف مناسب و به صورت اقساطی در اختیار بازنشستگان صندوق قرار گیرد.

افتخاری با اشاره به تدوین بسته های رفاهی برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری گفت: از اسفند ماه ۹۸ طی سه مرحله تا پایان امسال و هر بار به مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعتبار خرید از فروشگاه های رفاه برای بازنشستگان تامین می‌شود که مرحله اول آن ۲۷ اردیبهشت پایان می یابد و مبلغ مورد استفاده افراد طی اقساط چند ماهه از آنان کسر می شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اضافه کرد: اولین مرکز نوآوری صندوق در خرداد امسال با تمرکز بر استانداردها و حوزه های دانش بنیان برای بازنشستگان راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا آخر امسال قصد داریم ۲۰ شرکت را وارد بورس کنیم، اظهار داشت: در بحث ساماندهی شرکت ها، انحلال ۲۴ شرکت راکد عملیاتی شده، ۱۹ شرکت ادغام شده و ۷ شرکت نیز در هلدینگ های تخصصی جابجا شده اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بورس صندوق بازنشستگی کشوری همسان سازی بازنشستگان کشوری پارسی خبر صندوق بازنشستگی کشوری بازنشستگان کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۶۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد، لغو معافیت مالیاتی به صندوق های سرمایه گذاری ثابت ضربه وارد می کند و نتیجه آن خارج شدن سرمایه های مردم از این صندوق ها است . - اخبار اقتصادی -

مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در قوانین مختلف معافیت ها و تخفیف هایی در حوزه های گوناگون اعمال شده است، گفت: طبق قوانین موجود شرکت ها در صورت سرمایه گذاری در بازار سرمایه مشمول تخفیف های مالیاتی می شوند که هدف از این کار نیز رونق بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: در صورتی که سطح شناوری شرکت ها از عددی بالاتر باشند و یا اینکه اقدام به صادرات کنند، مشمول مشوق هایی می شوند؛ مجموع این مشوق ها منجر به اعمال معافیت هایی برای شرکت ها می شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: در این شرایط مجلس در قانون بودجه 1403 مصوبه ای داشت که به موجب آن سقفی برای استفاده از معافیت ها اعمال کرد؛ شرکت های کوچک و متوسط به این سقف نمی رسند ‌‌و شامل شرکت های بزرگ می شود.

طغیانی ادامه داد: در زمان تصویب این بند، وضعیت شرکت های بزرگ از این لحاظ روشن بود که بخشی از معافیت هایشان کاهش پیدا می کند اما شرایط صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت خیلی روشن نبود که آیا به آن ها هم تعمیم پیدا می کند یا خیر؛ بر این اساس ما در طرح یک فوریتی اصلاح برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم به دنبال حل این موضوع هستیم و این طرح تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم تعیین تکلیف می شود.

وی توضیح داد: صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت در قبال دریافت پول مردم به آن‌ها تعهد سرمایه گذاری و پرداخت سود ثابت می دهند لذا اگر قرار بر لغو معافیت این صندوق ها باشد شرایط تغییر می کند. چون در این صورت سپرده گذاران بانکی معاف از مالیات بوده و سپرده گذاران صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت مشمول مالیات می شوند که این یک تبعیض است.

طغیانی تاکید کرد: لغو معافیت مالیاتی ضربه به صندوق های سرمایه گذاری ثابت وارد می کند که نتیجه آن خارج کردن سرمایه های مردم از این صندوق ها است، چون طرف دیگر ماجرا رقیب دیگری به نام سپرده های بانکی است که مشمول مالیات نمی شود لذا مردم پول هایشان را در بانک ها سرمایه گذاری می کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاثیر مردمی‌سازی صندوق‌های بازنشستگی بر سفره بازنشستگان
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • سود ۱۳۵۰ درصدی صندوق سهامی سرو!
  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟