Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم مولوی ظهر چهارشنبه در نشست اعضای شورای شهر و استاندار همدان ضمن انتقاد نسبت به کم‌لطفی مجموعه‌های مختلف به مرکز مطالعات شورای شهر همدان گفت: این مرکز علمی و پژوهشی از سال ۱۳۹۲ با محوریت شورای چهارم به‌عنوان اتاق فکر و بازوی علمی مدیریت‌شهری شکل گرفت.

مولوی افزود: مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان با تشکیل ۱۱ کمیته تخصصی مختلف و با حضور کارشناسان و ۳۰۰ نفر از اساتید، پژوهش‌گران و نخبگان طرح‌های مختلف پژوهشی، دانشجویی و تحقیقاتی را مورد حمایت مالی و معنوی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از عملکرد شورای شهر مصادره به مطلوب می‌شود

وی در ادامه با تأکید بر اینکه متأسفانه بخشی از عملکرد شورای شهر مصادره به مطلوب می‌شود؛ بیان کرد: تمام مباحث حوزه مدیریت شهری با بهره گیری از منابع شهری همراه با تصمیم و خرد جمعی تمامی اعضای شوراست.

مولوی افزود: تمامی تصمیمات شورا در زمینه کمک‌های مالی و ارائه تسهیلات به رانندگان تاکسی و کمک به رانندگان اتوبوس‌های بخش خصوصی و تاکسی‌های خطی از محل منابع شهرداری بر مبنای نظر مساعد تمامی اعضای شورا بوده و یک نفر در این تصمیمات و مصوبات نمی‌تواند نقش خاص ارائه دهد؛ بلکه تصمیم با خرد جمعی صورت می‌پذیرد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان همچنین با تأکید بر اینکه اسفندماه ۹۸ متأسفانه پیمان «همدان؛ پایلوت شهر سبز پایدار جهان اسلام» به اتمام رسیده است؛ گفت: این تفاهم‌نامه در همدان تمدید نشده است؛ از این‌رو به‌رغم پیگیری‌ها منتظر تصمیمات شهرداری و استانداری هستیم تا بار دیگر شهر همدان به عنوان «پایلوت شهر سبز پایدار جهان اسلام» شناخته شود.

سیاست شهرداری کسب رضایت‌مندی شهروندان است

شهردار همدان نیز در این نشست گفت: متأسفانه شهرداری همدان با بحران‌های اقتصادی مواجه بوده که مسائل اجرایی را تحت‌الشعاع قرار داده است.

عباس صوفی افزود: همت مجموعه شهرداری بر این بود تا امور شهر را با برنامه‌ریزی‌های مدون همراه با اعمال سیاست‌های شورای شهر و استانداری پیش بگیرد که البته اقدامات انجام شده، رضایت‌بخش نیست؛ اما نسبت به شرایط اقتصادی، روند مناسبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه شاید مدیریت‌شهری همدان در بحث اجرا با اختلاف نظر همراه باشد؛ اما همواره شورای شهر و استانداری حامی ما بوده‌اند؛ اظهار کرد: سیاست اصلی شهرداری، کسب رضایت‌مندی شهروندان است.

صوفی گفت: ظرفیت همدان در تمامی حوزه‌ها وصف‌ناپذیر است اما مباحث اقتصادی، این مجموعه را درگیر کرده که تلاش می‌کنیم بدون توجه به حاشیه‌ها و مشکلات اقتصادی، امور شهر را در دست بگیریم.

بودجه یک هزار میلیارد تومانی شهرداری همدان نسبت به سال ۹۸ با ۲۵ درصد افزایش همراه است وی با بیان اینکه پروژه‌های بزرگ و کوچک بسیاری در شهر در حال انجام است؛ عنوان کرد: بودجه یک هزار میلیارد تومانی شهرداری همدان نسبت به سال ۹۸ با ۲۵ درصد افزایش همراه است.

صوفی ادامه داد: امسال نیز علی‌رغم بخشنامه بودجه که باید ۶۰ درصد صرف هزینه‌های جاری و ۴۰ درصد نیز صرف هزینه‌های عمرانی شود، برعکس اجرایی خواهد شد و نقطه قوت شورای شهر و شهرداری همدان است.

شهردار همدان همچنین با تأکید بر رعایت اجرای متوازن پروژه‌های متوسط و کوچک در شهر، اعلام کرد: راه اندازی بیش از ۲۰ مورد نرم‌افزار درون‌سازمانی برای تسهیل امور مردم و همچنین اجرای طرح بایگانی الکترونیکی پرونده‌های شهرداری در راستای صیانت از اموال مردم و جلوگیری از تخلفات شهری از مهمترین اقدامات فناورانه شهرداری همدان است.

صوفی با اشاره به حمایت قاطع مدیریت شهری همدان از سرمایه‌گذاران با هدف توسعه شهر، گفت: مباحث درون سازمانی شهرداری در حوزه رفع موانع ۲ پروژه بزرگ سرمایه گذاری عصر طلایی و خشنودان به اتمام رسیده است

شهردار همدان همچنین با توجه به اینکه بر خلاف پیش بینی‌ها، حقوق و مزایای نیروی انسانی با ۴۰ درصد افزایش همراه بوده است؛ گفت: اکثر شهرها در این حوزه دچار مشکل هستند؛ اما شهرداری همدان توانسته تمام حقوق قانونی نیروهای انسانی خود را پرداحت کند.

صوفی با اشاره به اقدامات شهرداری همدان در حوزه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اعلام کرد: تمامی اقدامات بر اساس مصوبه‌های شورا و سیاست‌های ستاد کل مبارزه با ویروس کرونا استان، به نحو احسن انجام شده است و تخفیف‌های خوبی نیز برای شهروندان نظر گرفته شد.

کد خبر 4918890

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم مولوی عباس صوفی شورای شهر همدان شهرداری همدان طرح های پژوهشی ویروس کرونا شیراز بوشهر ماه مبارك رمضان ایلام شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد بیرجند کمک به نیازمندان مواسات بارش باران جهش تولید شهرداری همدان مدیریت شهری شورای شهر شهر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار جوی پایدار در البرز تا چهارشنبه/ دمای هوا افزایش می‌یابد

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از استقرار جوی پایدار تا چهارشنبه در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن روند افزایش نسبی دما و افزایش موقت غبار محلی به ویژه در روزهای دوشنبه و سه شنبه در استان مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با بیان اینکه در روزهای پایانی هفته با فعالیت سامانه تندری در منطقه، رگبار پراکنده و رعد و برق پیش بینی می‌شود، عنوان کرد: امروز یکشنبه و فردا دوشنبه آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار در بعضی ساعات است.

وی بیان کرد: برای روز سه شنبه آسمانی کمی تا نیمه ابری و برای روز چهارشنبه نیز آسمانی نیمه ابری تا ابری، هر دو روز همراه با غبارآلودگی و وزش باد در بعضی ساعات و برای پنج شنبه نیز آسمانی قسمتی ابری تا ابری همراه با وزش باد در بعضی ساعات و احتمال بارش پراکنده است.

کد خبر 6090839

دیگر خبرها

  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • ایستگاه‌های شارژ موتورهای برقی در ۲ نقطه شهر اصفهان به‌صورت پایلوت نصب می‌شود
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • استقرار جوی پایدار در البرز تا چهارشنبه/ دمای هوا افزایش می‌یابد
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است