Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@12:46:21 GMT

یزد|دوره مجازی تفسیر قرآن در ماه رمضان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۹۱۶۲

یزد|دوره مجازی تفسیر قرآن در ماه رمضان برگزار می‌شود

مرکز افق آستان مقدس عبدالله بن موسی الکاظم(ع) برای ترویج فعالیت‌های قرآنی اقدام به برگزاری دوره تفسیر مجازی قران کریم در ماه مبارک رمضان کرد. ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، این مرکز با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در اولین روز ماه مبارک رمضان پیرامون "دستورالعمل‌های کاربردی قرآن" و پاسخ به نامه حجت الاسلام والمسلمین قرائتی مبنی بر "ترویج قرآن و تفسیر" اقدام به برگزاری کلاس تفسیر ویژه خواهران و برادران بصورت مجزا در فضای مجازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم امکان برگزاری جلسات حضوری, مرکز افق این آستان علاوه بر اطلاع‌رسانی و ثبت نام از شرکت کنندگان در جلسات ختم قرآن ماه‌های مبارک سال‌های قبل و خدام آستان در ساعات مشخصی از روز این کلاس تفسیر را برگزار کرده است.

هدف اصلی این فعالیت مجازی قرآنی بیان دستورالعمل‌های کاربردی قرآن به شکل کوتاه و مختصر است که توسط  مربیان قرآنی شهرستان دارای مدرک تفسیر قرآن پیگیری و اجرا می‌شود.

طرح سوالات انگیزشی  چند ساعت قبل از شروع کلاس توسط مربیان قرآنی و دعوت به تحقیق و مطالعه تفاسیر قران و  پاسخ‌های آنلاین به پرسش‌های مربیان از ویژگی‌های این دوره مجازی تفسیر قران کریم است که این موارد  سبب ایجاد انگیزه در مخاطبین شده به گونه‌ای که سر ساعت مشخص شده در کلاس حاضر و ضمن مشارکت در مباحث, پاسخ‌های خود به سوالات مطرح شده را ارائه می‌کنند.

برگزاری محافل قرآنی در مراکز درمانی بستری بیماران کروناییگذری بر نکات مهم جزء دوازدهم قرآن/ رمز موفقیت مبلّغان دینترتیل جزء دوازدهم قرآن‌ با صدای "عبدالباسط و عباس امام جمعه"

انتهای پیام/781/ ع

R41376/P/S6,76/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز

به گزارش خبرنگار مهر، «پله های آسمان» عنوان جشنواره قرآنی است که همزمان با دهه فجر و در دو بخش «تقلیدی و تحقیق» و «حفظ یک و سه جز» با هدف نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه به ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان و به صورت حضوری و مجازی در آذربایجان شرقی برگزار شد.

«زمینه سازی برای حل معضلات اجتماعی با استفاده از آموزه‌های قرآنی» از دیگر اهداف اصلی برگزاری این جشنواره قرآنی بود که بخش حضوری آن به صورت استانی و با ۸۰۰ شرکت کننده از شهرهای مختلف آذربایجان شرقی در دو زمینه حفظ و قرائت و برای سه گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۲۴ سال برگزار شد.

«نماز، امانت دهی، حجاب و عفاف، ادب و خوش رفتاری، انفاق و کمک به دیگران، بررسی صحت اخبار دریافتی و احترام به والدین و بزرگترها» محورهای جشنواره «پله های آسمان» بوده که بخش مجازی آن نیز در زمینه‌هایی چون نقاشی، عکس نوشته و کاریکاتور، دل گویه، اینفوگرافی و کلیپ با ۵۴۳۰ اثر از شرکت کنندگان گروه‌های سنی مختلف ۷ تا ۲۵ سال به صورت کشوری برگزار شد.

آئین اختتامیه این جشنواره قرآنی پس از برگزاری بخش‌های مختلف و مشخص شدن منتخبان آن یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ عصر در بوستان قرآن کریم واقع در جلالیه تبریز و با حضور آیت الله سید محمدعلی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار و از نفرات برتر تجلیل خواهد شد.

در آئین اختتامیه جشنواره «پله های آسمان» که به همت مجمع قاریان تبریز و شهرداری منطقه ۷ و با همکاری تعدادی از دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود، ۹۳ نفر از منتخبان بخش حضوری و ۷۶ نفر از منتخبان بخش مجازی و نیز جمعی از دست اندرکاران و برگزار کنندگان این جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

کد خبر 6088626

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • نوزدهمین دوره آزمون ملی حفظ قرآن برگزار می‌شود
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود