Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@15:03:30 GMT

همدلی اساتید خیر گیلانی در رسیدن به عدالت آموزشی

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۳۵۸۴

همدلی اساتید خیر گیلانی در رسیدن به عدالت آموزشی

این روزها که همه جا حرف از مواسات، همدلی و کمک مومنانه برای نیازمندان است فرصتی پیش آمد تا نگاهی متفاوت به کمک های مومنانه که می توانیم برای نیازمندان داشته باشیم، بیندازیم...

خبرگزاری شبستان_گیلان، نوشین کریمی؛ روزهای سخت کرونا در حال گذر است، اما گذر از بهترین روزهای زندگی و آینده‌ساز دانش‌آموزان سخت‌تر و استرس‌زا تر از فکر کردن به کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده‌ها از یک طرف و دانش‌آموزان از طرف دیگر.

 

نگرانی از آینده نامعلوم و از دست رفتن فرصتی که می‌توانست به‌گونه‌ای دیگر رخ بنماید؛ برای خیلی از دانش‌آموزان کم‌بضاعت شهری و روستایی «ناعدالتی آموزشی» را مشخص می‌کند. نه حالا که کرونا آمده و در این دو، سه ماهی که مدارس بسته هستند بلکه، این خلا از مدت‌ها پیش فکر هر جوان علاقمند به تحصیل و خانواده نیازمند او را درگیر خود دارد.

 


«علیرضا رحیمی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان می‌گوید: خیلی دردناک است، وقتی خودت را برای یک آینده خوب آماده می‌کنی اما همه چیز با یک اتفاق بد به هم می‌خورد، دیگر تمایل و تمرکز بر روی درس و کتاب کمتر می‌شود.
 

این دانش‌آموز سال آخری با بیان اینکه مدارس و دانشگاه‌ها هم مانند خیلی از اماکن دیگر خیلی زود در روزهای کرونایی تعطیل شد اما برگزاری کلاس‌های آنلاین خیلی دیر اتفاق افتاد، افزود: نگران آینده‌ام هستم و فکر می‌کنم ما سال آخری‌ها در این بحران بیشترین ضرر را کرده‌ایم.



وی اظهار کرد: برای کنکور برنامه‌ریزی کرده بودم، ولی حالا احساس می‌کنم با اینکه در قرنطینه خانگی مانده و کلی زمان داشته‌ام، اما این روزها روند سرعتم برای مطالعه کند شده است.



رحیمی تصریح کرد: از دوستانم شنیده‌ام وضعیت برای دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی خیلی بهتر از ماست که در مدارس دولتی درس می‌خوانیم چون آنها با کلاس‌های مجازی و آنلاین آشنا بوده و سریع‌تر به ادامه آموزش خود پرداختند.



وی گفت: همینطوری درصد موفقت برای ما که در مدارس دولتی با تعداد زیادی دانش‌آموز در یک کلاس درس می‌خوانیم به مراتب سخت‌تر است و مدارس تیزهوشان و غیر انتفاعی‌ها علاوه بر دروس اصلی با کلاس‌های رفع اشکال از ما جلوتر هستند.

 



رحیمی ادامه داد: من و دوستانم دیگر فکرش را هم نمی‌کنیم که به کلاس‌های رفع اشکال برسیم چرا که در همین تکالیف درس‌های ترم آخر مانده‌ام.

 

*آمده‌ایم تا عدالت آموزشی را پیاده کنیم

«نوید امیدیان» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایجاد یک فرصت طلایی در دوران قرنطینه و بعد از آن برای دانش آموزان نیازمند خبر داد و اظهار کرد: با همکاری و پشتیبانی چند نهاد در رشت طرحی پایه‌گذاری شده است که در آن دانش‌آموزانی که به هر دلیلی از کلاس و معلم در سطح کنکور دور هستند، بتوانند بعد از راستی‌آزمایی، بورسیه شده و بهترین امکانات آموزشی در اختیارشان قرار بگیرد.



این استاد دانشگاه افزود: دانش‌آموزان می‌توانند یک سال بورسیه شوند و در کلاس‌های فوق‌العاده کنکور شرکت کنند.
 

وی با اشاره به اینکه اساتید همگی در سطح بالا هستند و تعدادی از آنان در مدارس تیزهوشان تدریس می‌کنند، افزود: همچنین بهترین مشاوره کنکور شهر رشت که خیلی معروف است با برگزاری کارگاه مشاوره در این طرح همراه ما است.

 



امیدیان با ابراز خرسندی از اینکه در این طرح شرایط برای دانش‌آموزان سطح عالی جهت شرکت در کنکور آماده می‌شود، تصریح کرد: کسانی را که مطمئن شویم از لحاظ مالی نمی‌توانند از عهده مخارج کنکور برآیند پس از بررسی و راستی‌آزمایی بورسیه می‌کنیم، به شرط اینکه دانش‌آموز نیز بعد از چند ماه کار کردن نشان دهند که می‌خواهد پیشرفت کند و این بورسیه ادامه پیدا کند.



این استاد دانشگاه اضافه کرد: کلاس‌های کنکور این دانش‌آموزان جدا از سایر دانش‌آموزان است ولی از نظر کیفیت هیچ تفاوتی با دانش‌آموزان دیگر ندارد.
 

وی گفت: این فرصت بیشتر برای دانش‌آموزانی است که در مدارس دولتی مشغول به تحصیل هستند و همیشه فکر می‌کنند در مدارس غیرانتفاعی چه اتفاقاتی برای رشد تحصیلی می‌افتد که برای آنان نیفتاده است.


وی با بیان اینکه تعدادی از اعضای شورای شهر رشت به طور حقیقی و نه حقوقی به ما قول مساعد همکاری داده‌اند اظهار کرد: خوشحال می‌شویم اگر نهادها و ارگان‌هایی که می‌توانند ما را در این امر یاری کنند به طرح ما بپیوندند.



امیدیان نبود «عدالت آموزشی» در کشور را آزار دهنده توصیف کرد و ادامه داد: قطعاً خیلی از استعدادهای فوق‌العاده فقط به خاطر مسائل مالی پشت کنکور می‌مانند و به راه‌هایی می‌روند که ۱۸۰ درجه زندگیشان را تغییر می‌دهد.



این استاد دانشگاه خاطرنشان ساخت: ما آمده‌ایم تا عدالت آموزشی را پیاده کنیم و همه معلمان ما این را تصدیق می‌کنند.

 



وی افزود: گرچه این طرح همزمان با کرونا علنی شد اما این طرح از قبل در لاهیجان در حال اجراست و بالغ بر ۵۰ دانش‌آموز مستعد این شهر جذب شده‌اند و پیشرفت خوبی داشتند از این رو تصمیم بر آن شد تا طرح مذکور در رشت نیز اجرایی شود.

 

امیدیان گفت: در حال حاضر کلاس‌ها در لاهیجان آنلاین برگزار می‌شود و  امیدواریم با رفتن کرونا و عاید شدن شرایط، کلاس‌های حضوری نیز برگزار کنیم.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: اجرای عدالت آموزشی کمک به افراد نیازمند استان گیلان کنکور برای دانش آموزان عدالت آموزشی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۳۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: احداث ۵ هزار کلاس درس از محل تحقق مولدسازی از مهمترین اقدامات انجام شده خراسان رضوی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، جاسم حسین‌پور در نشست خبری که در حاشیه مراسم روز معلم برگزار شد، اظهار داشت: تا پایان اسفند امسال 2 هزار و 500 کلاس درس را هدف‌گذاری کردیم و تا پایان سال آینده احداث 5 هزار کلاس درس از محل تحقق مولدسازی در استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی جزو استان‌های پرجمعیت دانش‌آموزی کشور است،گفت: هر چه جمعیت دانش‌آموزی بیشتر باشد، سرانه فضای آموزشی نیز کاهش پیدا می‌کند. بنابراین سرانه فضای آموزشی در کشور 5.2 دهم متر مربع می‌باشد، در حالی که این رقم در خراسان رضوی 4.3 دهم مترمربع است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته بنیاد علوی 105 کلاس، بنیاد برکت 177کلاس، کمیساریای عالی 40کلاس، سازمان مسئولیت های اجتماعی 70 کلاس و خیرین 500 کلاس درس در استان خراسان رضوی ساختند.

حسین پور با بیان این مطلب که 5 استخر دانش آموزی تحویل آموزش و پرورش استان شده است گفت: امسال نیز 4 استخردیگر تحویل می‌شود و برای 4 استخر جدید نیز تامین اعتبار انجام شده است. سال گذشته این اداره کل 3 هزار میلیارد ریال جهت تجهیز هنرستان‌ها و نمازخانه‌های مدارس استان هزینه کرده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: در سال گذشته 301 پروژه آموزشی با تعداد هزار و 500 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شد که نسبت به سال 1401 معادل 50درصد افزایش داشته است.

گفتنی است؛ نشست خبری مدیران کل آموزش و پرورش، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی با اصحاب رسانه و خبرنگاران به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم به همراه تور مدرسه گردی از مجتمع آموزشی سردار سلیمانی که از مقطع پیش دبستانی تا متوسطه دوم و با معماری ایرانی اسلامی متناسب با سند تحول بنیادین ساخته و تأسیس شده امروز  برگزار شد و در پایان از پوستر روز معلم با شعار  #همه_مدیون_توایم رونمایی شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌