Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری آذربایجانغربی گفت: تکمیل سامانه اطلاعات مجرمان حرفه‌ای و خطرناک در استان ضروری است و این امر ضامن امنیت جامعه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی اکبر گروسی در جلسه بررسی وضعیت امنیتی زندان‌های استان و کنترل مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک، اظهار کرد: آسیب‌های ناشی از جرم و مجرم در جامعه موثر است و جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و گاه آثار مخرب و منفی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نظام اسلامی با رافت اسلامی در زمان شیوع ویروس کرونا کرامت و ارزش ویژه‌ای به زندانیان قائل شد و توجه ویژه‌ای به خانواده‌های زندانیان داشت و کمک کرد تا زندانیان در این ایام حساس در کنار خانواده‌های خود باشند.

وی افزود: در ایام کرونا مرخصی‌ها بسیار خوب مدیریت شد و بعضی زندانیان توانستند بهره لازم را از الطاف اسلامی ببرند و حتی برخی از زندانیان با اتمام محکومیت خود در ایام مرخصی مواجه شدند و در واقع از زندان آزاد شدند.

گروسی تاکید کرد: باید با وفاق و اتحاد تلاش کنیم تا اهداف مجازات‌ها که در واقع اصلاح و بازپروری محکومان و مجرمان هست، به درستی انجام شود و بتوانیم اصلاح واقعی را در مجرمین انجام دهیم تا وقتی یک زندانی محکومیتش تمام می‌شود مجدداً مرتکب جرم نشود و بتواند به جامعه بازگردد.

این مقام قضایی افزود: آنچه که مبرهن است تاثیر مجازات‌ها در اصلاح و بازپروری مجرمین نسبی است و در بعضی مجرمین مثبت و در برخی بی‌اثر است.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی اعلام کرد: ما باید تلاش کنیم با روانشناسی مجرمین و با استفاده از علم و تجربه جرم‌شناسی آثار مثبت اعمال مجازات‌ها را افزایش دهیم و بتوانیم مجرمین بیشتری را اصلاح و به جامعه برگردانیم چرا که اکثر این مجرمین خانواده دارند و چشم انتظار این افراد هستند پس با اصلاح یک مجرم در واقع کمک بزرگی به خانواده او در نتیجه به جامعه خواهد شد.

گروسی خاطرنشان کرد: در خصوص مجرمین حرفه‌ای و خطرناک هم از همه مسئولین قضایی، انتظامی و امنیتی می‌خواهم با تکمیل سامانه اطلاعات مجرمان حرفه‌ای و خطرناک و رصد دائمی این افراد و تحت نظر قرار دادن آنها تضمین کننده امنیت و آرامش روانی در جامعه است و از بروز هرگونه جرم یا شرارتی از ناحیه آنها جلوگیری می‌کند و مردم و جامعه از آرامش و امنیت لازم برخوردار شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دادگستری آذربایجان غربی خبرگزاری فارس گروسی مجرمین حرفه ای حرفه ای و خطرناک مجرمان حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این نشست که راهکارهای رسانه ای برای تولید محتواهای اثرگذار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت محورهایی همچون تاکید بر موضوعات متنوع فرهنگی و هنری در بستر جامعه و مدارس با نگاه پرورشی و تربیتی، توجه به برنامه های فرهنگی راهبردی در کنار حمایت از طرح نور انتظامی و تبیین شرعی و اخلاقی موضوعات مرتبط با خانواده، راهکارهای مشارکت بیش از پیش مردم در اجرای طرح های عفاف و حجاب، توجه ویژه به مقوله پوشاک ، الگوسازی از دختران و بانوان فرهیخته ، ارتقا فرهنگ حجاب و فرزند آوری در جامعه از جمله مباحثی بودند که مورد بررسی قرار گرفتند.

مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان غربی در این نشست با اشاره به اولویت ها و برنامه های صداوسیما در این خصوص، استفاده از ظرفیت نخبگانی را مورد توجه قرار داد و گفت: در برنامه سازی ها تلاش می شود میان فضای ذهنی جامعه و برنامه های عملیاتی فرهنگی در این حوزه ارتباط برقرار شود .

آقای حجازی فر این را هم مورد تاکید قرار داد که نظرسنجی و پژوهش های انجام گرفته نشان می دهد بیشتر افرادی هم که از پوشش مناسبی برخوردار نیستند حجاب را یک امر پسندیده می دانند لذا با ایده های خلاقانه و استفاده از فرهیختگان شاهد تاثیرگذاری بیش از پیش برنامه ها در جامعه خواهیم بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • حضور استاندار اذربایجان غربی در سامانه سامد
  • اصلاح راه‌های نامناسب و خطرناک ییلاق شهرستان اهر