Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@06:30:26 GMT

تاثیر غذا خوردن قبل از خواب بر چربی سوزی

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۳۵۱۲

به گزارش مهر، مطالعه جدید محققان دانشگاه واندربیلت تنسی تأیید می‌کند که تنها میزان کالری مصرفی در اضافه وزن تأثیر ندارد بلکه زمان غذاخوردن هم تأثیرگذار است.

این یافته‌ها به ساعت بیولوژیکی بدن مرتبط است که دانشمندان به آن ریتم شبانه روزی می‌گویند. ساعت درونی بدن، صدها فرایند از جمله خواب و غذاخوردن، دمای بدن و میزان هورمون‌ها را تنظیم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات نشان می‌دهد اختلال در ریتم شبانه روزی نظیر شیفت‌های کاری، بر سلامت تأثیر گذاشته و عوارضی مانند چاقی به همراه دارد.

این عوارض سلامت ممکن است ناشی از اختلال در الگوی تغذیه باشد که بیانگر این است که زمان بندی مصرف مواد غذایی بر بدن تأثیر می‌گذارد.

در این مطالعه، محققان متابولیسم شش فردی که در ساعات مختلف روز غذا می‌خوردند را تحت بررسی قرار دادند. تمامی شرکت کنندگان ۵۰ سال به بالا بوده و در معرض ریسک اختلالات متابولیکی قرار داشتند. همه آنها سه وعده در روز در قالب دو جلسه ۵۶ ساعتی جداگانه غذا می‌خوردند.

در یکی از جلسات، شرکت کنندگان صبحانه، ناهار، و شام خوردند. در جلسه دیگر شرکت کنندگان صبحانه نخوردند اما در عوض در آخر شب، یک وعده غذایی اضافی دریافت کردند.

صبحانه (ساعت ۸ صبح) و میان وعده آخرشب (۱۰ شب) هر دو حاوی ۷۰۰ کالری بوده و از لحاظ ارزش غذایی با یکدیگر برابر بودند.

محققان دریافتند زمان بندی مصرف غذا تأثیر قابل توجهی بر میزان چربی سوزی شرکت کنندگان داشت. میزان چربی سوزی شرکت کنندگان در زمانیکه میان وعده در آخر شب می‌خوردند به مراتب کمتر بود.

«کارل جانسون»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم میان وعدهآخرشب توانایی بدن را در تجزیه چربی کاهش می‌دهد. به عبارت دیگر، شرکت کنندگانی که صبحانه خوردند در مقایسه با زمانی که میان وعده آخر شب خورده بودند، به طورمیانگین ۱۵ گرم چربی بیشتری در طول ۲۴ ساعت سوزاندند. به مرور زمان این روند می‌تواند منجر به تجمع چربی شود.»

این یافته‌ها بیانگر ان است که عدم خوردن خوراکی از زمان شام تا صبحانه به مراتب بهتر از شیوه حذف صبحانه برای کاهش وزن است.

منبع: الف

کلیدواژه: شرکت کنندگان میان وعده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۳۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت شرکت کنندگان در مسابقات شترسواری عربستان + فیلم

 مصدوم و مجروح شدن تعدادی از شرکت کنندگان در مسابقات شترسواری زنان در عربستان از ویدو های پربازدید شبکه های اجتماعی در این کشور بوده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تفال به حافظ یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ به جان او که گرم دسترس به جان بودی...
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • ببینید | مسلمان شدن یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات همبستگی با غزه
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • مصدومیت شرکت کنندگان در مسابقات شترسواری عربستان + فیلم
  • عادت عجیب زرافه‌ها در خوابیدن؛ زرافه چطور می‌خوابد؟
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید