Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیرزن طلبه ایلامی نحوه فعالیت خود را در غسالخانه شهر می‌گویید، جایی که به گفته وی آرامش می‌گیرد و بیشتر به فکر آخرت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، شیوع ویروس کرونا از کشور ووهان چین آغاز و تاکنون هزاران نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و صدها هزار نفر نیز براثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه با توجه به بحران به وجود آمده می‌توان انسانیت را در تمام بدنه جامعه ایرانی به وضوح دید و هریک از افراد این سرزمین در حد توان خودشان در تکاپو هستند تا به نحوی به سهم خود در جامعه ایفای نقش کنند.

بسیاری از افراد جامعه از پیکر عزیزانشان که بر اثر کرونا جان باخته‌اند، می‌ترسند اما شیر زنانی هستند که به تمام ترس‌هایشان پشت پا زده‌اند و برای رضای خدا با شیر دلی آنها را غسل و کفن می‌کنند.

از اموات می‌ترسیدم، اما دل به دریا زدم...

ثریا حاتمی جوان 39 ساله‌ ایلامی با تحصیلات حوزوی از همان روزهای نخست شیوع کرونا در حال غسل و کفن میتها در غسال خانه است. خانم حاتمی دارای دو فرزند به نام کوثر و امیر حسین است که هرچند در ابتدا مانع کار مادرشان بودند اما الان مشوق اصلی او هستند.    

 او می‌گوید از ابتدای ورود کرونا ویروس آمادگی خود را جهت ارائه خدمت اعلام داشتم و در زمینه‌های مختلفی همکاری کردم تا اینکه پیشنهاد کار غسالی به من داده شد.

 خانم حاتمی شیر دل ایلامی ادامه می‌دهد: با اینکه تا به حال کار تغسیل را انجام نداده بودم و اتفاقا بسیار از اموات می‌ترسیدم بدون هیچ فکری که آیا خطری مرا تهدید می‌کند و خودم  به این ویروس مبتلا می‌شوم، سریع اعلام آمادگی کردم و تا به حال به لطف خدا هیچ گونه اتفاقی نیفتاده است. 

این مادر غسال از شرایط  سخت روحی خانواده‌اش در روزهای ابتدایی می‌گوید: روز اول که قرار شد ساعت 7 صبح برای اولین بار به غسالخانه بروم تا کار خود را شروع کنم، ترس و دلهره‌ای وجودم را فرا گرفت که با بیدار شدن دخترم و تعریف خواب بدی که دیده بودند مانع رفتن من شدند و متاسفانه اولین زن فوت شده کرونایی را نتوانستم غسل بدهم.

حضرت زهرا(س) اذن تغسیل اموات کرونایی را به من و خانواده‌‌ام داد

وی افزود: روز بعد از آن ماجرا و اصرار، دخترم گفت: حضرت زهرا(س) را در خواب دیده‌ام و از من خواستند که هر وقت می‌روم برای عاقبت بخیری‌ دعا کنم و با عنایت حضرت زهرا توانستم تا به امروز به این کار ادامه دهم.

حاتمی ادامه داد: با ذکر یا زهرا(س) در روز دوم کارم را شروع کردم، هنگام مواجه شدن با اولین میت فقط صلوات و آیت الکرسی می‌خواندم و لطف خدا چنان بود که من دیگر از میت ترسی نداشتم و الان بیشتر به مرگ و جهان آخرت  فکر می‌کنم و وابستگی‌ام به دنیا خیلی کمتر شده است؛ زمانی که بالای سر میت می‌روم فکر می‌کنم خدایی نکرده یکی از افراد خانواده خودم است و گاها به علت زخم‌های تنشان گریه می‌کنم و برایشان فاتحه و تقاضای شفاعت از حضرت زهرا(س) دارم.

وی از همسرش تشکر می‌کند و می‌گوید: مشوق اصلی من همسرم است و با وجود اینکه در تصادف ریه و شش‌های وی آسیب دیده اما برای اینکار خدا پسندانه مرا ترغیب می‌کند و من تا به امروز جان بر کف در این راه قدم بر می‌دارم.

انتهای پیام/9708

منبع: فارس

کلیدواژه: زن شیر خواب حضرت زهرا زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۵۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | علت خواب رفتن پا‌ چیست؟

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

گزگز و خواب رفتن دست و پا در برخی شرایط بیانگر آسیب‌های عصبی است که می‌تواند به دلایل گوناگونی از قبیل ضربه دیدن یا صدمه‌های فشاری مکرر، بیماری‌های سیستمیک مانند دیابت، قرار گرفتن در معرض مواد سمی و عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی باشد.

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا
  • تجمع دانشجویان ایلامی در محکومیت آمریکا
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • نشان طلای رقابت‌های جام جهانی در دستان دختر چهارمحال و بختیاری
  • شمشیرباز یزدی از کسب سهمیه المپیک بازماند
  • ببینید | علت خواب رفتن پا‌ چیست؟
  • حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک
  • مامان بگو برای دین و کشور رفتم؛ دست راست اسلحه و دست دیگرم کتاب
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی