Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@03:43:05 GMT

مبارزه با آفت سن در ۱۲ هزار هکتار اراضی دلفان پایان یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۵۸۸۷

مبارزه با آفت سن در ۱۲ هزار هکتار اراضی دلفان پایان یافت

فرود ساروقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با بازدید های منظم و مستمر کارشناسان شبکه مراقبت از مزارع گندم و جو جهت تشخیص زمان مناسب سمپاشی علیه سن مادر، اطلاع‌رسانی گسترده و ارائه اخطاریه های سمپاشی در مزارعی که تعداد آفت در آن به نرم مبارزه رسیده بود این عملیات در سطح مزارع دلفان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت:این عملیات با استفاده از ناوگان سم پاش شهرستان دلفان شامل  ۴۷۵ دستگاه  سمپاش پشت تراکتوری ۴۰۰ لیتری و ۱۱ دستگاه سمپاش ۸۰۰ لیتری و ۱۳ دستگاه یک هزارو ۲۰۰ لیتری و یک دستگاه توربولاینر صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در این عملیات تعداد ۷ اکیپ شبکه مراقبت از کارشناسان مراکز و ۳ اکیپ از کارشناسان مدیریتدر قالب ۵۱ نفر از مهندسین کشاورزی در عملیات مبارزه شرکت داشتند.

مدیر جهاد کشاورزی دلفان خاطرنشان کرد: همچنین عملیات مبارزه با علفهای هرز در سطح ۴۳ هزار هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان دلفان انجام گرفت.

ساروقی افزود:سطح زیر کشت غلات شهرستان دلفان بیش از ۵۰ هزار هکتار است که با توجه به بارشهای مناسب و شرایط مطلوب پیش بینی می شود امسال ۱۰۰ هزار تن محصول از مزارع گندم و جو برداشت شود. 
شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال استان لرستان قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا جهاد کشاورزی کشاورزی مبارزه دلفان سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهرستان دلفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کامیاران با اعلام این مطلب گفت: یکی از آفات و امراضی که حیات جنگل‌های استان کردستان را به مخاطره انداخته، آفت جوانه خوار بلوط است که هر ساله در اوایل فروردین طغیان می‌کند.
وی افزود: عملیات مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط به ۲ روش انجام می‌شود که در روش اول به صورت محلول پاشی با استفاده از محلول BT که با درختان جنگلی سازگار است، انجام می‌شود.
کرم جوانه خوار، آفتی است که هر سال از اواخر اسفند ماه و شروع فصل بهار با تغذیه از جوانه‌ی درختان بلوط شروع به فعالیت می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی