Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:43:46 GMT

دادرس: انتظار از وزنه‌برداران فوق سنگین ایران زیاد است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۶۲۹۲

دادرس: انتظار از وزنه‌برداران فوق سنگین ایران زیاد است

با اعلام فدراسیون وزنه‌برداری تمرینات ملی‌پوشان این رشته در شهرهایی که وضعیت سفید دارند، با رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می‌شود اما تمرینات ملی پوشان برخی از استان‌ها که هنوز در شرایط قرمز قرار دارند، تعطیل و ورزشکاران مجبورند در خانه به تمرینات سبک بپردازند. یکی از این ملی‌پوشان «محسن دادرس» وزنه‌بردار دسته به ‌اضافه ۱۰۹ کیلوگرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با ایرنا به بیان داستان زندگی و ورودش به وزنه‌برداری پرداخت و عنوان کرد: با خداحافظی بهداد سلیمی و سعید علی‌حسینی بار سخت این دسته روی دوش علی داودی و من قرار دارد و تلاشم این است که بهترین عملکرد را داشته باشم.

متن کامل این گفت‌وگو در زیر آمده است؛

دیر وارد وزنه‌برداری شدم

حدود ۱۰ سال است که در رشته وزنه‌برداری فعالیت دارم و اکنون در آستانه ۲۶ سالگی قرار گرفتم. دیر به این رشته گام گذاشتم. در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان در مسابقات بین‌المللی شرکت کردم و عناوینی مختلف کسب کردم اما نخستین تجربه جهانی من به سال ۲۰۱۹ و مسابقات جهانی تایلند برمی گردد؛ تجربه‌ای که موفق نبود. در دسته فوق سنگین انتظار از وزنه‌برداران ایرانی زیاد است زیرا در دو دهه گذشته در این دسته عناوین زیادی به دست آمده و در برهه‌ای از زمان ایران رکورددار به شمار می‌رفت.

افتخارآفرینی حسین رضازاده، بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی، سعید علی حسینی و بهادر مولایی بار مسوولیت را برای ما در این دسته زیاد کرده است.

برخواه رکوردهای پیشینم را لحاظ کرد

یکی از پرحرف و حدیث ترین اعزام‌های من به تایلند در سال ۲۰۱۹ بود. من پیش از اعزام به مدت چهار ماه در اردوی تیم ملی بودم که ۲ ماه آن نیز رکوردهای فوق‌العاده‌ای داشتم اما چون مصدوم شدم و لگنم دررفت دچار یک افت محسوس شده و از تمرینات دور ماندم. در زمان انتخابی سعید علی‌حسینی از اردو رفت و تنها من و علی داودی ماندیم. محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی با توجه به رکوردهای قبلی نام من را برای مسابقات جهانی تایلند رد کرد. من پیش از مصدومیت در حرکت دوضرب وزنه ۲۴۵ کیلوگرم را مهار کردم.

در تایلند نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داد که نتوانستم عملکرد مناسبی داشته باشم. متأسفانه تجربه اولم بود و شاید به خاطر مسائل روحی و روانی اوت کردم.

تالاخادزه نشان داد که با تلاش می‌شود به رکورد رسید

در مسابقات قهرمانی جهان که در کشور تایلند برگزار شد، در دسته من بزرگانی مانند لاشا تالاخادزه وزنه‌بردار گرجستانی حضور داشتند. این غول گرجستانی در آن روز تمام رکوردهای دنیا را جابجا کرد و توانست مدال طلا کسب کند. من در سالن هنرنمایی او را نظاره‌گر بودم و به این باور رسیدم که می‌شود با تلاش و ممارست به قله افتخار رسید.

انوشیروانی از جنس وزنه‌برداری است

چند سالی است که وزنه‌برداری استان اردبیل دچار افت و رکود شده است استانی که قهرمانان نامداری مانند حسین رضازاده، سجاد انوشیروانی و سعید علی حسینی به کشور معرفی کرده است. امیدوارم با حضور انوشیروانی در راس اداره کل ورزش استان، شاهد تحول دوباره در وزنه‌برداری اردبیل باشیم زیرا نایب‌قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن از جنس وزنه‌برداری است.

وضعیت اردبیل قرمز است

کرونا و گسترش آن در ایران موجب تعطیلی ورزش شد. فدراسیون دستورالعملی برای تمرینات ارائه کرده اما شرایط استان اردبیل قرمز است و فعلا امکان تمرین وجود ندارد بیشتر تمرینات سبک بدن‌سازی را انجام می‌دهم تا بدنم را در سطحی از آمادگی قرار دهم.

باید آینده موفقی را متصور شوم

برای موفقیت باید هدف را از پیش تعیین کنیم. خداوند یک استعداد به ما داده و راه پیش روی من قرار دارد باید از این موقعیت استفاده کنم. البته موفقیت‌هایی که تاکنون کسب کردم، به‌تنهایی نبود بلکه حاصل همکاری خانواده، دوستان و مربیانم است. باید تشکر کنم از دوستانی که با حرف و عمل خود به من روحیه دادند. همچنین از فدراسیون وزنه‌برداری به خاطر حمایت‌هایش تشکر می‌کنم.

برچسب‌ها محمدحسین برخواه بهداد سلیمی سجاد انوشیروانی حسین رضازاده سعید علی حسینی فدراسیون وزنه برداری پروندهٔ خبری رقابت های ورزشی ، قربانیان کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهداد سلیمی سجاد انوشیروانی حسین رضازاده سعید علی حسینی فدراسیون وزنه برداری بهداد سلیمی سجاد انوشیروانی حسین رضازاده سعید علی حسینی فدراسیون وزنه برداری سعید علی حسینی وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۶۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بنابر اعلام توماس باخ، رییس کمیته بین المللی المپیک، 36 ورزشکار درقالب 12 رشته ورزشی در بازی های المپیک پاریس حضور خواهند داشت که سهمیه رشته وزنه برداری به یکتا جمالی و رامیرو مورا تعلق گرفته است.
یکتا و مورا در مسابقات اخیر وزنه برداری در پوکت تایلند موفق به ثبت رکوردهایی شدند که شانس آنها را برای کسب سهمیه و حضور المپیک تضمین کرد.

بنابراین گزارش، یکتا جمالی که اصالت ایرانی دارد و اکنون در آلمان ساکن است، 31 مارس امسال 20 ساله شد و در رقابتهای جام جهانی تایلند، با ثبت وزنه 100 یکضرب، 125 دوضرب و 225 مجموع در دسته 81 کیلوگرم، نوزدهم شد.
موار اما اصالتا کوبایی است و بریتانیا اقامت دارد. وی در دسته 102 کیلوگرم مردان با ثبت 162 یکضرب 197 دوضرب و 359 مجموع، هجدهم شد.

هر دو ورزشکار در یک لیست 74 نفره برای کسب سهمیه المپیک قرار داشتند. المپیک پاریس سومین تجربه حضور تیم پناهندگان است و ورزشکاران پناهجو در دو دوره قبلی در ریو 2016 و توکیو 2020 عملکرد قابل قبول و بعضا درخشانی ارایه کرده اند.

محمد جلود رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری نیز بعد از دریافت این خبر گفت: خیلی خوشحالم که دو وزنه بردار برای المپیک انتخاب شده اند. ما تیم پناهندگان را در سال 2023 تشکیل دادیم و انتخاب دو ورزشکار، نشان دهنده عملکرد موفق ما در این زمینه است و البته تلاش زیادی که رامیرو و یکتا انجام داده اند و شایسته کسب سهمیه هستند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903082

دیگر خبرها

  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان
  • بانوان کردستانی به یک نشان سیمین نقره دست یافتند
  • استان مرکزی میزبان وزنه برداران جانباز و توان یاب؛ اسامی اردونشینان
  • درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران
  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی دختران کشور در همدان
  • عکس‌| تمرینات انفجاری «پادشاه» برای بازگشت!
  • تمرینات انفجاری«پادشاه» برای بازگشت!