Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@04:20:25 GMT

قراردادهای خرید و فروش برق در شرکت¬های شستا محقق شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۶۹۸۵

قراردادهای خرید و فروش برق در شرکت¬های شستا محقق شد

کوروش نفیعی مدیرعامل هلدینگ انرژی تامین از شرکت‌های تابعه شستا درخصوص مبادله قرارداد دوجانبه برق فی‌مابین شرکت¬های تولیدکننده برق و مصرف¬کنندگان عمده برق در شرکت‌های تابعه شستا توضیح داد و گفت: با حمایت محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا این قرارداد با ظرفیتی معادل ۵۰۰ مگاوات محقق شد.

به گزارش شستا رسانه و به نقل از شرکت‌سرمایه‌گذاری مدیریت توسعه انرژی تامین، نفیعی با بیان اینکه برای اولین‌بار در کشور یک الگوی موفق از هم‌افزایی درون گروهی در صنعت برق شکل گرفته است، افزود: این امر کاهش هزینه تامین برق برای شرکت­های زیرمجموعه و بالطبع افزایش سودآوری شرکت­های فوق را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر چند نیاز مصرف شرکت­های زیرمجموعه شستا بیش از این مقدار برآورد می­شود، اضافه کرد: این حجم مبادله قرارداد مربوط به کل ظرفیت کارخانجات با دیماند مصرفی بیش از ۵ مگاوات است که مطابق قوانین و مقررات وزارت نیرو، می­تواند توسط قراردادهای دوجانبه برق یا از طریق بورس انرژی فراهم شود.

نفیعی تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۳۴۰ مگاوات قرارداد خرید/فروش برق فی‌مابین شرکت­های صنعتی زیرمجموعه شستا با نیروگاه­های هلدینگ انرژی مبادله شده و بالغ بر۱۵۰ مگاوات نیز در شرف اخذ الحاقیه انشعاب و امضای قرارداد مبادله دوجانبه برق هستند.

مدیرعامل هلدینگ انرژی تامین با بیان اینکه مجموعه این اقدامات و مبادله قراردادهای دوجانبه با هدف افزایش هم­افزایی فی‌مابین شرکت­های زیرمجموعه و استفاده مطلوب از ظرفیت­های قانونی و قراردادی موجود در صنعت برق پیگیری شده، گفت: در تامین نقدینگی مورد نیاز به جهت پیشبرد اهداف استراتژیک شرکت­ها خللی ایجاد نمی‌شود. به عبارت دیگر، امید است با مبادله این قراردادها و اجرای آن­ها که برای اولین بار در سطح شستا و کشور در این سطح همکاری و حجم مبادله رخ داده، منافع حاصله در مجموعه شرکت­های شستا تجمیع شده و موجب رشد و تعالی هرچه بیشتر شرکت­های زیرمجموعه و البته سهام‌داران آن­ها فراهم شود.

منبع: فارس

کلیدواژه: انرژی برق رسانه خرید و فروش شرکت های زیرمجموعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۶۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله

طرز علی، معاون ارزی مرکز مبادله طلا و ارز  در رسانه ملی در خصوص تامین ارز از ابتدای فروردین تا ۷ اردیبهشت ماه گفت: تامین ارز برای کالای اساسی با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ۱۰۲۶ میلیون دلار، برای کالا‌های تجاری با نرخ ۴۱ هزار تومان ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار و برای واردات در قبال صادرات با نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تامین ارز داشتیم و در مجموع ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار تامین ارز در مرکز مبادله داشتیم.

او همچنین افزود: برای کالا‌های اساسی دارو هم ۹۳۰ میلیون دلار تامین ارز در مرکز مبادله در مدت زمان مشابه صورت گرفته است و برای کالا‌های پزشکی و دارو هم ۹۶ میلیون دلار تامین شده است که در در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار ارز تامین شده است.

وی بیان کرد: تامین ارز صنایع از ابتدای سال تا کنون در سامانه نیما ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار بوده و دربخش واردات در مقابل صادرات ۶۸۹ میلیون دلار تامین شده است.

طرز علی در خصوص آمار تجمیعی معامله شمش طلای مرکز مبادله ایران گفت: تا به امروز ۲۰ حراج انجام شده است که معادل ۲ هزار ۷۱۶ کیلوگرم طلا در این بازار عرضه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • اطلاعیه جذب نیروی انسانی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر