Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق تحقیقات و تحلیل‌های یک اندیشکده آمریکایی با شیوع ویروس کرونا و بروز بحران اقتصادی، ناامنی غذایی در میان خانواده های آمریکایی افزایش به شدت چشمگیری داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج تحقیقات و تحلیل‌های اواخر ماه آوریل (اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه) اندیشکده «بروکینگز» نشان می‌دهد که یک نفر از هر پنج کودک آمریکایی در دوران شیوع کرونا، غذای کافی برای خوردن نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش پایگاه «یواس نیوز»، در پی بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، ناامنی غذایی در ایالات متحده آمریکا با سرعت بسیار بالایی افزایش یافته است.

تحلیل‌های اندیشکده بروکینگز همچنین حاکی از آن است که در دوران شیوع کرونا، تعداد خانوارهای آمریکایی که ناامنی غذایی را تجربه کردند، به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش یافت.

طبق این تحقیقات، ۱۷.۴ درصد از مادران با کودکان زیر سن ۱۲ سال اعلام کردند که از زمان شیوع کرونا، «کودکان در خانواده‌های ما به واسطه آنکه با بضاعت تهیه غذای کافی را نداشتیم، به اندازه کافی غذا نخوردند».

طبق این گزارش، آمار و ارقام ارائه شده بیش از سه برابر آمار و ارقام سال ۲۰۰۸ است که آمریکا با بزرگترین رکود اقتصادی روبرو شد.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که به طور کلی در دوران شیوع کرونا ناامنی غذایی نیز در ایالات متحده آمریکا افزایش چشمگیری داشته است به طوریکه آندسته از خانواده‌های آمریکایی که بضاعت تهیه غذای کافی را نداشتند، در اغلب موارد وعده‌های غذایی خود را حذف کردند تا تأثیرات این بحران را بر فرزندان خود کاهش دهند.

تحلیل اندیشکده بروکینگز در خصوص تأثیرات منفی شیوع «کووید-۱۹» بر اساس نظرسنجی‌هایی صورت گرفته است که سازمان تحقیقاتی «نورک» در دانشگاه شیکاگو اوایل آوریل انجام داد.

نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد که تقریباً ۳۵ درصد از افراد در خانواده‌هایی با کودکانی در هر بازه سنی تصریح کردند که غذایی که خریداری کرده‌اند، ناکافی بوده و اینکه پول بیشتری برای تهیه غذای بیشتر نداشته‌اند. آمار و ارقام جدید در مقایسه با آمار و ارقام سال ۲۰۱۸ با افزایش ۲۰ درصدی روبرو شده است.

بنا به گفته اندیشکده بروکینگز، در میان خانوارهای آمریکایی با فرزندان زیر ۱۲ سال، سهم افرادی ناامنی غذایی را در دوران شیوع کرونا تجربه کردند، به بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است که در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۸، افزایش ۲۵ درصدی داشته است و دو برابر آماری است که به سال ۲۰۰۸ برمی‌گردد.

طبق این گزارش، در مجموعا حدود 23 درصد از تمامی خانوارهایی که در این تحقیق مشارکت داشتند، اعلام ناامنی غذایی کردند و این در حالی است که در سال ۲۰۱۸، تنها ۱۱ درصد از آمریکایی اعلام کردند بسختی غذا تهیه می‌کنند.

در هفته‌های اخیر، علیرغم تسریع شیوع کرونا در آمریکا و عبور قربانیان این ویروس جدید از ۷۳ هزار نفر، برخی از ایالات آمریکا در صدد هستند قوانین و محدودیت‌های قرنطینه را کاهش دهند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ناامنی غذایی اندیشکده بروکینگز کروناویروس کووید 19 کرونا تحقیقات دوران شیوع کرونا اندیشکده بروکینگز ناامنی غذایی آمار و ارقام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۸۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ فرشید رحمانی گفت: شهرستان گنبدکاووس بیش از ۳۴۰ هزار هکتار مرتع دارد و امسال، سطح سبز در آن به ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار رسید.

وی با بیان اینکه افزایش پوشش گیاهی در مراتع، مانعی برای پدیده ریزگرد‌ها است، افزود: حدود ۱۵٠٠ دامدار دارای پروانه نیز از این پوشش گیاهی برای چراندن دام‌های خود بهره برداری می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • پول این کشور رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار شد | خط جدید برای دلار آمریکا
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها