Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: اطلاع‌رسانی درباره پرداخت زکات بسیار اهمیت دارد و با توجه به رواج زکات مستحبی در گیلان باید بتوان آن را به‌صورت قانونمند جمع‌آوری کرد. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای زکات استان گیلان با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در آموزه‌های اسلامی اظهار داشت: اطلاع‌رسانی درباره پرداخت زکات بسیار اهمیت دارد و با توجه به رواج زکات مستحبی در گیلان باید بتوان آن را به‌صورت قانونمند جمع‌آوری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به موفقیت فعالیت هیئتی در حوزه زکات مستحبی خاطرنشان کرد: مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی استان و حوزه‌های علمیه بازوان ستاد زکات هستند و استفاده از این نیروها در جمع‌آوری زکات تاثیرگذار است.

امام جمعه رشت با اشاره به کسانی‌که زکات پرداخت نمی‌کنند ابراز داشت: نماز کسی که زکات پرداخت نکند قبول نیست از طرفی فقر استان گیلان پشت سرسبزی آن پنهان شده است و سالانه حدود 30 میلیون گردشگر وارد این استان می‌شوند که تعدادی از آن‌ها مشکلات فرهنگی نیز به‌بار می‌آورند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان: پرداخت زکات زمینه ساز تزکیه جامعه استنماینده ولی فقیه در خراسان شمالی: آسیب دیدگان از کرونا در اولویت هزینه کرد زکات قرار گیرندتهران| امام جمعه شهرری: پرداخت زکات باید نمود عملی داشته باشد

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه منطقه شمال به‌ویژه گیلان از حیث زکات واجب نسبت به سایر نقاط کشور ضعیف‌تر است عنوان کرد: استان گیلان زکات واجب ندارد و باید تدابیری برای جمع‌آوری قانونمند زکات امسال اتخاذ شود و شاهد ساماندهی بهتری در این حوزه باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به تاثیرگذاری و موفقیت‌ جمع‌آوری زکات مستحبی در گیلان و کمک‌های مومنانه در رزمایش مواسات اشاره و بیان کرد: غلاتی همچون گندم، جو، کشمش و خرما زکات واجب دارند و در گیلان کمیاب هستند و برای گاو، گوسفند، شتر و همچنین طلا و نقره هم باید زکات پرداخت کرد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز در این جلسه با اشاره به جمع‌آوری 20 میلیارد و 300 میلیون تومان در قالب زکات در گیلان اظهار داشت: سال گذشته 18 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات در گیلان جمع‌آوری شد که مبلغ 2 میلیارد تومان نیز توسط سازمان بهزیستی در استان جمع‌آوری شده است.

عباس اهرابی با بیان اینکه مقدار زکات جمع‌آوری شده در حوزه‌های مختلف برای کاهش مشکلات مردم نیازمند هزینه شده است ابراز داشت: این مقدار زکات در زمینه‌هایی همچون تهیه جهیزیه، کمک‌های درمانی، کمک هزینه تحصیلی، آزادی زندانیان غیرعمد و در حوزه ساخت و بازسازی مسکن محرومان و کمک معیشتی هزینه شده است.

انتهای پیام/612/ ع

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در گیلان زکات مستحبی پرداخت زکات جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۸۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد

آفتاب‌‌نیوز :

«علی کرمی» در خصوص جزئیات ورود سامانه بارشی به استان گفت: این سامانه از بعدازظهر روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت شروع و تا صبح روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳در کل استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طی این سامانه بارشی، رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، در نقاط مستعد گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها، خسارت به سازه‌های موقت، اختلال در تردد ناوگان عمومی، احتمال سقوط و ریزش تگرگ و آسیب خسارت به محصولات کشاورزی از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است.

کرمی تصریح کرد: توصیه می‌شود از سفر‌های غیرضروری پرهیز شود، دستگاه‌های اجرایی و امدادی جهت اتخاذ تدابیر لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی آمادگی داشته باشند، از توقف و اتراق در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود، از کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود، کانال‌ها و جداول لایه روبی شوند، بدلیل احتمال ریزش تگرگ تدابیر لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به محصولات کشاورزی اتخاذ شود و استحکام تاسیسات کشاورزی، گلخانه‌ها و سایر سازه‌های موقت کنترل شود.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهر لِنده با بیشینه دمای ۲۹.۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر مارگون با کمینه دمای ۶.۸ درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • معلمان بر شخصیت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوارهای آسیب دیده شفتی
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند