Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@16:48:02 GMT

سارق حرفه ای لوازم خودرو تهران دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۱۸۳۵

سارق حرفه ای لوازم خودرو تهران دستگیر شد

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی از دستگیری سارق حرفه ای داخل خودرو با 50 فقره سرقت خبر داد و گفت: متهم با خودروی مادرش سرقت می کرد.

 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری در توضیح این خبر گفت: اواخر دی ماه سال گذشته پرونده ای از کلانتری 128 تهران نو با موضوع سرقت لوازم داخل خودرو حسب دادخواهی خانم جوانی به پایگاه ششم آگاهی ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شاکی با حضور در پایگاه ششم به کارآگاهان گفت، من روز سرقت خودروی 206 ام را مقابل ساختمان محل سکونتم پارک کردم و صبح فردای آن روز وقتی مراجعه کردم متوجه سرقت محتویات داخل خودرو( مدارک- ضبط و پخش- وجه نقد) جمعاً به ارزش 50 میلیون ریال شدم که سریعاً با پلیس 110 تماس گرفتم.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه گفت: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات مال باخته راهی محل شدند و در تحقیقات اولیه مشخص شد سارقی ناشناس با یک دستگاه خودوری پژو 405 به محل مراجعه و سرقت را انجام داده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات اولیه کارآگاهان موفق شدند مالک خودرو را بنام سارا شناسایی و با دعوت وی به پایگاه ششم اظهار داشت، اطلاعی از سرقت ندارم و یک فرزند پسر بنام مهرداد 30 ساله دارم.

سرهنگ اختیاری ابراز کرد: کارآگاهان بدنبال اظهارات مالک خودرو طی اقدامات پلیسی با بررسی سوابق پسر وی مشخص شد مهرداد یکی از مجرمان حرفه ای و سابقه دار در زمینه سرقت داخل خودرو در سال های اخیر است.

او ابراز داشت: با انعکاس اطلاعات بدست آمده به مقام قضائی، دستور دستگیری مهرداد صادر شد و کارآگاهان بیست و هفتم فروردین ماه وی را در یک عملیات پلیسی در مخفیگاه اش در محدوده جنوب تهران دستگیر و در بازرسی از آن مکان تعاددی اموال سرقتی شامل: آی پد، کیف حاوی مدارک واسناد پزشکی ولوازم و تجهیزات رایانه ای کشف کردند. 

این مقام پلیسی با اشاره به انتقال متهم به همراه اموال کشف شده به این پایگاه تصریح کرد: سارق جوان با قبولی سرقت از مال باخته در اعترافاتش گفت، من به تنهایی با خودروی مادرم در محدوده حنوب شرق پرسه زنی می کردم و با انتخاب خودورهای فاقد تجهیزات ایمنی درب آنها را باز و در کمتر از چند دقیقه اموال با ارزش داخل آن را سرقت و متواری می شدم و بخشی از اموال را به مخفیگاهم منتقل و بخشی دیگر را به افراد عبوری می فروختم و پول حاصله را صرف تهیه مواد مخدر می کردم.

سرهنگ بهزاد اختیاری گفت: در تحقیقات تکمیلی صورت گرفته متهم به 50 فقره سرقت داخل خودرو به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال معترف و تا کنون 10 تن از مال باختگان شناسایی شده اند.

او افزود: متهم با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی روانه زندان شد.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی از شهروندان خواست: از پارکینگ خصوصی و عمومی برای محافظت از خودرو و اموال داخل آن استفاده کند و خودرو رابا نصب دزد گیر، محافظ کامپیوتر ، محافظ باطری ، محافظ زاپاس و پیچ قفل دار برای چرخ ها ایمن کند. 

این مقام انتظامی تاکید کرد: از گذاشتن اموال و اشیا گران قیمت در داخل خودرو دوری کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تهران سارق حوادث داخل خودرو پایگاه ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۱۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای خودرو توسط پلیس تهران بزرگ

سردار علی ولی پور گودرزی در حاشیه طرح دستگیری سارقان و مالخران وسایل نقلیه به خبرنگاران گفت: ما به صورت مستمر با شرکت‌های خودروساز داخلی جلساتی را برگزار می‌کنیم که استاندار تهران هم حضور دارند.

وی ادامه داد: در این جلسات نظرات خود را مطرح می‌کنیم تا معایب خودرو‌ها را برطرف کنند و در این راستا تولید برخی خودرو‌ها که امنیت و ایمنی لازم را نداشتند، متوقف شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی در خودرو‌ها راهکاری برای عدم سرقت خودرو‌ها بوده و سرنخ خوبی برای پیدا شدن وسیله نقلیه است.

سردار ولیپور گودرزی در ادامه افزود: همکارانم طی چند روز گذشته و با تلاش شبانه روزی و با هماهنگی مرجع قضایی افرادی که در سرقت خودرو و محتویات آن نقش داشتند شناسایی و ۵۷ متهم دستگیر شدند.

او ادامه داد: از این سارقان و مالخران تعداد ۲۰ دستگاه خودروی مسروقه و ۱۵ دستگاه موتور و ۲ هزار قطعه لوازم خودرو مسروقه، کشف شد.

سردار ولیپور گودرزی یادآور شد: این طرح‌ها به صورت مستمر و هفتگی در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند / ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان
  • شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد
  • دستگیری شاهرخ‌خان در تهران | ناگفته های شاهرخ خان در گفت و گو با همشهری آنلاین
  • درآمد ۱۵۰میلیونی مالخری وسوسه‌کننده است
  • دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای خودرو توسط پلیس تهران بزرگ
  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق حرفه ای خودرو
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ باند سرقت معدن منهدم شد
  • دستگیری سارق محتویات خودرو در خرم آباد