Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی اقلیما با بیان اینکه اکثر مشکلات خانواده‌ها به دلیل مسائل اقتصادی است، گفت: کرونا مشکلی در امر ازدواج ایجاد نکرده است. هر فردی که خواهان ازدواج و تشکیل زندگی مشترک است می‌تواند به محضر رفته و عقد کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ به‌دلیل شیوع کرونا در جامعه شاهد طولانی شدن روابط افراد قبل از ازدواج هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی اقلیما، رئیس انجمن علمی مددکاری ایران، در این زمینه گفت: تاخیر سه ماهه در ازدواج به دلیل قرنطینه مشکلی در روند ازدواج ایجاد نمی‌کند.

او تاکید کرد: ازدواج‌ها به‌دلیل کرونا از بین نمی‌رود، بلکه اگر زوجین به شناخت مناسب از یکدیگر رسیده باشند، عقد کرده و زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند. از سوی دیگر برخی از افراد که به فکر آشنایی و تصمیم برای ازدواج بودند از تصمیم خود دست نگه داشته‌اند، چون روند ازدواج معمولا 5 تا 6 ماه طول می‌کشد.

این استاد دانشگاه افزود: اگر در سه ماه قرنطینه مراسم ازدواج برخی از زوج‌ها به هم خورده، اغلب آنها وارد زندگی مشترک شدند. باید دانست اگر مشکلی در روند ازدواج وجود دارد، به دلیل مشکلاتی همچون اشتغال، وضعیت مالی و ... است.

 به گفته او کرونا مشکلی در امر ازدواج ایجاد نکرده است. هر فردی که خواهان ازدواج و تشکیل زندگی مشترک است می‌تواند به محضر رفته و عقد را جاری کند.

رئیس انجمن علمی مددکاری ایران افزود: کرونا مشکلی برای ازدواج ایجاد نکرده است، بلکه مشکل اصلی اشتغال است. طلاق در کشور 120 برابر گذشته است.

این مددکار اجتماعی  گفت: ازدواج یک شراکت است. باید با فردی ازدواج کرد که بتواند سال‌ها با او زندگی کرد.

او افزود: تمامی دختران خواستار ازدواج با پسری هستند که فقط کار داشته باشد. اکثر مشکلات خانواده‌ها به دلیل مسائل اقتصادی است.  

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ازدواج کرونا ازدواج ایجاد زندگی مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز گفت: بیشتر آمار طلاق‌های این استان مربوط به البرز نیست و از شهرهای مجاور طلاق خود را البرز ثبت می‌کنند. - اخبار استانها -

محمدجواد کاظمینی مدیرکل امور اجتماعی البرز در حاشیه اختتامیه طرح تربیت خبرنگار محله، با عنوان طرح "رسا محله" در گفتگو با خبرنگار تسنیم در کرج، اظهار داشت: نظرآباد بیش‌ترین آمار ثبت طلاق را دارد در صورتی که کم‌ترین بومی نظر‌آباد در‌خواست طلاق می‌دهند.

مدیرکل اجتماعی البرز اذعان داشت: علت ثبت طلاق بالا در نظرآباد نرخ پایین هزینه‌های‌ دفتر ثبت طلاق به خصوص شهر کرج است ‌که از شهرهای مجاور برای ثبت طلاق به آنجا مراجعه می‌کنند.

این مقام مسئول در خصوص کاهش طلاق در استان افزود: تا سال گذشته 3.5 درصد کاهش طلاق در استان شاهد بودیم که این قابل قبول نیست و باید تلاش بیشتری شود که یکی از آنها تقویت مراکز پیشگیری و همچنین راه اندازی قرارگاه جوانان و ازدواج می باشد.

کاظمینی در ادامه افزود: در دل ازدواج مسکن، اشتغال، اقتصاد و مسائل فرهنگی هم هست که با راه اندازی قرارگاه جوانان و ازدواج آن را پوشش خواهیم داد.

15 درصد آسیب های اجتماعی کشور در البرز رخ می‌دهد استانداری البرز: کودک کار خیابانی ایرانی نداریم

محمد جواد کاظمینی همچنین اظهار داشت: بالاترین علت طلاق در استان البرز مهاجرپذیری بالاست که این امر باعث اختلاف سلیقه، فرهنگی و تفکرات مردم می باشد که کاملا در وجودشان مخفی است و در زندگی مشترک مشخص می شود.

مدیرکل اجتماعی البرز در ادامه گفت: شاخص های ازدواج باید در دوران دبیرستان به آن پرداخته شود و به جرات می‌توان گفت ما در حوزه کاهش طلاق کاری نکردیم و باید به کوشیم این معضل اجتماعی کمرنگ تر شود.

کاظمینی در پایان اظهار کرد: از ثبت احوال مطالبه‌ای در این خصوص داشتیم که قرار شد سامانه ای تدارک دیده شود تا برای استفاده از برخی خدمات باید شخص اثبات کند که در آن محل سکونت دارد و بزودی این سامانه راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آمار قابل توجه مورایس مقابل پرسپولیس 
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • استقلال و ۶ پیروزی در ۷ تقابل آخر برابر تراکتور
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • آمار قابل توجه مورایس مقابل پرسپولیس
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • برنامه دیت دختران و پسران حزب اللهی
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز