Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@00:20:28 GMT

اغلب کامیون‌های ایرانی وارد کشور شده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۷۵۶۱

اغلب کامیون‌های ایرانی وارد کشور شده‌اند

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: تقریبا همه کامیون‌های ایرانی خارج از کشور وارد کشور شده‌اند و تنها پنج دستگاه پشت مرز ترکمنستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «منوچهر سلمان زاده» درباره آخرین وضعیت ورود و خروج کامیون‌ها در مرزهای کشور پس از بسته شدن و بازگشایی بابت شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: تقریبا همه کامیون‌های ایرانی از ترکیه، لبنان، گرجستان و دیگر کشورهای اروپایی وارد کشور شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: تنها پنج دستگاه کامیون که یک دستگاه ایرانی و چهار دستگاه دیگر که ناوگان خارجی است اما راننده ایرانی دارد، هم اکنون پشت مرز ترکمنستان هستند. منتظر اجازه ترکمنستان هستیم تا این رانندگان را که از قزاقستان و قرقیزستان راهی ایران بوده و هم اکنون پشت مرز این کشور هستند، وارد کشور کنیم تا در این زمینه کار تمام شود.

سلمان‌زاده درباره آخرین وضعیت کامیون‌هایی که پشت مرزهای ایران منتظر خروج هستند، گفت: در شرایط فعلی به غیر از میرجاوه در هیچ مرزی کامیونی متوقف نیست و تقریبا همه تعیین تکلیف شده اند.

این مقام مسوول افزود: هم اکنون در مرز میرجاوه ۶۱۲ دستگاه کامیون منتظر ورود به پاکستان هستند و به خاطر مسدود بودن مرز این امکان وجود ندارد. به همین خاطر یکسری تمهیدات با کمک وزارت نفت، گمرک، شرکت ملی گاز و وزارت کشور در نظر گرفته شده تا بتوانیم این تعداد را نیز تعیین تکلیف کنیم.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل سازمان راهداری در ادامه گفت:در مقطعی یک هزار دستگاه کامیون در خارج از کشور بود که در حال حاضر  این عدد به ۶۱۲ رسیده است و به دنبال این هستیم تا با یکسری هماهنگی این کامیون ها به مبادی برگردانده و یکسری هم در انبارهای استان‌های همجوار تخلیه خواهند شد تا شرایط در کشور پاکستان عادی شود.

سلمان‌زاده در مورد این‌که چه زمانی این ۶۱۲ دستگاه تعیین تکلیف خواهند شد، تصریح کرد: زمان دقیقی را نمی‌توان اعلام کرد چون صرفا وزارت راه و شهرسازی در این خصوص تصمیم‌گیر نیست و ما در تلاش هستیم تا شرایط را برای کمک به حل این موضوع فراهم کنیم.

وی در ادامه گفت: در این مسیر بخش عمده تصمیم گیری برعهده گمرک جمهوری اسلامی ایران و صاحبان کالاست. وقتی یک کامیون اظهارنامه صادراتی یا ترانزیتی دارد، تنها صاحب کالا می‌تواند با هماهنگی گمرک آن را مرجوع یا باطل کند.  

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: به همین خاطر برای حل این موضوع جلساتی با وزارت نفت، شرکت ملی گاز، گمرک و وزارت کشور برگزار شد تا بتوان به راهکارهایی رسید. عمده بارهایی که پشت مرز هستند سوختی و گازی بوده و به همین خاطر از وزارت نفت و مسئولان استانی خواسته‌ایم انبار در اختیار بگذارند.

وی تغییر مرز و انتقال به مناطق آزاد را از جمله این اقدامات عنوان کرد و گفت: همچنین یکسری از کالاها مثل گاز در استان‌های مختلف تخلیه شدند و اگر این پیگیری‌ها وجود نداشت هم اکنون این میزان کاهش را شاهد نبودیم./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی وزارت راه حمل و نقل سازمان راهداری وارد کشور هم اکنون شده اند پشت مرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۷۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنجش شهروندان زابلی از پس زدگی آب فاضلاب در معابر + تصاویر

در روز‌های اخیر که اغلب شهر‌ها و روستا‌های کشور میزبان بارش‌های شدید باران بودند اغلب با سیلاب و آبگرفتگی در معابر مواجه شدند. مردم شهرستان زابل نیز با مشکل آبگرفتگی معابر دست و پنجه نرم کردند، علاوه بر آبگرفتگی بر اثر بارش باران، برخی از معابر دچار پس زدگی آب فاضلاب شد. بوی نامطبوع و آلودگی ناشی از این اتفاق شهروندان زابل را رنجیده خاطر کرد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - سیستان و بلوچستان

بیشتر بخوانید:

نگاهی به وضعیت نامناسب خیابان خشایار اهواز بعد از جوشش فاضلاب + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • مرگ موتورسوار در برخورد با کامیون در محور دهدشت-بهبهان
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • رنجش شهروندان زابلی از پس زدگی آب فاضلاب در معابر + تصاویر
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • انتقال۱۵۰ کیلو شیشه با کامیون در کرمان ناکام ماند