Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:03:56 GMT

اجرای طرج بهارانه کتاب در ۲۵ کتابفروشی مازندران

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۸۴۶۲

اجرای طرج بهارانه کتاب در ۲۵ کتابفروشی مازندران

طرح فروش یارانه‌ای کتاب با عنوان بهارانه کتاب از فردا به مدت ۱۱ روز با شعار «بهار کتاب همزمان با بهار دل‌ها» در کتابفروشی‌های معتبر کشور آغاز می‌شود تا اندکی جای خالی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را برای کتابخوانان و کتاب‌دوستان پر کند.

اردیبهشت برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی بهترین ماه سال محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امسال به دلیل شیوع کرونا برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران لغو شد و پس از ۳۲ سال برگزاری مستمر این نمایشگاه پرمخاطب، مهم‌ترین و بهترین فرصت خرید کتاب برای کتاب‌دوستان از دست رفت.

لغو برگزاری نمایشگاه کتاب تهران که باید به روال سال‌های قبل در همین ماه برگزار می‌شد، بهانه‌ای شد تا معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح بهارانه کتاب را که بخشی از طرح‌های فصلی انگیزشی برای تشویق مردم به خرید کتاب است در این ماه برگزار کند تا قسمتی از نیاز کتابدوستان برطرف شود.

یارانه ۲۰ درصدی در ۱۱ روز

این طرح قرار است از فردا -۲۰ اردیبهشت- در کتابفروشی‌های معتبر کشور که شرایط عضویت در این طرح را داشتند و در سامانه «طرح کتاب» ثبت‌نام کردند آغاز شود. در مازندران هم علاقه‌مندان به خرید کتاب می‌توانند از ۲۵ کتابفروشی در شهرهای مختلف از تخفیف ۲۰ درصدی بهارانه کتاب استفاده کنند.

این طرح به گفته معاون فرهنگی و رسانه‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران پس از ۱۱ روز فعالیت، ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت پایان خواهد یافت.

معصومه فرجی گفت: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معمولا برای رونق بازار کتاب و ترویج کتابخوانی تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، به صورت مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

۳۰ هزار تومان تخفیف برای هر کد ملی

وی درباره میزان یارانه‌ای که به خریداران کتاب اختصاص می‌یابد، اظهار کرد: یارانه خرید برای هر کتاب ۲۰ درصد مبلغ آن کتاب است و هر خریدار هم می‌تواند با هر کد ملی حداکثر ۱۵۰ هزار تومان در قالب این طرح کتاب خریداری کند که ۲۰ درصد این رقم ۳۰ هزار تومان می‌شود. یعنی سقف یارانه اختصاص یافته به هر کد ملی ۳۰ هزار تومان است که در صورت خرید ۱۵۰ هزار تومان کتاب به او تعلق می‌گیرد.

به گفته این مسئول ، مؤسسه خانه کتاب به نمایندگی از معاونت امور فرهنگی مبلغ یارانه خرید کتاب را ۲ هفته پس از پایان طرح ، یعنی اوایل نیمه دوم خرداد به کتابفروشی‌ها پرداخت خواهد کرد.

طرح‌های فصلی فروش یارانه‌ای کتاب پیش از این هم در کشور برگزار شده بود و بسیاری از کتابدوستان برخی از کتاب‌های مورد نظر خود را در با استفاده از تخفیف‌های این طرح‌های فصلی خریداری کردند. در شرایط کنونی که نمایشگاه کتاب تهران برگزار نمی‌شود، اجرای این طرح می‌تواند بخشی از نیاز کتابدوستان را برطرف کند ، اما چشمگیر نبودن یارانه در نظر گرفته شده برای هر خریدار نیز موضوعی است که بسیاری از علاقه‌مندان به کتاب به آن انتقاد دارند.

میزان تخفیف و یارانه در نظر گرفته شده نمایشگاه کتاب معمولا حدود ۲۰ درصد از هر میزان خریدی است که توسط خریدار انجام می‌شود و محدودیت پرداخت یارانه صرفا در مورد عرضه بن کتاب به خریداران وجود دارد. یعنی خریدار حتی اگر نتواند بن کتاب تهیه کند، می‌تواند از تخفیف ۲۰ درصدی عرضه کتاب در نمایشگاه بهره‌مند شود. اما در طرح‌های فصلی فروش یارانه‌ای کتاب به روالی مرسوم و البته طبیعی این یارانه‌ها محدود هستند و سقف دارند. بنابراین یک خریدار کتاب که قصد خرید بیشتر از ۱۵۰ هزار تومان کتاب را دارد بقیه هزینه کتاب را باید آزاد بپردازد و یارانه‌ای به آن تعلق نمی‌گیرد.

خرید خانوادگی برای استفاده از تخفیف بیشتر

اما به اعتقاد برگزارکنندگان این طرح علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از کد ملی اعضای خانواده سهم بیشتری از این طرح فروش یارانه‌ای ببرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به خبرنگار ایرنا گفت: درست است که تخفیف طرح‌های فصلی فروش یارانه‌ای کتاب محدود است. اما باید در نظر داشت که در این طرح امکان استفاده از تخفیف با کد ملی اعضای خانواده و اطرافیان نیز وجود دارد.

«عباس زارع» افزود: در طرح «بهارانه کتاب» به هر کد ملی تخفیف ۳۰ هزار تومانی به ازای ۱۵۰ هزار تومان خرید تعلق می‌گیرد. به عبارت دیگر یک فرد می‌تواند با ارائه کد ملی همسر، فرزندان یا پدر و مادر خود هم اقدام به خرید کتاب کند و از تخفیفی که به آن کدهای ملی داده می‌شود استفاده کند.

وی اظهار کرد: اگر یک عضو از خانواده‌ای ۴ نفره قصد خرید کتاب در این طرح را داشته باشد می‌تواند با استفاده از کد ملی سایر اعضای خانواده از ۴ کد استفاده کند. البته باید در نظر داشت که تخفیف ۲۰ درصدی به صورت مجزا برای هر کد محاسبه می‌شود. یعنی کسی که با ۲ کد ملی خود و همسرش خرید می‌کند در صورت خرید ۳۰۰ هزار تومان کتاب می‌تواند از تخفیف ۶۰ هزار تومانی بهره‌مند شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که علاقه‌مندان به خرید کتاب در شرایط کنونی که امکان برگزاری نمایشگاه کتاب وجود ندارد، با تهیه فهرستی از کتاب‌های مدنظرشان و بررسی قیمت نهایی، به کتابفروشی‌های معتبر در شهرهای مختلف مازندران مراجعه کنند و از این طرح بهره‌مند شوند.

زمستانه‌ای که برگزار نشد

طرح بهارانه کتاب در ۲۵ فروشگاه بزرگ کتاب شامل شهرکتاب‌ها و کتابفروشی‌های معتبر شهرهای مختلف مازندران برگزار می‌شود. این طرح به طور همزمان در ۶۷۰ کتابفروشی سراسر کشور از فردا تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت برپا خواهد بود.

آخرین طرح فصلی فروش یارانه کتاب کشور ۲۳ آبان تا ۵ آذر ۱۳۹۸ با شعار «حال خوش خواندن» برگزار شد که در آن ۶۰۸ کتاب‌فروشی از ۳۱ استان کشور عضویت داشتند و ۳۲۱هزار نسخه کتاب به مبلغ حدود ۱۰ میلیارد تومان توسط دوستداران کتاب خریداری شد که حدود ۸ درصد گردش مالی سی‌ودومین نمایشگاه کتاب تهران است. پس از آن قرار بود پیش از اسفند طرح «زمستانه کتاب» نیز برگزار شود که به دلیل پرداخت نشدن مطالبات کتابفروشی‌های حاضر در طرح «پاییزه کتاب»، اجرای «زمستانه کتاب» لغو شد.

برچسب‌ها عباس زارع طرح تابستانه کتاب 98 طرح پاییزه کتاب مازندران موسسه شهر کتاب کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عباس زارع طرح تابستانه کتاب 98 طرح پاییزه کتاب مازندران موسسه شهر کتاب کتاب عباس زارع طرح تابستانه کتاب 98 طرح پاییزه کتاب مازندران موسسه شهر کتاب کتاب فرهنگ و ارشاد اسلامی فروش یارانه ای کتاب ۱۵۰ هزار تومان علاقه مندان نمایشگاه کتاب ۳۰ هزار تومان بهارانه کتاب کتابفروشی ها خرید کتاب طرح های فصلی کتاب تهران کد ملی ۲۰ درصدی ۲۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۸۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟

در عصر دیجیتال امروزی، کتاب‌های الکترونیکی به‌طور فزاینده‌ای در بین خوانندگان محبوب شده‌اند. چاپ دیجیتال مدتی است که رواج پیدا کرده و گسترده شده است. اگرچه کتاب‌های چاپ شده با جلد گالینگور به دلیل اصالت و احساس در دست داشتن یک کتاب واقعی طرفداران زیادی دارد، کتاب‌ الکترونیک از نظر سهولت حمل بسیار کاربردی‌تر هستند. اجازه دهید در ادامه برخی از مزایای کتاب‌های الکترونیکی را با هم ببینیم.

مزایای کتاب الکترونیک

کتاب‌های الکترونیکی مزایای زیادی نسبت به کتاب‌های چاپی دارند. آنها مقرون‌به‌صرفه، راحت، قابل حمل و سازگار با محیط زیست هستند. آنها همچنین چندین گزینه سفارشی‌سازی، ویژگی‌های دسترس‌پذیری، دانلود کتاب صوتی و عناصر چندرسانه‌ای را ارائه می‌کنند که در کتاب‌های چاپی در دسترس نیستند. علاوه بر این، کتاب‌های الکترونیکی مزایای متعددی را برای یادگیری و آموزش فراهم می‌کنند. درحالی‌که کتاب‌های چاپی همیشه پیروان وفاداری خواهند داشت، مزایای کتاب‌های الکترونیکی آن‌ها را به جایگزینی جذاب برای خوانندگان تبدیل می‌کند.

داشتن یک کتابخانه روی یک دستگاه الکترونیک

کتاب‌های الکترونیکی قابل حمل و سبک هستند. به جای حمل چندین کتاب حجیم، یک کتابخوان الکترونیکی می‌تواند هزاران کتاب الکترونیکی را در خود جای دهد که باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شود. یک دستگاه برای خواندن هر تعداد کتاب که می‌خواهید کافی است. به‌ویژه دانشجویان بیشترین بهره را از آن می‌برند. زیرا مجبور نیستند هر روز یک کیف پر از کتاب حمل کنند. این امر به کاربر اجازه می‌دهد تا کتاب‌های زیادی را در دستگاه ذخیره کند.

قابل دسترس در همه جا

کتاب‌های الکترونیکی را می‌توان دانلود و برای استفاده‌های بعدی ذخیره کرد. همچنین می‌توان کتاب‌ الکترونیک را با خود حمل کرد و در هر زمانی آن‌ها را بخواند. افراد می‌توانند در خانه و حتی در سفر مطالب آموزشی را مرور کنند. برخی از کتاب‌خوان‌های الکترونیکی دارای گزینه دسترسی آفلاین هستند که به افراد امکان می‌دهد حتی در صورت عدم اتصال به اینترنت از آن استفاده کنند.

برخلاف کتاب‌های چاپی که باید از کتابفروشی سفارش داده یا خریداری شوند، خوانندگان می‌توانند به‌راحتی در هر زمان و هر مکان اقدام به خرید کتاب الکترونیک کنند.

به روز رسانی آسان

محتویات کتاب‌های الکترونیکی عمدتا مبتنی بر فضای ابری هستند. به این معنی که می‌توان آن را در هر زمان به‌روزرسانی کرد. نویسندگان و ناشران همیشه می‌توانند اطلاعات به‌روز را اضافه کنند و آخرین محتوای دیجیتال را در اختیار کاربران قرار دهند. این امر باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های چاپ مجدد و زمان درگیر در فرآیند می‌شود.

محتوای قابل اشتراک گذاری

محتویات کتاب‌ الکترونیک را می‌توانید با چندین کاربر به اشتراک بگذارید. ویژگی اجتماعی کتاب‌های الکترونیکی امکان اشتراک‌گذاری و پسندیدن محتوا را فراهم می‌کند که در مورد کتاب‌های چاپی امکان‌پذیر نیست. شما می‌توانید انواع کتاب‌های الکترونیکی را همزمان با افراد زیادی به اشتراک بگذارید.

تجربه واقعیت افزوده

واقعیت افزوده، تجربه کتاب‌های الکترونیکی را به سطحی کاملا جدید رسانده است. اکنون می‌توان متون و تصاویر را با یک تصویر سه‌بعدی تقویت شده که بر روی صفحه نمایش کاربر ظاهر می‌شود، جاسازی کرد. خوانندگان می‌توانند یک مدل سه‌بعدی کامپیوتری از تصویر را مشاهده کنند که خواندن و یادگیری را تجربه‌ای بسیار فراگیرتر می‌کند. بسیاری از موسسات و سازمان‌های آموزشی این فناوری را در کتاب‌های الکترونیکی خود به کار می‌گیرند تا تجربه کاربر را افزایش دهند.

راحتی در خواندن

این روزها کتاب‌ الکترونیک دارای ویژگی‌هایی است که می‌توانید روشنایی صفحه را بر اساس زمان روز و بسته به ترجیحات خود تنظیم کنید. بسیاری از کتاب‌خوان‌های الکترونیکی حتی ویژگی‌هایی را در تاریکی مطالعه کرده‌اند، با نورهایی که به چشمان شما فشار نمی‌آورند و همچنین باعث ایجاد مزاحمت برای اطرافیان شما نمی‌شوند. کاربران حتی می‌توانند فونت متن را تغییر دهند. آن‌ها می‌توانند اندازه فونت را افزایش یا کاهش دهند. اساسا کتاب‌های الکترونیکی تضمین می‌کنند که به چشمان شما آسیبی وارد نمی‌شود.

قابلیت صوتی کتاب‌ الکترونیک

برخی کتاب‌های الکترونیکی دارای ویژگی‌های تبدیل متن به گفتار یا خواندن با صدای بلند هستند. این امر به افراد امکان می‌دهد اگر برای خواندن کتاب‌های الکترونیکی بیش از حد شلوغ هستند، مثلا در حین رانندگی یا در حین انجام برخی کارها، به آن گوش دهند. این ویژگی کتاب صوتی همچنین برای کودکان و بزرگسالان دارای ناتوانی یادگیری یا اختلال بینایی مفید است. همچنین برای کمک به کاربر در درک نحوه تلفظ یک کلمه خاص مفید است.

عناصر تعاملی

گنجاندن ویژگی‌های تعاملی در کتاب‌های الکترونیکی، تجربه خواندن را جذاب‌تر می‌کند. کتاب‌های الکترونیکی را می‌توان با صدا و فیلم جاسازی کرد. پیوندهای خارجی را می‌توان برای ارائه اطلاعات اضافی گنجاند. کاربر حتی می‌تواند یک صفحه خاص از کتاب‌ الکترونیک را نشانه‌گذاری کرده یا یک کلمه را به روشی سریع و بدون زحمت پیدا کند. همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا حاشیه نویسی کنند. چندین ویژگی تعاملی از این دست وجود دارد که می‌توان آن‌ها را برای بهبود تجربه کلی خواندن گنجاند.

کتاب‌های الکترونیکی سازگار با محیط زیست هستند

آن‌ها فرآیند چاپ کاغذ را کاملا حذف و در هزینه چاپ برای ناشران صرفه‌جویی می‌کنند. تقریبا 2.2 میلیون کتاب هرساله با استفاده از حدود 3 میلیون درخت منتشر می‌شود. اگر قرار بود این کتاب‌های کاغذی با یک کتاب دیجیتال جایگزین شود، می‌توان تمام آن درختان را از قطع شدن نجات داد. جدای از قطع درختان، با حمل مواد اولیه، فرآیند تولید و حمل‌ونقل نهایی بر میزان تولید کربن نیز اضافه می‌کند. تمام این فرآیندها را می‌توان با کمک کتاب‌ الکترونیک حذف کرد.

مقرون‌به‌صرفه بودن در دراز مدت

برخی از مردم ممکن است احساس کنند که از آنجایی که این یک فناوری جدید و دستگاه جدید است، هزینه آن به وضوح بیشتر از کتاب‌های چاپی خواهد بود. اما، کاملا برعکس است. قیمت کتاب‌های الکترونیکی به‌ویژه در فیدیبو بسیار کمتر از کتاب‌های چاپی است؛ بدون جلد شومیز، بدون چاپ کاغذ، بدون هزینه بسته بندی، بدون حمل‌ونقل.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900572

دیگر خبرها

  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب