Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: ثبت‌نام در چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۶ اردیبهشت آغازشده و تا 16 خردادماه ادامه دارد.

حجت‌الاسلام «مرتضی عزیزی»  در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:  ثبت‌نام در چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآنی کریم از ۶ اردیبهشت آغازشده و تا 16 خردادماه ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سامانه میز خدمت الکترونیک سازمان اوقاف و امور خیریه به نشانی my.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

oghaf.ir در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام بابیان اینکه این دوره از مسابقات در سطوح شهرستانی، استانی، ملی و بین­ المللی و در ۲ بخش خواهران و برادران در رشته ­های مختلف قرآنی برگزار می­ شود، ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند در این دوره از مسابقات در 10 رشته شامل رشته‌های حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی، هم خوانی و هم سرایی و تفسیر عمومی قرآن کریم ثبت‌نام کنند.

 عزیزی بابیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی از مهم‌ترین راه‌های ترویج فرهنگ قرآنی و شناسایی استعدادهای درخشان در این حوزه است، یادآور شد: برگزاری مسابقات قرآن کریم در کشور، از مرحله شهرستانی و استانی تا ملی و بین‌المللی، یکی از راه‌های ایجاد انس اقشار مختلف جامعه با قرآن کریم است.

وی بابیان اینکه علاقه‌مندان و قرآن آموزان بالای 18 سال می‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند، تصریح  کرد: این دوره از مسابقات در رده سنی بزرگ‌سالان و بالای ۱۸ سال انجام می‌شود و مسابقات بخش دانش‌آموزی (شکوفه‌ها) طبق تفاهم‌نامه،‌ به وزارت آموزش‌وپرورش واگذارشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام بابیان اینکه در چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم در سال گذشته 350 نفر در مرحله شهرستانی در استان ایلام ثبت‌نام کردند، افزود: از این تعداد که در مرحله شهرستانی ثبت‌نام کردند 185 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام دارای استعدادهای درخشانی در زمینه رشته‌های قرآنی به‌ویژه حفظ و قرائت قرآن کریم است، گفت: سال گذشته خانم مریم شفیعی و آقای حسین فرخی مقدم توانستند در مسابقات سراسری قرآن کریم با کسب رتبه‌های برتر افتخار بزرگی برای استان به ارمغان آوردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مسابقات سراسری قرآن دوره از مسابقات اوقاف و امور خیریه دوره مسابقات استان ایلام قرآن کریم ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور  در آیین اختتامیه این دوره که عصر پنجم اردیبهشت‌ماه در محل تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت ما را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم. زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

انسیه خزعلی تصریح کرد: این دوره های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجراست که یکی از آنها خانواده و فرهنگ خانواده است که با  محورهای خانواده، رسانه مد و لباس و ... طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی را به مردم ارائه دهیم.

خزعلی ادامه داد: طرح  پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، براین اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی‌بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه  سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی