Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مددی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در فرایند ارزیابی واحدهای نمونه تولیدی و خدماتی تحت پوشش استاندارد، مستندات ارائه شده مورد بررسی قرار گرفته و بنا بر امتیاز کسب شده به عنوان واحد نمونه استانی و یا نمونه کشوری انتخاب و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی حداقل امتیاز برای انتخاب واحدهای تولیدی نمونه در مقطع استانی را ۶۰ و برای مرحله کشوری ۷۰ امتیاز اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل استاندارد همدان با اشاره به سال جهش تولید گفت: طرح انتخاب تولید کننده برتر در ترغیب تولید کنندگان به مشارکت در تدوین استاندارد و استانداردسازی فرآورده‌ها بسیار مؤثر است.

مددی ادامه داد: هر واحدی که دارای تعدادی فرآورده مشمول مقررات استاندارد اجباری باشد در صورتی می‌تواند در فرآیند انتخاب واحد نمونه شرکت کند که برای همه فرآورده‌های مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد، پروانه کاربرد علامت استاندارد را دریافت کرده باشد و پروانه دارای حداقل سابقه یک سال باشد و هیچیک از فرآورده‌ها، عدم انطباق تأیید شده‌ای، نداشته باشند.

وی تاکید کرد: چنانچه در طول دوره ارزیابی، از طرف سازمان استاندارد علیه واحد تولیدی اعلام جرم شده باشد واحد تولیدی نمی‌تواند در فرآیند ارزیابی شرکت کند.

مددی با بیان اینکه صنایع مشمول مقررات اجرای اجباری استانداردهای معیار مصرف انرژی باید گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی را دریافت کرده باشند، گفت: در واحدهای تولیدکننده تجهیزات انرژی بر، رتبه انرژی فرآورده، باید جز سه رتبه برتر انرژی مطابق با استاندارد ملی مربوطه باشد.

مدیرکل استاندارد همدان بیان کرد: استمرار در حفظ پروانه کاربرد علامت استاندارد در وهله نخست اهمیت بوده و تعداد کل پروانه‌های استاندارد اجباری و تشویقی، دارا بودن گواهینامه حلال، عدم وجود نقص بحرانی و عمده در سنوات قبل، کامل بودن آزمایشگاه واحد تولیدی و میزان صادرات در امتیازدهی به واحدها اثرگذار است.

مددی گفت: مشارکت واحد تولیدی در تدوین و تجدیدنظر استانداردهای ملی و تدوین استانداردهای منطقه‌ای یا بین المللی، از شاخص‌های مورد بررسی برای انتخاب واحد نمونه است.

مددی بیان کرد: دارا بودن گواهینامه‌های رسمی سیستم مدیریت معتبر در سطوح ملی و بین‌المللی، ارتقای سطح فناوری، تکنولوژی و چگونگی روش ساخت و تولید که منجر به مواردی نظیر افزایش کیفیت، تولید انبوه، کاهش قیمت تمام شده و کاهش ضایعات شود، از دیگر معیارهایی است که در امتیازدهی واحدها لحاظ می‌شود.

وی گفت: تداوم حضور مدیر کنترل کیفیت، فعالیت‌های آموزشی واحد تولیدی برای ارتقای کیفیت، چاپ مقالات در مجلات علمی و پژوهشی معتبر و همچنین فعالیت‌های تحقیقاتی مرتبط با ارتقا رشته صنعتی، از دیگر شاخص‌هایی است که در بررسی واحد نمونه، واجد امتیاز تلقی می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان افزود: واحدهای نمونه مهرماه سال جاری در روز جهانی استاندارد، ۱۴ اکتبر مصادف با ۲۲ مهرماه معرفی و تجلیل می‌شوند

کد خبر 4919668

منبع: مهر

کلیدواژه: واحد های تولیدی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین ایلام شهرکرد ماه مبارك رمضان گرگان بیرجند زلزله کمک به نیازمندان بارش باران مواسات واحد تولیدی واحد نمونه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۲۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی دهقانی بیان کرد: نام سال با تدبیر رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و همه باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق این شعار و راهبرد مهم تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تولید و نقش آن در رونق اشتغال در خوزستان اظهار کرد: حمایت از تولید همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و از سیاست‌های کلان قوه قضائیه است، لذا بر همین مبنا، دادگستری استان همچون سنوات گذشته با عزم جدی برای حمایت قضائی از تولید در فرایند‌های قانونی ورود پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: ارتباط و تعامل بین ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید همچنان اولویت کار مسؤولان خوزستان در سال جاری قرار گرفته به نحوی که شاهد رفع موانع تولید و گسترش تولید در واحد‌های تولیدی استان باشیم.

دهقانی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بالایی در زمینه تولید و اشتغال دارد و نباید اجازه داد مشکلات مانع شکوفایی اقتصادی در این استان شود، نشان کرد: انتظار ما این است که دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار سال از تمام ظرفیت خود برای حمایت از تولید استفاده کنند.

وی گفت: در سال گذشته در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم، رشد تولید، با ورود به موقع دادگستری و حمایت‌های قضائی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی استان، ۲۶ هزار و ۳۴۲ نفر کارگر خوزستانی به کار بازگشتند و یا از اخراج آنها جلوگیری شد.

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین