Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@18:24:27 GMT

جزییات آتش‌سوزی جنگلوک از زبان فرماندار

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۴۵۹۸

جزییات آتش‌سوزی جنگلوک از زبان فرماندار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رحمدل بامری گفت: پنج‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه حدود ساعت ۱۳:۲۰ دقیقه آتش سوزی در محدوده کپرهای ساخته شده در اسکله صیادی هفت تیر رخ داد که موجب سوختن ادوات صید، سوخت قایق‌ها و ماهور صیادی شد و خسارت زیادی به صیادان وارد کرد.

وی بیان کرد: در این منطقه از چابهار بالغ بر ۷۰ هزار نفر حاشیه نشین در حدود ۱۴ سکونت گاه غیر رسمی و زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از این حادثه ساعت ۱۴:۴۵ آتش سوزی دیگری در جنگلوک یکی از سکونت‌های غیر رسمی در این منطقه رخ داد و همه نیروهای امدادی که ابتدا آتش سوزی در اسکله را اطفاء کرده بودند  به منطقه اعزام شدند و حریق را اطفاء کردند.

ای مسئول گفت: خوشبختانه در این آتش‌سوزی ها خسارت جانی نداشتیم، اما به ۳۰ خانوار که در ۱۵ کپر زندگی می‌کردند، خسارت وارد شد و همه کپرهای آن‌ها در آتش سوخت. همچنین همه نیروهای خدماتی و امدادی در منطقه حضور پیدا کردند و با استقرار چادر و کمپ‌های امدادی خسارت دیدگان این حادثه را اسکان دادند  و امکانات اولیه را برای آن‌ها برقرار کردند.

فرماندار چابهار تاکید کرد: علت این حوادث نشت کپسول گاز و حوادث انسانی غیرعمد بوده است. در همین حال به سرعت نسبت به اطفاء حریق اقدام شد و با حضور دستگاه‌های هلال احمر و امدادرسان برای این افراد کمپ ایجاد شده و غذای گرم برای افطار به آنها داده شد. همچنین با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و خیرین کمک‌های دیگری به این خانوارها شده است و سعی می کنیم شرایط را هر چه زودتر برای آنها عادی کنیم.

بامری تصریح کرد: تلاش می کنیم هر چه سریعتر با انجام اقدامات مناسب و کمک و همراهی بنیاد مسکن یکبار برای همیشه معضل سکونتگاه‌های غیررسمی را در چابهار برطرف کنیم.

وی همچنین درباره شیوع ویروس کرونا گفت: درباره جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا نیز در استان ما و در شهرستان اقدامات خوبی انجام شده و چابهار که یک شهرستان گردشگری است تنها ۴ مورد بیماری وجود داشت، اما بعد از این که منطقه را سفید اعلام کردند آمار ما در حال رشد است و تلاش می کنیم اقداماتی را برای جلوگیری از بیماری انجام می دهیم.

متاسفانه به صورت کاملا غیراصولی صیادان کپرهایی در حاشیه دریای کوچک خلیج چابهار نصب و سوخت (بنزین) و ادوات صید را در آن نگهداری می‌کنند که در آتش سوزی موجب خسارت سنگین به صیادان می‌شود.

کد خبر 509597 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۴۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی

بیش از یکسال از پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی شهرستان کوهدشت استان لرستان می گذرد اما به صورت نیمه کاره باقی مانده و مشکلاتی را برای اهالی به وجود آورده است. به گفته شهروندخبرنگار ما پیگیری‌های مداوم اهالی این روستا نتیجه‌ای در بر نداشته است.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این موضوع شد. 

متن پیام شهروندخبرنگار

لطفا صدای ما مردم منطقه محروم بخش کوهنانی شهرستان کوهدشت استان لرستان را به گوش مسئولان برسانید. گازرسانی به روستا‌های این منطقه بیش از یک سال است به حال خود رها شده و هیچ گونه کاری انجام نمی‌شود. یک سال است مردم این منطقه محروم چشم انتظار فعال شدن این پروژه و تکمیل گازرسانی در این منطقه هستند ولی خبری نیست. چندین بار به اداره گاز مراجعه کردیم و اطلاع دادیم. خواهش می‌کنم رسیدگی کنید.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • آتش‌سوزی در لنج صیادی چابهار
  • جزییات تصادف زنجیره‌ای ۶ خودرو در بزرگراه ستاری تهران