Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@22:05:38 GMT

مشاور طرح جامع همدان در ارائه طرحی بی نقص موفق نبوده است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۶۸۹۴

مشاور طرح جامع همدان در ارائه طرحی بی نقص موفق نبوده است

به گزارش خبرنگار مهر، سید مسعود عسگریان پیش از ظهر شنبه در جلسه مشترک کمیسیون‌های حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی و شهرسازی معماری شورای شهر همدان که پیرامون موضوع طرح ساماندهی ورودی‌های شهر و تعیین تکلیف پرونده تعاونی مسکن مخابرات برگزار شد، با اشاره به اینکه اقدامات خوب معاونت شهرسازی شورای شهر همدان بر کسی پوشیده نیست، گفت: علی رغم این، نگرانی اعضای شورا بر این است که مشاور طرح جامع نتوانسته تا کنون طرح را به موقع و بدون اشکال به شورا ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید مسعود عسگریان با بیان اینکه مشاور طرح جامع باید تمامی جوانب را در تدوین طرح دیده باشد، افزود: باید دید مشاور طرح ورودی‌های شهر را با چه برنامه و پیشنهادی ارائه خواهد داد که قابلیت اجرا داشته و صرفه و صلاح مردم و مدیریت شهری نیز در آن گنجانده شده باشد.

عسگریان تاکید کرد: در طرح جامع باید طرح ورودی‌های شهر را با این رویکرد در نظر گیرد که برخی کاربری‌های انتفاعی به صورت شناور در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد و به گونه‌ای باشد که شهرداری بتواند با مالکین در خصوص چگونگی توافق تعریض و بازگشایی معبر وردی‌های شهر اقدام کند.

همیشه در تهیه طرح‌های توسعه و عمران یا جامع شهر در همدان به دلیل عدم دقت و یا مشاورین درجه چندم دچار مشکل و دردسر می‌شویم رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز گفت: همیشه در تهیه طرح‌های توسعه و عمران یا جامع شهر در همدان به دلیل عدم دقت و یا مشاورین درجه چندم دچار مشکل و دردسر می‌شویم.

ابراهیم مولوی افزود: طرح جامع هر شهر به عنوان یک سند بالادستی توسعه، باید تمامی جوانب را برای عمران و آبادانی شهر مورد نظر قرار داده و با بررسی و مطالعه وضع موجود و تحلیل و آنالیز داده‌ها نسبت به ارائه راه‌حل‌های پیشنهادی برای توسعه پایدار و متوازن شهر اقدام کند.

وی اضافه کرد: باید در نقشه کاربری اراضی پیشنهادی طرح جامع شهر برای افق‌های ۱۰ ساله و بالاتر رشد و توسعه شهر، فضاها و اراضی ذخیره فریز شده وجود داشته باشد تا از گرانی زمین و مسکن در بازه‌های زمانی متعدد جلوگیری شود.

وی گفت: همچنین باید پهنه‌های خاصی در این طرح برای احداث ساختمان‌های با ارتفاع بیشتر و بلندمرتبه سازی لحاظ شود تا خط افق ساختمان‌های شهر دچار به هم ریختگی و اغتشاشات بصری نشود.

کد خبر 4920811

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر همدان طرح جامع شهری ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا ایلام شهرکرد گرگان ماه مبارك رمضان بیرجند زلزله کمک به نیازمندان مواسات بارش باران مشاور طرح طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۶۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در پیامی به نخستین نشست شورای حکام، خواستار توسعه دانش و فناوری، ارتقای آگاهی، حمایت مالی و علمی، ظرفیت‌سازی و بسیج منابع در سطوح ملی و بین‌المللی شد.

متن پیام به شرح زیر است:

امنیت غذایی به عنوان یکی از مهمترین مقوله‌های متأثر از حکمرانی منابع طبیعی و مدیریت منابع آب و خاک مطرح است و مدیریت سازگار و تاب‌آوری جوامع محلی، محور مدیریت حوزه‌های آبخیز با رویکرد جامع‌نگری و مشارکت مؤثر تمام دست‌اندرکاران و ذی‌نفعان برای دستیابی به امنیت پایدار غذایی به شمار می‌رود.

در این راستا حمایت، آموزش و توانمندسازی دست‌اندرکاران به ویژه زنان و جوانان در جمعیت‌های روستایی و عشایری، انجام تحقیقات و توسعه و پایش شبکه‌های دانش و اطلاعات، توجه به دانش بومی و تجارب بین‌المللی و پشتیبانی از مجموعه‌های دانش‌بنیان نقش اساسی دارد.

همچنین وزیر جهاد کشاورزی در پیام خود با اشاره به اینکه در «اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» بر حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی تاکید شده، ادامه داد: در این مسیر تلاش شده در تدوین برنامه‌های توسعه‌ای کشور، ملاحظات مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز و منابع آب، خاک و اکوسیستم‌ها مد نظر قرار گیرد.

«ایران» در راستای دستیابی به حفاظت، احیا و توسعه پایدار سرزمین، اقدامات بنیادین مختلفی در زمینه مدیریت پایدار مراتع، حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به طور ویژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار خود دارد و این طرح زیربنایی را با مشارکت مسؤولان جوامع محلی، بخش خصوصی، دستگاه‌های اجرایی مرتبط و با محوریت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور دنبال می‌کند.

نیکبخت در این پیام، حمایت همه‌جانبه این مجموعه را به نمایندگی از «ایران» از توافقنامه تأسیس مرکز بین‌المللی مدیریت جامع آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه‌خشک اعلام و ابراز امیدواری کرده در چارچوب همکاری‌های سازمان ملل متحد، «ایران» و سایر نهادهای بین‌المللی، نقش مؤثری در حوزه‌های آموزش، علوم و فرهنگ مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز و حفاظت از تنوع زیستی ایفا شود.‌

کد خبر 6088526

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • امداد خودرو جاده‌ای شبانه روزی همدان
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی