Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@16:26:51 GMT

بایدها و نبایدهای فعالیت در بورس

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۱۴۲۳

بایدها و نبایدهای فعالیت در بورس

کارشناس بازار سرمایه: برای ورود به بازار سرمایه مقایسه قیمت سهام با سود و زیان شرکت و دانستن میزان دارایی های شرکت در ترازنامه لازم است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

محمودرضا خواجه نصیری کارشناس بازار سرمایه گفت: همواره رشد شاخص بورس در نگاه مردم عجین بوده و به نظر می رسد مردم به بازار سرمایه روی آورده اند همچنین سیاست های کلی و هدایت نقدینگی به سمت بازار بورس موجب رشد بورس و افزایش بازده بازار سرمایه شده و مردم این بازار را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هنگام ورود به بورس باید تصمیم گرفت که چه چیزی می خواهیم بخریم بنابراین در منوی بسیار بزرگ خریداری از بورس سرمایه گذاری را انجام داد. برای ورود به بازار سرمایه باید میزان ورود و خروج به بازار را در نظر گرفت و مردم قیمت سهام را حداقل در یکسال گذشته مقایسه کنند و وضعیت حال بازار سرمایه و بورس را رصد کنند. 

خواجه نصیری گفت: کارشناسان می گویند بهتر است از مشاوران بازار سرمایه خروجی بگیرید بعد از آن تصمیم بگیرید چون غیر از این باشد نمی توان با اطلاعات کم به راحتی به بازار سرمایه و بورس ورود کرد.

کارشناس بازار سرمایه درباره ادامه رشد بازار بورس گفت: عامل رشد در شرایط فعلی جابجایی نقدینگی و هدایت به سمت بازار سرمایه است بنابراین اگر بتوانیم پیشران بورس نقدینگی است را می توان گفت که بورس تا کی رشد می کند بنابراین می توان گفت علت اصلی رشد بورس در شرایط فعلی میزان نقدینگی است که تا زمان ورود نقدینگی به بازار بورس این بازار شاهد رشد خواهد بود. 

او در ادمه گفت: در سایت بورس، سایت کدال اطلاعات شرکت ها  و سود وزیان شرکت ها وجود دارد که می توان با استفاده از فاکتور شرکت ها و سود سهام مبنای کار  را مشخص کرد . تحلیل گران معتقدند درامد و فروش مهم است که اگر میزان فروش شرکتی تناسبی با قیمت شرکت و میزان ورودی شرکت نداشته باشد باید اجتناب کرد. 

برای ورود به بورس و سرمایه گذاری در صندوق ها با مراجعه می توان صدور زد و ثبت نام کرد و نیاز به  کد بورسی نیست اما برای دریافت کد بورسی باید به سامانه سجام مراجعه کرد تا کد بورسی دریافت و تایید شود  تا امکان خرید و فروش فراهم شود. 

او درباره مدت سرمایه گذاری گفت: سرمایه گذاری در بورس عام نیست و  کوتاه مدت و بلند مدت دارد برای بلندمدت به دنبال شرکت هایی باشیم که در زمان طولانی سود خوبی داشته اند. 

او گفت: علاوه بر اینکه در سایت کدال اطلاعات وجود دارد اطلاعات در شرکت ها نیز برای مقایسه سرمایه گذاری وجود دارد که با مراجعه به مشاوران سرمایه گذاری می توان شرکت های در صدر را بر اساس سود و میزان دارایی جستجو کرد. 

محمودرضا خواجه نصیری کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به فروش گردنبند گفت: مبلغ سرمایه گذاری باید منابع مازاد باشد ولی اگر نیاز خانواده است نباید نسبت به سرمایه گذاری در بورس باشد .هروقت در اطلاعات بورسی به اغنا رسیدید نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنید. 

او درباره مالیات خرید و فروش در بورس گفت: خرید و فروش در بورس مشمول مالیات فروش است و وقتی سرمایه گذاری منابع خود را در بورس فروخت به میزان نیم درصد مالیات دریافت می شود. 

او همچنین درباره قابلیت فروش روزانه سهام  بورس گفت: امکان خرید و فروش در بورس از همان لحظه اول وجود دارد و سود سالیانه سهام شرکت ها نیز بعد از برگزاری مجمع سالانه شرکت ها سالی یکبار است ولی بازده سهام متفاوت است. 

کارشناس بازار سرمایه گفت: کارگرازی ارائه دهنده خدمات مالی است و باید خدمات مشخص شود و هر کارگزاری که خدمات بیشتر ارائه دهد بهتر است.

او درباره خرید و فروش سهام عدالت نیز گفت: اکنون خیر اما تلاش ها بر این است تا یکی دوماه آینده بتوان این کار را انجام داد.

او درباره ارزش سهام گفت: ارزش روزانه تغییر می کند، آخرین امارها نشان دهنده 14 تا 15 برابر شدن است.

 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس بایدها و نبایدها کارشناس بازار سرمایه بازار سرمایه سرمایه گذاری خرید و فروش او درباره شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۱۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز (یک شنبه ۹ اردیبهشت) ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحد افت کرد و در کانال دو میلیون ۲۸۴ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۸۷ درصد ریزش کرد.


شاخص هم وزن ۰.۹۸ درصد افت کرد و در کانال ۷۵۷ هزار واحدی قرار گرفت.


در این بازار ۳۳۰ هزار معامله به ارزش ۴۷ هزار میلیارد ریال انجام شد.


در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.


در مقابل نماد‌های حکشتی و وامید بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.


شاخص کل فرابورس افت ۰.۹ درصدی را تجربه و در کانال ۲۵ هزار و ۲۸۹ واحدی ایستاد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود