Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:22:29 GMT

تحریم‌های آمریکا مانع کمک‌های بشردوستانه در سوریه

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۹۳۹۰۰

سفیر سوریه در سازمان ملل متحد اظهار کرد که معافیت‌های تحریمی ایالات متحده تنها جریان کمک به تروریست‌ها در شمال سوریه را تسهیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک بشار جعفری، سفیر سوریه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده علیه سوریه، مانع از ارائه کمک‌های پزشکی مناسب به شهروندان در بحبوحه‌ی شیوع ویروس کرونا در این کشور شده است، در حالی که بخشی از معافیت‌های این تحریم‌ها فقط به سود گروه‌های تروریستی در شمال سوریه تمام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در یک وبینار به نام «تحریم‌های ایالات متحده آمریکا در خلال تهدید جهانی ویروس همه‌گیر کرونا» گفت: این اقدامات و تحریم‌های غیرقانونی باعث تضعیف کارایی و توانایی بخش‌های پزشکی و درمانی سوریه در واردات دارو و مواد پزشکی و زیر فشار قرار دادن نظام بانکی سوریه و نقل و انتقالات بانکی به ویژه در حوزه خارجی شده است.

سفیر سوریه در سازمان ملل متحد هم‌چنین اظهار کرد: شرکت‌های خارجی از ترس آن که هدف تحریم‌های آمریکا قرار نگیرند از امضای قرارداد با مؤسسات پزشکی سوریه خودداری می‌کنند که این عمل غیرقانونی است زیرا در شورای امنیت سازمان ملل متحد چنین اقدامی خلاف قوانین بین‌الملل است.

وی تأکید کرد که تمام معافیت‌هایی تحریم‌های ایالات متحده هیچ کمکی به سوریه نمی‌کند زیرا آن‌ها تنها برای حمایت از گروه‌های تروریستی در شمال سوریه اعمال می‌شوند.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد که دولت آمریکا کمک‌های به اصطلاح بشردوستانه که شامل تسلیحات نظامی نیز می‌باشد را فقط به گروه‌های تروریستی در شمال غربی و شمال شرقی سوریه می‌فرستد.

در ماه آوریل دفتر کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR) اعلام کرد که کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد از ایالات متحده خواسته‌اند که تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه چندین کشور را به منظور امکان دستیابی و ارائه‌ی کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به این کشورها در بحبوحه‌ی شیوع ویروس کرونا لغو کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه تحريم آمريكا ایالات متحده تحریم های آمریکا سازمان ملل متحد ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۳۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید : اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید

سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید اعلام کرد اسرائیل پذیرفته پیش از حمله به رفح، به نظرات آمریکا در این باره گوش دهد.

به گزارش ایسنا، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید گفت اسرائیل پذیرفته پیش از آغاز حمله به رفح، دغدغه‌ها و نظرات آمریکا را بررسی کند.

کربی به شبکه خبری «ای. بی. سی» گفت: «آن‌ها (اسرائیل) به ما تضمین داده‌اند که تا وقتی درباره چشم‌اندازها و نگرانی‌های خود گفت‌وگو نکرده‌ایم، به رفح حمله نکنند.»

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا همچنین اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در سفر آتی خود به منطقه سعی دارد شرایط را برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای تسهیل کند.

او همچنین گفت در صورت موافقت حماس با توافق تبادل اسرا، ممکن است آتش‌بس ۶ هفته‌ای برقرار شده و طرح حمله نظامی به رفح منتفی اعلام شود.

کربی همچنین با طرح این ادعا که تعداد کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه افزایش یافته است، گفت: «اسرائیلی‌ها رفته‌رفته به تعهداتی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از آن‌ها خواسته عمل می‌کنند.»

علاوه بر این، کاخ سفید امروز اعلام کرد کمک‌های بشردوستانه از طریق بندر موقتی که آمریکا در نزدیکی غزه ایجاد کرده، ظرف ۲ یا ۳ هفته آینده به غزه خواهد رسید، اما مقدار این کمک‌ها نسبت به کمک‌های بشردوستانه‌ای که از مسیر زمینی به غزه می‌رسد، کمتر است.

یک مقام حماس به رویترز گفت هیئت نمایندگان حماس قرار است فردا به قاهره بروند تا در مذاکرات آتش‌بس شرکت کنند.

یک مقام صهیونیست هفته گذشته اعلام کرد با وجود نگرانی‌های بین‌المللی گسترده، رژیم صهیونیستی تصمیم خود را برای حمله زمینی به رفح گرفته و این عملیات به‌زودی انجام خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید
  • کاخ سفید : اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید
  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است