Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مجید فراهانی در جریان دویست و دوازدهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: زمین‌لرزه سال ۱۳۹۶ ملارد و زمین‌لرزه چند روز پیش دماوند، پهنه کانونی و تاب‌آوری زندگی ساکنان استان‌های تهران و البرز را تحت تأثیر خود قرار داد.

وی تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۳۰۰ هزار نفر در محدوده گسل مشا از دماوند تا شمیرانات زندگی می‌کنند و ساکنان روی گسل شمال تهران نیز بالغ بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند که تاب‌آوری و پایداری زندگی‌شان در برابر بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه همچون زلزله و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مهم‌ترین انتظارشان از مجموعه مدیریت بحران شهر و کشور است.

فراهانی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر تهران با درک درست این انتظار شهروندان و تصویب مصوبه «الزام شهرداری تهران به در اختیار قرار دادن پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق ۲۲ گانه به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران» گام مهمی در مسیر صیانت از حق حیات شهروندان و تاب‌آوری زندگی ساکنان تهران برداشت اما متأسفانه علی‌رغم گذشت بیش از چهار سال از تاریخ تصویب این مصوبه، ما شاهد بی توجهی به اجرای آن هستیم.

عضو شورای شهر تهران گفت: اهمیت این پایگاه‌ها و لزوم بهره‌گیری از آنها در بحران‌های پیش روی شهر تهران همچون زلزله و ... بر هیچ کس پوشیده نیست و واقعا تاسف‌آور است که علی‌رغم سه تذکر بنده و تذکر دیگر اعضای  شورا در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ برخی مدیران شهرداری پشتیبانی از تاب‌آوری شهر تهران در برابر حوادث و اجرای مصوبه شورا در این زمینه را فدای نگاه محدود سازمانی خود و از این پایگاه‌ها در حوزه ماموریتی غیر از آنچه مورد نظر شورا بوده است، استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه برابر گزارش شماره ۷۱۰۶۲۴ مورخ ۳۰ شهریور ۹۸ رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنان تعداد ۵۶ پایگاه پشتیبانی و مدیریت بحران در اختیار سازمان ورزش شهرداری تهران قرار دارد و این سازمان علی رغم تکلیف کارگروه در اسفند ماه ۱۳۹۶، برای تهیه و ارائه برنامه واگذاری پایگاه‌ها در سه بازه زمانی شش ماهه در جلسه شورای معاونین شهرداری از اجرای این تکلیف و ارائه برنامه زمانی تخلیه و واگذاری پایگاه‌های پشتیبانی و مدیریت بحران خودداری کرده است.

فراهانی با بیان اینکه انتظار بر حق شهروندان تهرانی استفاده صحیح، به جا و مؤثر از زیرساخت‌های مدیریت بحران در مسیر واقعی آن است، افزود: هیچ عقل سلیمی بهانه استفاده ورزشی شهروندان از این پایگاه‌ها را برای عدم واگذاری به سازمان مدیریت بحران نمی‌پذیرد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تصریح کرد: بر همین اساس به عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «توجه به بهره‌برداری مناسب از پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق و لزوم اجرای مصوبه شورا» به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

فراهانی در پایان گفت: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام حناچی، شهردار تهران شاهد توجه بیش از پیش به تاب‌آوری تهران برای زندگی همه شهروندان باشیم.

کد خبر 510041 برچسب‌ها زلزله شورای شهر تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زلزله شورای شهر تهران شورای شهر تهران مدیریت بحران پایگاه ها تاب آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۸۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون

به گزارش خبرگزاری مهر، المیادین از عملیات موشکی جدید مقاومت اسلامی لبنان در شلیک دستکم ۳۰ موشک از جنوب لبنان به منطقه اشغالی الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

از سوی دیگر منابع صهیونیستی اذعان کردند که پایگاه نظامی میرون ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی با ده‌ها موشک از جنوب لبنان مورد حمله قرار گرفته است.

همچنین، حزب الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در راستای حمایت از مردم مقاوم غزه و مقاومت شجاع و شریف آن و پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به روستاهای مقاوم جنوب لبنان ومنازل آن، شهرک میرون و شهرک‌های اطراف آن را با دهها موشک کاتیوشا درهم کوبیدند.

کد خبر 6090473

دیگر خبرها

  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟