Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@18:54:07 GMT

نیروگاه برق نگین شهر امسال کلنگ زنی می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۱۳۱۸

نیروگاه برق نگین شهر امسال کلنگ زنی می شود

حسینی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال نیروگاه برق ۲۴۰ تا ۴۰۰ مگاواتی در نگین شهر کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سید رسول حسینی» ظهر امروز (یکشنبه 21 اردیبهشت) در شورای برنامه ریزی شهرستان آزادشهر اظهار کرد: امسال را مقام معظم رهبری به نام جهش تولید مزین کردند و باید همه دستگاه های اجرایی در مسیر تحقق شعار سال گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار آزادشهر ادامه داد: ابتدای سال شیوع ویروس کرونا مشکلاتی را به وجود آورد و باید به مسائل اقتصادی پساکرونا توجه شود.

 

حسینی متذکر شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا اولویت های خود را را در چهار محور در مسیر تحقق شعار سال تغییر دادیم و در این راستا اقدامات در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در فرمانداری به عنوان نخستین اولویت شهرستان پیگیری می شود.

 

وی با بیان اینکه شهرستان آزادشهر با مشکلات زیادی در حوزه آب و آبخیزداری رو به رو است، ابراز داشت: توجه به حوزه کشاورزی و گردشگری از دیگر اولویت هایی است که در فرمانداری آزادشهر پیگیری خواهیم کرد.

 

فرماندار آزادشهر بیان کرد: با محدودیت اعتبارات باید تلاش کنیم که بتوانیم پروژه هایی را در شهرستان آزادشهر اجرایی کنیم که مردم از آن بیشترین بهره را ببرند.

 

وی خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان آزادشهر به 14 مدرسه نیاز است و برنامه ریزی برای ساخت این مدارس خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت خیران در این بخش بهره بجوییم.

 

فرماندار آزادشهر خاطرنشان کرد: در 6 ماهه نخست امسال نیروگاه برق 240 تا 400 مگاوات در نگین شهر کلنگ زنی خواهد شد و برخی از کارخانه ها نیز در شهرستان به مرحله بهره برداری می رسد.

 

حسینی به تقویت واحدهای تولیدی با تثبیت سرمایه گذاری تاکید کرد و متذکر شد: پس از تثبیت سرمایه گذاری، رونق تولید واحدهای اقتصادی را در شهرستان پیگیری می کنیم و امیدواریم با این اقدامات بتوانیم به تحقق شعار سال یعنی جهش تولید برسیم.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهش تولید فرماندار آزادشهر جلسه شورای برنامه ریزی حسینی شورای برنامه ریزی شهرستان آزادشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۱۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند

ایسنا/لرستان لرستان یکی از استان‌های مطرح کشور در تولید سنگ به ویژه سنگ‌های تزئینی است و تقریباً ۲۵ درصد ذخایر سنگ تزئینی کشور را داراست اما نتوانسته از این ظرفیت در راستای اشتغال پایدار و رونق اقتصادی این استان بهره ببرد.

یکی از مهمترین منابع طبیعی لرستان معادن سنگ هستند که از منظر اقتصاد کلان بخش معدن در استان دارای مزیت رقابتی است و می‌توان از این فرصت برای ایجاد اشتغال پایدار و ارزآوری به استان بهره بر، متاسفانه خام فروشی باعث شده این صنعت در استان رونق آنچنانی نداشته باشد.

در هیمن راستا امروز یازدهم اردیبهشت ماه به مناسبت گرامیداشت روز کارگر خبرنگاران لرستان به همراه استاندار لرستان از «معدن سنگ گوهره دربچاه نرگسه چگنی» بازدید کردند.

در این بازدید ابوطالب شفقت، استاندار لرستان با تبریک روز کارگر گفت: لرستان غنی از ذخایر بسیار با ارزش است و یکی از معادن مهم آن که در شهرستان چگنی به وفور می‌شود مشاهده کرد، سنگ گوهره است.

وی بیان کرد: نیاز است این سنگ به کیفی برداشت شود و بتونیم فرآوری آن را از صفر تا صد در استان انجام دهیم و از خام‌فروشی آن اجتناب کنیم.

استاندار لرستان گفت: نیاز است کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته و قدردان تلاش آنان باشند.

شفقت خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم دولت کار و خدمت است و تلاشش تولید بیشتر، جهش تولید و تولید کیفی محصولات است.

در این خصوص مسعود حیدری یکی از بهره‌برداران حوزه سنگ در استان به ایسنا گفت:  معادن سنگ تزئینی عمدتاً در جنوب غرب استان و در شهرستان دوره چگنی قرار دارد.

وی بیان کرد: بیشترین تعداد معادن و شاغلین معدن، مربوط به استخراج سنگ‌های تزیینی، سنگ آهک، شن و ماسه است اما متأسفانه در شرایط فعلی به دلیل فرسودگی و استهلاک بالای تجهیزات مورد استفاده شاهد فروش سنگ استان به صورت خام و با قیمت نازل هستیم.

این بهره‌بردار حوزه سنگ بیان کرد: بهره‌برداری از این معادن به شکل نامطلوب و غیراقتصادی انجام می‌پذیرد که نتیجه آن خروج قریب به ۶۰ درصد منابع سنگ استان به صورت خام است.

رضا بهرامی هم در خصوص وضعیت فروش سنگ گوهره گفت: سنگ‌های تزئینی مزیت منطقه چگنی محسوب می‌شود که می‌توان با فراوری آن لرستان را به لحاظ اقتصادی متحول کرد.

بهره‌بردار حوزه سنگ عدم وجود شهرک‌های مجهز و مدرن سنگ و مساعد نبودن زیرساخت‌های لازم از جمله مشکلات این صنعت برشمرد و تصریح کرد: می‌توان با فرآوری کامل مواد معدنی استان ظرفیت ایجاد اشتغال در این حوزه را تا ۱۲ هزار نفر افزایش داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی