Web Analytics Made Easy - Statcounter

گشایش سفره کرامت توسط بچه‌های مسجد، برنامه‌های یک کانون روستایی برای رزمایش همدلی و ایثار رمضان و توزیع ۱۱۸ هزار پرس غذا بین محرومان در شب و روز ولادت امام حسن(ع) توسط کانون‌های مساجد تهران ازجمله اخبار حوزه مسجد در ۲۱ اردیبهشت‌ماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در بیست و یکمین روز از اردیبهشت ماه ۹۹:

 

گشایش سفره کرامت توسط بچه‌های مسجد/ توزیع ۱۱۸ هزار پرس غذا بین محرومان در شب و روز ولادت امام حسن(ع)

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، ضمن تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، کریم اهل بیت و مظهر صبر، سخاوت و احسان، اظهار کرد: ماه رمضان امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی دوچندانی که زندگی اقشار مختلف مردم به ویژه نیازمندان را تحت تاثیر قرار داده است عرصه ای برای تمرین بیشتر سخاوت و بخشش و احسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، در ادامه امام حسن(ع) را الگوی تام و تمام انسانیت و کرم خواند و افزود: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در زادروز اولین گل بهشتی زهرای مرضیه و دومین امام همام شیعیان، مصادف با پانزدهم ماه مبارک رمضان، در قالب طرح ملی راهکار اقدام به برپایی «سفره کرامت» کرده است.

 

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر اینکه «مردم ماه رمضان امسال را به رزمایش گسترده کمک به نیازمندان تبدیل کنند»، گفت: رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد پیرو فرامین معظم له در حال اجرا است. در این راستا در شب و روز میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) ۱۱۸ هزار پرس غذای گرم در یک هزار و ۲۰۰ آشپزخانه مساجد پخت و توسط کانون های مساجد استان تهران توزیع شد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی، با بیان اینکه هر آشپزخانه به صورت میانگین ۲۰۰ تا ۵۰۰ پرس غذا تهیه کرده است، ابراز کرد: نیازمندان همسایه و پیرامون مساجد در اولویت اول توزیع قرار دارند و باقی غذاها نیز میان خانواده های بی سرپرست و نیازمند در مناطق محروم و حاشیه نشین تهران توزیع می‌شود.

 

وی گفت: زمان پخت غذا در آشپزخانه‌های مساجد به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا غذای گرم یک تا دو ساعت قبل از افطار توزیع شده و به دست نیازمندان برسد.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به راه اندازی کاروان شادی به منظور ایجاد نشاط معنوی در نقاط مختلف تهران بزرگ، گفت: بچه‌های مسجد در روز و شب میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) در قالب ۱۱۰ کاروان شادی با حضور در مناطق و شهرک های مسکونی تهران با پخش سرود و مولودی خوانی سعی کردند فضای شادی و نشاط معنوی را در این روز خجسته و مبارک، برای روزه داران به ارمغان ببرند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی با اشاره به اجرای برنامه های مشابه با محوریت کانون‌های مساجد در نقاط مختلف کشور، گفت: پخش سرودها و آواهای دلنشین مذهبی از کاروان های شادی، لحظات بسیار معنوی را برای مردم ایجاد کرد. گروه های سرود بچه های مسجد نیز به اجرای میدانی سرود پرداختند.

 

اقدامات کانون‌های مساجد اصفهان در طرح ملی «راهکار»/ راه‌اندازی پویش‌های فرهنگی برای ایام تعطیلی مساجد

 

 

 

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای طرح ملی «راهکار (رزمایش ایمان، همدلی، کار، ایثار رمضان)» در کانون های مساجد استان اصفهان، اظهار کرد: این طرح با هدف تقویت نهضت خدمت رسانی، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت های خودجوش و داوطلبانه مردمی و محوریت کانون های مسجد اجرا می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان بیان کرد: در این طرح 14 برنامه عملیاتی در قالب دو بسته برنامه ای، در محورهای مذکور طراحی شده تا کانون های فرهنگی هنری بتوانند در ایام تعطیلی موقت مساجد به دلیل شیوع کرونا، این برنامه ها را اجرا کنند.

 

وی با اشاره به اجرای پویش «همدلی» بچه های مساجد اصفهان تصریح کرد: اعضا و مدیران کانون های مساجد و ائمه جماعات می توانند عکس و فیلم اقدامات خود در این طرح ملی را با هشتک #بچه_ های_ مسجد در شبکه های اجتماعی منتشر کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به اقدامات کانون های مساجد این استان برای مبارزه کرونا، گفت: اطلاع رسانی و آموزش به اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد از طریق فضای مجازی، تهیه پادکست آموزشی و پخش از ماذنه های مسجد، ضدعفونی معابر و محلات، راه اندازی کارگاه تولید ماسک و دستکش از جمله این اقدامات است.

 

حجت الاسلام نیستانی با بیان اینکه 1500 کانون استان در حوزه اطلاع رسانی برای کرونا فعال بوده اند، اضافه کرد: علاوه بر این، در بحث اقدامات جهادی پیرامون کرونا نیز 500 کانون فرهنگی هنری در تهیه ماسک و توزیع بسته ها و اقلام بهداشتی فعال هستند.

 

وی به تهیه بسته های معیشتی و سبد ارزاق در راستای رزمایش مواسات و کمک های مومنانه اشاره کرد و گفت: راه اندازی ایستگاه های سلامت برای توزیع اقلام بهداشتی برای مهار کرونا، راه اندازی کاروان های شادی در مناسبت ها، راه اندازی مرکز رایانه ای پدافند زیستی به منظور مشارکت جهت در غربالگری و کمک رسانی به افراد کهنسال و توزیع گوشت قربانی در میان نیازمندان از جمله این اقدامات است.

 

حجت الاسلام نیستانی به راه اندازی پویش «موذن محله» نیز اشاره و خاطر نشان کرد: اجرای طرح «سفیر سلامت» ویژه خانواده ها، برگزاری مسابقات فرهنگی کتابخوانی، برپایی جشن همراه با نورافشانی با همکاری شهرداری، راه اندازی پویش «# در خانه می مانیم، در خانه می خوانیم» که با همکاری کانون تخصصی سرود و تعدادی از دستگاه های فرهنگی به منظور پویش سرود اجرا می شود، برگزاری میزگرد تخصصی «کرونا، پساکرونا و چالش ها و فرصت های کانون های مساجد» با حضور تعدادی از فعالان فرهنگی به صورت حضوری و آنلاین از دیگر برنامه های انجام شده و پیش بینی شده در این باره است.

 

برنامه‌های یک کانون روستایی برای رزمایش همدلی و ایثار رمضان/ راه‌اندازی هیئت مجازی برای بچه‌های مسجد

 

 

 

 

«مهرداد سلامی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره اقدامات کانون فرهنگی هنری «امام حسن مجتبی(ع)» (واقع در روستای بائن شهرستان لار استان فارس) برای مقابله با کرونا، اظهار کرد: از آغاز شیوع این ویروس منحوس، بچه های مسجد هر شب اقدام به سمپاشی و ضدعفونی کردن کل روستا کردند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «امام حسن مجتبی(ع)» ادامه داد: مراجعه به درب منازل کادر درمانی بیمارستان های شهرستان لار و تقدیر از خدمات مدافعان سلامت، از دیگر اقدامات اعضاء و فعالان این کانون در این راستا است.

 

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا فعالیت های کانون در فضای مجازی دنبال می شود، گفت: روستای بائن از نظر شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار دارد از این رو، برگزاری جشن های نیمه شعبان و ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان را در فضای مجازی دنبال کردیم. چنان که مسابقه 30 شب 30 مسابقه با محور کلام امیرمومنان امام علی(ع) را در همین راستا در ماه مبارک رمضان برگزار می کنیم.

 

سلامی ادامه داد: پخش اذان و مناجات قبل از اذان ظهر و اذان مغرب و برگزاری آئین های مناجات خوانی و مداحی و سخنرانی بدون حضور جمعیت و پخش مستقیم از صفحه اینستاگرام مسجد و کانون ازجمله دیگر فعالیت های مجازی کانون امام حسن مجتبی(ع) است.

 

وی با اشاره به همکاری کانون فرهنگی هنری «امام حسن مجتبی(ع)» با طرح ملی «راهکار (رزمایش ایمان، همدلی، کار، ایثار رمضان)» که به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در حال اجرا است، ابراز کرد: در این راستا بسته های حمایتی در چند مرحله و هر مرحله از نظر تعداد 50، 70 و نیز 80 بسته به همت خیران مسجد امام حسن مجتبی(ع) و کانون تهیه و بین محرومان روستا توزیع شده است.

 

وی با اشاره به کسب رتبه شایسته تقدیر توسط کانون امام حسن مجتبی(ع) در طرح ملی «فهما (پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران)»، بیان کرد: تعداد اعضاء که شامل 593 نفر در این کانون روستایی است و نیز اقدامات و ابتکارات فرهنگی همچون اجرای طرح های کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه به ویژه در میان نوجوانان از دلایل این انتخاب است.

 

سلامی ادامه داد: به منظور تشویق این گروه سنی به مطالعه و کتابخوانی، کمد جوایز را در کانون طراحی کرده ایم تا نوجوانان عضو و فعال در حوزه کتابخوانی به تناسب امتیازات کسب شده شان و به انتخاب خود جوایزی را دریافت کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «امام حسن مجتبی(ع)» درباره دیگر اقدامات این کانون برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ابراز کرد: با همکاری کانون های فعال شهرستان و استان به اجرای طرح های «حافظ خوانی» و معرفی کتاب های شاخص و برگزاری مسابقه های کتابخوانی اهتمام داریم. میزان مشارکت بچه های روستا در این طرح ها مطلوب است.

 

وی با بیان اینکه ما در کانون امام حسن مجتبی(ع) روستای بائن اهتمامی ویژه به ثبت فعالیت ها در پورتال بچه های مسجد داریم، خاطرنشان کرد: قبل از شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت های حضوری کانون فعالیت هایی همچون طرح «هر خانه یک پرچم»، برگزاری جشن های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، یادواره سردار سرلشکر شهید «حاج قاسم سلیمانی» و یادواره شهدای شهرستان لار انجام شد.

 

گفتنی است، کانون امام حسن مجتبی(ع) روستای بائن در شهرستان لار، 593 عضو دارد و مجوز فعالیت خود را در سال 97 از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور دریافت کرده است.

 

مشارکت بچه‌های مسجد حضرت خدیجه(س) در تهیه ارزاق و پوشاک برای محرومان

 

 

 

 

حجت ‌الاسلام والمسلمین «حسن هندوآبادی» در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد حضرت خدیجه (س) (واقع در ورامین، خیابان شهید باهنر، خیابان اسماعیلی، خیابان شهیدان احمدی پور) ۱۰۰ بسته ارزاق و پوشاک را در آستانه سال نو میان نیازمندان توزیع کرد، اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری، پایگاه مقاومت بسیج، هیئت امنا و جمعی از نمازگزاران این مسجد با مشارکت مجموعه خیریه ام المومنین، حضرت خدیجه (س)، در کمک مومنانه به این خانواده های محروم مشارکت داشتند.

 

امام جماعت مسجد حضرت خدیجه (س) افزود: کانون فرهنگی هنری، پایگاه مقاومت بسیج، هیئت امنا و جمعی از نمازگزاران در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای رزمایش مواسات و همدلی، ۱۱۵ بسته ارزاق و بهداشتی را نیز در آستانه ماه رمضان و در نیمه اول این ماه مبارک میان نیازمندان توزیع کردند.

 

وی اضافه کرد: این بسته های ارزاق شامل برنج ایرانی، خرما، رشته آش، رشته ماکارانی، تخم مرغ، شکر، عدس، لوبیا، گوشت، سیب زمینی، پیاز، سویا، مواد ضدعفونی کننده، صابون، مایع دستشویی و لوبیا قرمز بود که البته برای ماه مبارک رمضان، مقداری زولبیا و بامیه نیز به آن اضافه شد.

 

 

 

هندوآبادی تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری، پایگاه مقاومت بسیج و هیئت امنای مسجد حضرت خدیجه (س) کمک مومنانه به نیازمندان را در طول سال و به طور ویژه در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان انجام می دهند که امسال در پی فرمایش مقام معظم رهبری برای تحقق رزمایش مواسات و همدلی به منظور کمک مومنانه به نیازمندان و همچنین افراد آسیب دیده از نظر اقتصادی در دوره شیوع ویروس کرونا به این کار خود وسعت بیشتری بخشیدند.

 

وی ادامه داد: تهیه و توزیع پوشاک و کفش میان نیازمندان از دیگر اقدامات خیرانه اهالی مسجد حضرت خدیجه (س) است هر سال انجام می شود.

 

امام جماعت مسجد حضرت خدیجه (س) در پایان خاطرنشان کرد: شعار کانون فرهنگی هنری، پایگاه مقاومت بسیج و هیئت امنای مسجد حضرت خدیجه (س) و مجموعه خیریه ام المومنین، حضرت خدیجه (س) در کمک مومنانه به نیازمندان «با هم، برای هم» است.

 

راه‌اندازی کاروان شادی در ولادت امام حسن(ع)/ برپایی کاروان‌های مناسبتی در دوره پساکرونا هم ادامه بیابد

 

 

 

 

«محمدعلی نجفیان» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری آیت الله طالقانی (ره) در ایام میلاد امام حسن مجتبی (ع) کاروان شادی به راه انداخت، اظهار کرد: نوجوانان و جوانان این کانون به همراه پایگاه مقاومت بسیج مسجد «الله» در این ایام و به منظور عرض ارادت به ساحت مقدس کریم اهل بیت (ع) سوار بر یک وانت بار، پرچم های مزین به نام این امام بزرگوار را به اهتزاز درآوردند و سرودهای مذهبی را اجرا کردند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری آیت الله طالقانی (ره) (واقع در تهران، جاده قدیم کرج، محله کوی بیمه، در مسجد الله) افزود: این کانون با همکاری امام جماعت، هیئت امنا و پایگاه مقاومت بسیج مسجد الله از آغاز دوره شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تجمعات مذهبی و مساجد با اره اندازی کاروان های شادی یا عزا در سطح محلات شهریار، شهر قدس و بیمه به فضاسازی این مناسبت ها اقدام کرده اند.

 

وی اضافه کرد: مشارکت نسل جوان در برپایی کاروان شادی در نیمه شعبان از سوی نهادهای مسجد الله با استقبال خوبی از سوی مردم همراه و موجب تقویت انگیزه ما در استمرار این کار در تمام مناسبت ها شد که البته امیدواریم با شکست کرونا بتوانیم از این ظرفیت در برگزاری مجالس مذهبی در مساجد و حسینیه ها استفاده کنیم؛ باید توجه داشت برپایی کاروان های شادی و عزا می تواند به شکلی جدید در دوره پساکرونا نیز ادامه داشته باشد.

 

نجفیان خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع بسته های معیشتی از اقدامات دیگر مسجد الله به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) و در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری درباره رزمایش مواسات و همدلی است.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی راهکار بسته خبری کانون های فرهنگی هنری مساجد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مسجد و کانون های مساجد کانون امام حسن مجتبی ع پایگاه مقاومت بسیج کانون فرهنگی هنری خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان کاروان های شادی رزمایش مواسات مقام معظم رهبری مسجد حضرت خدیجه میان نیازمندان کمک مومنانه خبرنگار گروه بچه های مسجد کاروان شادی مساجد استان شهرستان لار حجت الاسلام ایثار رمضان شیوع کرونا راه اندازی امام حسن ع فعالیت ها مسجد الله برنامه ها طرح ملی بسته ها پرس غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۱۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام میکائیل اسکندری در جلسه شورای برنامه ریزی بزرگداشت دهه کرامت و آیین‌های مربوط به بزرگداشت ۱۴ خرداد سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام راحل و قیام ۱۵ خرداد افزود: نهاد‌های فرهنگی باید برنامه‌های ویژه خود برای این دهه را به دبیرخانه ستاد ارسال کنند تا با زمان بندی و برنامه ریزی دقیق آحاد مردم را برای حضور و شرکت در این برنامه‌ها دعوت کنیم.

وی هدف اصلی از اجرای برنامه‌های مربوط به دهه کرامت را توجه به نهاد خانواده اعلام و اظهار کرد: بر همین اساس انتظار می‌رود تمام ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و عمومی حداقل برای اجرای یک ویژه برنامه برنامه ریزی کنند تا در طول ۱۰ روز این برنامه‌ها به شکل باشکوه و با مشارکت خانواده‌ها برگزار شود.

حجت الاسلام اسکندری فضاسازی محیطی توسط شهرداری ها، اجرای جنگ‌های شادی در بوستان ها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، اعطای تخفیف‌های ویژه از سوی نهاد‌های خدمات رسان همچون دستگاه قضائی، شهرداری ها، میراث فرهنگی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در امامزاده‌ها و تجلیل از بانوان نمونه، تدوین برنامه‌های فرهنگی در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز مذهبی را از جمله رئوس برنامه‌های مربوط به دهه کرامت در آذربایجان شرقی برشمرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به روز‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد مصادف با ارتحال امام راحل و قیام تاریخی مردم ایران ضد رژیم ستم شاهی اشاره و اضافه کرد: برای اجرای ویژه برنامه‌های این روزهای مهم ۱۴ کمیته در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی راه اندازی شده است که باید در حوزه‌های تخصصی وارد شده و برنامه‌های جامع خود را برای برگزاری باشکوه این دو رویداد ارائه دهند.

وی تبیین ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره)، آماده سازی مساجد و پایگاه‌های بسیج، راه اندازی گروه سرود دانش آموزی با محوریت سوگواری، اجرای برنامه‌های متنوع برای جانبازان و ایثارگران، مسابقات نقاشی، تبیین و تشریح وصیت نامه امام راحل، برنامه‌های مختلف ورزشی، توزیع اقلام معیشتی برای نیازمندان و اجرای مسابقات فرهنگی و کتابخوانی در فضای مجازی، برگزاری نشست‌های تخصصی اندیشه‌های امام را از جمله برنامه‌های مدنظر برای ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه اعلام کرد.

از سالروز ولادت حضرت معصومه(سلام الله علیها) تا سالروز میلاد ثامن الائمه امام رضا (علیه السلام) برابر با اول تا ۱۱ ذیقعده _ که امسال مصادف شده است با ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه _ به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

 

دیگر خبرها

  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)